Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Επιτέλους λύση στο πρόβλημα συγκοινωνίας στην Σκόπελο και σε όλα τα ελληνικά νησιά!!1


Εκρανοπλάνο
Αυτό είναι το αεροπλάνο που θα μας γλυτώσει από όλα τα προβλήματα 

Πέρυσι γνωστοποιήθηκε ότι η Ρωσία σκοπεύει να επαναρχίσει την παραγωγή εκρανοπλάνων, τα οποία στο μέλλον θα χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των δυναμικών δομών της χώρας.

Το εκρανοπλάνο χρησιμοποιεί την ανυψωτική δύναμη του αεροδυναμικού φαινομένου, που σχετίζεται με την αρχή της επίδρασης του εδάφους (ground effect, ρωσικά: эффект экрана, effect ekrana, από όπου και το όνομα), κατά την κίνηση πάνω από την επιφάνεια του νερού ή του εδάφους. Αυτό το αεροσκάφος μπορεί να «γλιστρά» πάνω από την επιφάνεια με τη βοήθεια της ανυψωτικής δύναμης που εξασφαλίζεται από το επερχόμενο ρεύμα αέρα, το οποίο δημιουργεί πίεση κάτω από το σκάφος. Συνήθως τα εκρανοπλάνα «πετούν» πάνω από την υδάτινη επιφάνεια γιατί, σε αντίθεση από τη ξηρά, είναι πιό ισόπεδη. Από τα άλλα σκάφη, π.χ., τα αερόστρωμνα κότερα ή τα πλοία με υποβρύχιες πτέρυγες, τα εκρανοπλάνα διακρίνονται για την υψηλότερη ταχύτητά τους, που φτάνει στους 250 κόμβους (463 χλμ. την ώρα). Ο Γεν. Διευθυντής του Κεντρικού Σχεδιαστικού Γραφείου με την επωνυμία του Αλεξέγιεφ Σεργκέι Πλαντόνοφ ανακοίνωσε ότι η μαζική παραγωγή των ρωσικών εκρανοπλάνων θα αρχίσει μετά το 2015. Όπως είπε, στη διάρκεια του 2010 και του 2011 θα εκτελούνται σχεδιαστικά έργα. Και από το 2012 θα αρχίσει το δεύτερο, μακρύτερο στάδιο, κατά τη διάρκεια του οποίου θα πραγματοποιούνται πειραματικές σχεδιαστικές εργασίες, καθώς επίσης «θα εκπονείται αρκετά μεγάλο εκρανοπλάνο». Όπως δήλωσε ο Πλατόνοφ, κατά τη διάρκεια του πρώτου σταδίου επανέναρξης της παραγωγής εκρανοπλάνων στη Ρωσία θα πραγματοποιείται εκπόνηση τέτοιων σκαφών εκτοπίσματος  50, 100 και 600 τόνων. Όμως πρέπει να σημειωθεί ότι στα μέσα του Δεκεμβρίου του 2010 ο Αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ρωσίας Σεργκέι Ιβανόφ ανακοίνωσε ότι το σχέδιο κρατικού προγράμματος εξοπλισμών για την περίοδο από το 2011 ως το 2020 δεν προβλέπει την κατασκευή εκρανοπλάνων. Στη Σοβιετική Ένωση η παραγωγή εκρανοπλάνων  είχε αρχίσει το 1957 και τερματίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄90. Τη δεκαετία του ΄60 το Κεντρικό Σχεδιαστικό Γραφείο Αλεξέγιεφ κατασκεύασε και δοκίμασε στην Κασπία θάλασσα πειραματικό εκρανοπλάνο, το οποίο οι δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών βάφτισαν με την προσωνυμία «Θαλάσσιο Τέρας της Κασπίας» (Caspian Sea Monster) – αποκρυπτογραφώντας την αναγραμμένη πάνω στο σκάφος σύντμηση CM (ΚΜ - Корабль-макет). Το εκρανοπλάνο είχε εκπέτασμα πτέρυγας 37,6 μέτρα, μήκος περίπου 100 μέτρα και μέγιστη μάζα απογείωσης 544 τόνους. Το 1980 το πρωτότυπο του σκάφους υπέστη δυστύχημα και βυθίστηκε, γι΄αυτό αποφασίστηκε ο τερματισμός του προγράμματος. Τα γνωστότερα σοβιετικά εκρανοπλάνα ήταν το μεταγωγικό αποβατικό «Ορλενοκ» (κατασκευάστηκαν 5 τέτοια σκάφη) και το επιθετικό πυραυλοφόρο εκρανοπλάνο «Λουν» (κατασκευάστηκε μόνο ένα, το οποίο αποσύρθηκε από τη σύνθεση του Στόλου της Μαύρης θάλασσας τη δεκαετία του ΄90).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger