Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

Όταν ο φασίστας Μιχαλολιάκος συναντά τον ΕΛΑΣΙΤΗ Μπαλάφα...

Η φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα απεικονίζει τους απαγχονισμένους, από τους ναζί, αγωνιστές Τόδουλο και Φαρίδη, στις όχθες της λίμνης των Ιωαννίνων το 1944.

Image scaled down
     «Η Ελλάδα γυρίζει σελίδα» διατυμπάνιζε ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς μετά την εξασφάλιση της τελευταίας δόσης. Τα μονοπάτια τα οποία καλούμαστε να περιδιαβούμε γνωστά. Μονοπάτια που σουλατσάρουμε ακούσια ή εκκούσια όλο το μεταπολιτευτικό διάστημα.
Μονοπάτια «εθνικής ενότητας» γιατί οι «'Έλληνες ενωμένοι μπορούν». Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε εντελώς συνειρμικά, ότι «είναι στο DNA» μας. Χέρι-χέρι με την κυρίαρχη θέση, προφανώς, και οι φασίστες της Χρυσής Αυγής ή αλλιώς το κόμμα της «εθνικής συμφιλίωσης» όπως εκστόμισε ο χουντικός βουλευτής του εν λόγω κόμματος Χ. Παππάς, γόνος συνταγματάρχου υπό τον Γ. Παπαδόπουλο.
     Η μεταπολιτευτική τομή σε πολιτικό επίπεδο μπορεί να κωδικοποιηθεί συντόμως, στην αναγνώριση από τη μεριά της κυρίαρχης αντίληψης της ύπαρξης του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Αναφέρομαι σε τομή γιατί σε ένα πρώτο χρόνο τα επίθετα που τύγχαναν ευρείας χρησιμοποίησης για το συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, μέχρι το 1974, ήταν αυτά των εαμοβούλγαρων και κομμουνιστοσυμμοριτών. Η τομή έγκειται στο γεγονός ότι η αναγνώριση του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ μεταπολιτευτικά έγινε στο έδαφος του αντιστασιακού αγώνα. Και μόνο σε αυτό. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Τη στιγμή που το κομμάτι του εμφυλίου παραγκωνίζεται μέσα από αναλύσεις για «λάθη ηγεσιών» ή για «παρέμβαση των ξένων δυνάμεων», η ευθεία αναγωγή του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ μόνο στο κομμάτι της εθνικής αντίστασης απογυμώνει τον εμφύλιο πόλεμο του 1946-1949 από τα ταξικά χαρακτηριστικά που τον περιβάλλουν. Η απαλοιφή της ταξικότητας, με την σιωπηρή έγκριση της ξεπουλημένης αριστεράς, δίνει περιεχόμενο στο μύθευμα που μας ακολουθεί μέχρι σήμερα που λέει ότι αφού «οι αγώνες ήταν εθνικοί» το «έθνος είναι ανταγωνιστικό».
     Αυτή η σκοπούμενη σύγχυση, αυτή η συνέχιση του «εμφυλίου με άλλα μέσα» (τουλάχιστον μέχρι στιγμής), δίνει τη δυνατότητα στη φασιστική και παρακρατική Χρυσή Αυγή να χρησιμοποιήσει στο χριστουγεννιάτικο σποτάκι της φωτογραφία -της Αθήνας του 1960- του ΕΛΑΣΙΤΗ Κώστα Μπαλάφα. Αφού όλοι οι Έλληνες είμαστε ίδιοι, αφού όλοι είμαστε Έλληνες, η φωτογραφία του αντάρτη Μπαλάφα κατά τους φασίστες μπορεί να αποτελεί κεντρικό στοιχείο της γεμάτης μίσος προπαγάνδας τους. 
     Η ταινία του Αγγελόπουλου, οι Κυνηγοί, ξεκινάει όταν χουντικοί πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες, βρισκόμενοι σε ένα τουριστικό θέρετρο στα βουνά της Ηπείρου για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους και τον εορτασμό του 1977, ανακαλύπτουν το πτώμα ενός αντάρτη. «Η πληγή είναι ακόμα ανοιχτή» αναφωνεί ένας από αυτούς ή με τα λόγια του πάλαι ποτέ πρωθυπουργού Γ. Ράλλη η πληγή είναι «χαίνουσα». Είναι γεγονός ότι «η τελική λέξη σχετικά με την εξουσία είναι ότι η αντίσταση έρχεται πρώτη».
     Τα κονσερβοκούτια δεν σκούριασαν ακόμα...

Μπάσταρδος με ταξική μνήμη.
http://www.youtube.com/watch?v=LUZJ-QUf7M4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger