Στη στεριά θα παραμείνουν το φετινό καλοκαίρι εκατοντάδες σκάφη αναψυχής στη Μαγνησία λόγω της κρίσης.
Πολλά
απ' αυτά μάλιστα έχουν εγκαταλειφθεί σε χώρους στάθμευσης, αφού οι
ιδιοκτήτες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα πανάκριβα πλέον καύσιμα όπως
και στα δυσβάσταχτα έξοδα συντήρησης τους. Μάλιστα όπως αναφέρουν
ιδιοκτήτες παρκινγκ σκαφών στον Ταχυδρόμο δεν λείπουν οι περιπτώσεις,
όπου φουσκωτά σκάφη έχουν εγκαταλειφθεί για 4 με 5 χρόνια και δεν
μπορούν να επικοινωνήσουν με τους ιδιοκτήτες τους.
Πανάκριβες
θα είναι όμως οι βόλτες και για όσους επιλέξουν να νοικιάσουν ένα
σκάφος, λόγω της τιμής των καυσίμων, που έχει συμβάλει καθοριστικά, στο
να περιορίσει σημαντικά την ενοικίαση τους.
Αφαντοι
είναι ήδη εκατοντάδες ιδιοκτήτες σκαφών, που τα έχουν παρατήσει στα
παρκινγκ ασυντήρητα. Μάλιστα κάποιοι μετακινούν τα σκάφη τους από τις
μάντρες σε ιδιόκτητα οικόπεδα, για να γλιτώσουν το ενοίκιο. Οι φανατικοί
λάτρεις της θάλασσας στρέφονται πλέον σε όλο και μικρότερα σκάφη.
Σανίδα σωτηρίας για τους εμπόρους, αλλά και μία κάπως πιο οικονομική
λύση για λίγες ήμερες διακοπών στη θάλασσα, αποτελεί τον τελευταίο καιρό
η ενοικίαση σκάφους, καθώς η τιμή της ενοικίασης έχει μειωθεί πλέον
αρκετά!
Η
αγορά των σκαφών έχει ήδη δεχτεί τεράστιο πλήγμα, παρά το γεγονός ότι
οι τιμές έχουν σημειώσει βουτιά έως και 50%, τόσο στα καινούργια, όσο
και στα μεταχειρισμένα. Ευκαιρίες στην αγορά πλέον υπάρχουν, αλλά όπως
λένε οι έμποροι, ελάχιστοι είναι διατεθειμένοι να δώσουν μετρητά, για
ένα σκάφος που θα το χαρούν ελάχιστες πλέον ημέρες.
«Οι Ελληνες αφήνουν τα σκάφη μόνο για συντήρηση»
«Ευτυχώς
που υπάρχουν οι ιδιοκτήτες σκαφών από χώρες του εξωτερικού και μπορούμε
και δουλεύουμε», τονίζει στο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο ιδιοκτήτης παρκινγκ σκαφών στα
Κάτω Λεχώνια, κ. Μενέλαος Μανίνης, ο οποίος διατηρεί την επιχείρηση εδώ
και επτά χρόνια, προσθέτοντας ότι οι Έλληνες αφήνουν τα σκάφη τους μόνο
για ένα μήνα ίσα - ίσα για να κάνουν συντήρηση. Χαρακτηριστικά ο κ.
Μανίνης τονίζει: «Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν αφήσει παρατημένα
ασυντήρητα σκάφη, αλλά ευτυχώς δεν είναι πολλές. Παλιότερα δεν είχαμε
καθόλου τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό που παρατηρώ από την πλευρά μου είναι
ότι οι άνθρωποι προσπαθούν να είναι τυπικοί με τις πληρωμές τους, ωστόσο
κάποιες φορές τους βλέπουμε ότι δυσανασχετούν».
Στη
συνέχεια ο κ. Μανίνης διευκρινίζει ότι Έλληνες πελάτες του επειδή
δυσκολεύονται οικονομικά, μειώνουν το χρόνο παραμονής των φουσκωτών τους
στο χώρο παρκινγκ. «Οι περισσότεροι Έλληνες αφήνουν τα σκάφη τους μόνο
για ένα μήνα μόνο για να κάνουν συντήρηση, προκειμένου να μειώσουν το
κοστολόγια σε αντίθεση με τους ξένους που αφήνουν τα σκάφη τους για έναν
ολόκληρο χρόνο», καταλήγει ο ίδιος.
«Υπάρχουν παρατημένα σκάφη για 4 και 5 χρόνια»
Με
«δεμένα χέρια» βρίσκονται οι επαγγελματίες του κλάδου, τονίζει ο
ιδιοκτήτης παρκινγκ σκαφών στην Αγριά, κ.Αλέξανδρος Χατζάρας, ο οποίος
διευκρινίζει ότι φέτος πολλοί ιδιοκτήτες σκαφών παραδίδουν τα χαρτικά
των σκαφών τους για να μην πληρώσουν στην εφορία. «Κανένα άλλο καλοκαίρι
δεν είχα πιο γεμάτο το παρκινγκ», σημειώνει ο κ. Χατζάρας προσθέτοντας:
«Μάλιστα έχω πολλές περιπτώσεις που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα
να με πληρώσουν. Από 80 σκάφη που έχω μέσα στο παρκινγκ περίπου 50
ιδιοκτήτες δυσκολεύονται να με πληρώσουν. Τα πρώτο σημάδια της κρίσης
στο χώρο των σκαφών ξεκίνησε από πέρυσι και φέτος η κατάσταση έγινε πολύ
χειρότερη».
Ο
κ. Χατζάρας, πέρσι δίπλα από το παρκινγκ σκαφών, διατηρούσε χώρο
ενοικίασης σκαφών, αλλά επειδή δεν υπήρχε ενδιαφέρον αναγκάστηκε να
προχωρήσει στο κλείσιμο της μιας επιχείρησης. Η κατάσταση όπως
επισημαίνει ο κ. Χατζάρας έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που αυτή τη
στιγμή υπάρχουν στον ιδιωτικό του χώρο παρατημένα σκάφη 4 και 5 χρόνων.
«Σε πολλές περιπτώσεις νιώθουμε με «δεμένα χέρια» γιατί είμαστε
υποχρεωμένοι και να φυλάμε τα σκάφη προκειμένου να μην υποστούν καμία
ζημιά, αλλά και να περιμένουμε πότε θα έρθουν οι ιδιοκτήτες τους να τα
πάρουν».
«Φέτος η κατάσταση είναι καλύτερη»
Σε
αντίθεση με τους συναδέρφους του ο ιδιοκτήτης παρκινγκ σκαφών στο Βόλο
κ. Ιωάννης Σακαβάλας,διευκρινίζει ότι υπάρχει κίνηση και δεν υπάρχει
κανένα παρατημένο σκάφος. «Τα πράγματα είναι καλύτερα φέτος σε σύγκριση
με πέρυσι. Δεν γνωρίζουμε που οφείλεται αυτή η θετική εξέλιξη ωστόσο
θέλουμε να πιστεύουμε ότι η κατάσταση θα συνεχιστεί με τους ίδιους
ρυθμούς. Άλλωστε είναι ένας κλάδος που κινείται μόνο τους καλοκαιρινούς
μήνες», λέει ο κ. Σακαβάλας.
«Ενα πάρκινγκ γεμάτο βάρκες»
Από
την πλευρά του ο ιδιοκτήτης παρκινγκ σκαφών κ. Δημήτρης Σίλελης
αναφέρει ότι: «Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει υποστεί τεράστιο
πλήγμα. Με τη φορολογία, τα τεκμήρια και την τιμή των καυσίμων δε
συμφέρει κανέναν να έχει σκάφος. Προσωπικά παρατηρούμε ότι κάθε χρόνο
όλο και περισσότερα σκάφη βρίσκονται σε ακινησία. Από τα 100 σκάφη που
έχουμε στο χώρο είναι ζήτημα να κινούνται τα 20, πραγματικά είναι
απελπιστική η κατάσταση».
Τέλος,
όπως αναφέρουν οι ιδιοκτήτες σκαφών, από τον φετινό Απρίλιο υπήρχαν τα
πρώτα δείγματα ότι θα είναι αρκετά δύσκολο το φετινό καλοκαίρι, ωστόσο
έχουν εναποθέσει τις όποιες ελπίδες τους στον μήνα Αύγουστο μήπως και
καταφέρουν να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα.
Εφ. Ταχυδρόμος (Αθηνά Τσιργή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου