Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Στις Σποράδες μετά από 12 χρόνια ... και η ιστορία του Κυπέλλου και στην ΣΚΟΠΕΛΟ!!!

Ετοιμάζεται να γράψει ιστορία η Διεθνείς Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα Βορείου Αιγαίου, αφ’ ενός μεν γιατί επιστρέφει μετά από 12 χρόνια στη Σκόπελο και αφετέρου γιατί ο αριθμός των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών των ιστιοπλοϊκών σκαφών που θέλουν να πάρουν μέρος στους αγώνες, αναμένεται να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Η καρδιά της φετινής διοργάνωσης θα χτυπά στις Βόρειες Σποράδες με κεντρικό λιμάνι τη Σκόπελο, από τις 6 έως τις 13 Αυγούστου, με μια σειρά 7 αγώνων που θα ποικίλουν αναλόγως των καιρικών συνθηκών.
Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των σκαφών θα ξεπεράσουν τα 50 εάν κρίνουμε από τις συμμετοχές, μεταξύ τους βρίσκονται μερικά από τα πιο αγωνιστικά σκαριά της χώρας και με κυβερνήτες που τυγχάνουν παγκόσμιας αναγνώρισης.
Η νέα διάσταση που έχει δώσει την αφορμή στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού να δείξει ενδιαφέρον για τους αγώνες είναι η συνδιοργάνωση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ανοικτής Θάλασσας του διοργανωτή Ναυτικού Ομίλου Ανοικτής Θάλασσας με την Eπιτροπή Ανοικτής Θάλασσας και φυσικά την Ελληνική Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία.

Οι αγώνες του Ν.Ο.Α.Θ αποτελούν την αξιόπιστη λύση για την αγωνιστική ταυτότητα της ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας και η μεταφορά της έδρας από το Πόρτο Καρράς στις Σποράδες, έχει δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς ομίλους της χώρας (18 στο σύνολό τους), να πάρουν μέρος σε αγώνες υψηλής ποιότητας.
Η διεκδίκηση και φέτος του επαμειβόμενου κυπέλου "Γιάννης Καρράς" - θεσμός που κρατάει από το 1981- αποτελεί την κορύφωση του ενδιαφέροντος όλων, με το νικητή να κρατάει στην κατοχή του το βαρύτιμο έπαθλο για ένα χρόνο.

Η ιστορία του Κυπέλλου


Μπορεί το επαμειβόμενο κύπελλο του αειμνήστου Γιάννη Καρρά να έθεσε την βάση για μια πιο ποιοτική, ανταγωνιστική και ευρύτερη διοργάνωση, το 1981, αλλά το Κύπελλο Βορείου Αιγαίου θεσμοθετήθηκε το 1977 από τον Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης.
Αυτό είναι το έτος από το ποίο άρχισε να γράφεται η ιστορία και φτάσαμε 32 χρόνια μετά σε μία ακόμη διοργάνωση ίσως την καλύτερη, όχι όσον αφορά τον αριθμό των σκαφών , όσο την ποιοτική αναβάθμιση της και τον άκρως αγωνιστικό χαρακτήρα της .
Στα χρόνια που μεσολάβησαν ο θεσμός πέρασε από «χίλια μύρια κύματα» όπως η ματαίωση του το 1978 λόγω του σεισμού της Θεσσαλονίκης – χρονιά που πέρασε αλώβητος στην συνέχεια- την αντιμετώπιση του ως ένα τοπικό γεγονός, την εκτόξευσή του ως ένα πανελλήνιο γεγονός, την μεταφορά του από την Σκόπελο στο Πόρτο Καρράς, την διεθνοποίηση του, την από το 2001 φθορά του, μέχρι την εγκατάλειψή του την επόμενη χρονιά, την παντελή απουσία του από τα δρώμενα της ανοιχτής θάλασσας μέχρι το 2006 και την εντυπωσιακή επιστροφή του υπό την σκέπη του Ναυτικού Ομίλου Ανοιχτής Θάλασσας.
Το 2006 είναι χρονιά ορόσημο για το «come back» μίας διοργάνωσης που ξαναγέμισε τους φίλους της, τους είδε πολυπληθέστερους, πιο δυνατούς, ορεξάτους και το 2007 πιο αγωνιστικούς κάνοντας έδρα της διοργάνωσης του πανελλήνιου πρωταθλήματος Χ-35 στους αγώνες του ΝΟΑΘ στο Πόρτο Καρράς.
Τέσσερις φορές το «βαρύτιμο» έπαθλο του Γιάννη Καρρά κατακτήθηκε από Τούρκους, ενώ δύο σκάφη το MOGWAI και το TUTTI FRUTTI έχουν από δύο πρωτιές. Όσον αφορά τον πολυνίκη κυβερνήτη αυτοί είναι τρεις: Ο Δημήτρης Φέσσας, ο Γιώργος Έρτσος οι όποιοι κατέκτησαν από τρεις φορές ο καθένας τον επίζηλο τίτλο με διαφορετικά σκαριά, όπως και ο Ορχάν Τουκέρ (Τουρκία), ο οποίος αγωνίστηκε με τρία διαφορετικά σκάφη.
Το 1981 το ΧΡΙΣΤΙΝΑ του Θόδωρου Αγγελόπουλου ήταν ο νικητής του κυπέλλου την πρώτη της θεσμοθέτησης του.
Τις επόμενες τρεις χρονιές οι αγώνες μεταφέρθηκαν στην Σκόπελο με το SARACEN να κερδίζει το 1982 έχοντας τον Τάκη Πριτσούλη στο τιμόνι.
Το 1983 το σκάφος της Λορέτας Κωνταντινίδη με τον Αχιλλέα Δερματόπουλο κυβερνήτη κέρδισε με το LSD και το 1984 ήταν η πρώτη εμφάνιση του Γιώργου Έρτσου με το ΓΛΑΥΚΗ και η πρώτη νίκη του.
Από το 1985 η διοργάνωση επιστρέφει στο Πόρτο Καρράς και ο Δημήτρης Φέσσας κερδίζει με το MOGWAI.
Το 1986 νίκη για το BOHEM του Ντίνου Σταμπουλή, αλλά το 1987 ο Δημήτρης Φέσσας με το MOKWAI ανταποδίδει.
Από την Αθήνα έρχεται το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ με τον Άλκη Λογοθέτη και κερδίζει το 1988.
Δυναμική εμφάνιση του Κώστα Μπουτάρη το 1989 και πρωτιά με το ΜΠΟΥΚΑΔΟΥΡΑ.
Το 1990 οι Τούρκοι προσεγγίζουν την διοργάνωση και κερδίζουν με το INDIGO και τον Ορχάν Τουκέρ γνωστό καλό ιστιοπλόο. Το 1991 ο Δημήτρης Φέσσας είναι ο πιο γρήγορος με το FIGHTING IRISH, οι Τούρκοι επιμένουν το 1992 φέρνοντας ένα από τα πιο γρήγορα σκαριά της Ευρώπης, το PROVEZZA ΙΙ και παίρνουν το κύπελλο στην Τουρκία έχοντας πάλι τον Ορχάν Τουκέρ στο τιμόνι (μαζί με τον Εργκίν Ιμπρέ).
Το 1993 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος πεισμώνει και στέλνει στον Τορωναίο το CRETA. Ένα εντυπωσιακό, μεγαλεπήβολο και μπλε χρώματος σκαρί το οποίο έχει στο τιμόνι τον Τάσο Μπουντούρη. Νικητής στην Ελληνοτουρκική μάχη το CRETA.
Το οποίο όμως δεν έρχεται το 1994 και οι Τούρκοι με πιο γρήγορο σκάφος το PROVEZZA ΙΙΙ και πάντα τους Ορχάν Τουκέρ, Εργκίν Ιμπρέ στο τιμόνι κερδίζουν.
Στην ζωή της ανοικτής θάλασσας ήδη έχουν μπει τα «ΩΚΥΑΛΟΣ» του Γιάννη Κωστόπουλου και ο Γιώργος Έρτσος κάνει την διαφορά με το ΩΚΥΑΛΟΣ VII το 1995.
Ο πάντα συνεπής, στο ραντεβού με τους αγώνες του Πόρτο Καρράς Σταύρος Τσάβαλος, κερδίζει το 1996 με το ΕΡΥΤΟΣ και τον Κώστα Μάνθο στο τιμόνι.
Το 1997 πάλι ο Γιώργος Έρτσος με το ΩΚΥΑΛΟΣ ΙΧ φθάνει στην τρίτη του νίκη.
Το κύπελλο πάει πάλι Σκόπελο δυο χρόνιες. Το 1998 και το 1999 ο Μάκης Κοντογούρης με το TUTTI FRUTTI κερδίζει και τους δυο αγώνες. Το 2000 οι αγώνες φιλοξενούνται στο Ν. Μαρμαρά με την μεγαλύτερη συμμετοχή αφού μεσολάβησε και ο αγώνας Ελληνοτουρκικής φιλίας.
Ο Θόδωρος Τσουλφάς κερδίζει με το ALPHA CARD ELECTRON. Το 2001 ο θεσμός δοκιμάζεται με ελάχιστα σκάφη και το τουρκικό RETURN OF IDEFIX κερδίζει με τον Χαλούκ Μπαμπατζάν και την Νασλί Ιμπρέ στο τιμόνι.
Τις χρονιές 2002, 2003, 2004 και 2005 δεν έγιναν αγώνες και το 2006 με την επιστροφή στα κλασικά δεδομένα του θεσμού, νικητής είναι το GUAPA με τον Απόστολο Λεωνιδόπουλο στο τιμόνι, ύστερα από έντονη μάχη με το ELLINIX X.
To 2007 ο Γιώργος Ανδρεάδης φέρνει ένα γρήγορο σκαρί και με ευέλικτο όσο και ομοιογενές πλήρωμα κερδίζει το κύπελλο με το MELITI V.

Το 2008 το σκάφος ACES με ιδιοκτήτες τους Βενέτη - Καραγεωργίου - Πανανάκη - Χατζηκυριακάκη είναι ο νικητής του overall.
Tο 2009 το σκάφος ELLINIXX ιδιοκτησία του Χρήστου Παναγιώτου και Δημήτρη Διαμαντή, με κυβερνήτη τον Στέργιο Λεονταρίδη κέρδισε το κύπελλο.
To 2010 πηγαίνει στην κατοχή του κυβερνήτη του BAXIMUS, Θανάση Μπαξεβάνη που θα το κρατήσει για ένα χρόνο, επιστρέφοντας το λίγο πριν ξεκινήσει η επόμενη διοργάνωση.
Το επαμειβόμενο κύπελλο περιμένει στον χώρο των απονομών, τον επόμενο που θα το χαράξει και θα το κρατήσει για το 2011. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger