Αναβαθμίζεται διαρκώς σε υποδομές και συστήματα για τις πολεμικές ανάγκες των ΑμερικανοΝΑΤΟικών
Eurokinissi |
Χαρακτηριστικά είναι όσα συμβαίνουν στη Λάρισα, όπου οι Αμερικανοί έχουν εγκατασταθεί στην αεροπορική της βάση, χαρακτηρίζοντας μάλιστα σε έγγραφά τους την 110 Πτέρυγα Μάχης «Προωθημένη Βάση Επιχειρήσεων» (Forward Operating Base - FOB). Η αεροπορική βάση αναδεικνύεται σε «δεύτερη Σούδα» στην υποστήριξη πάσης φύσεως αεροπορικών επιχειρήσεών, «φιλοξενώντας» όπως και η Κρήτη (η λεγόμενη «NSA Souda Bay Topside» με έκταση 445 στρεμμάτων) αεροσκάφη διαφόρων τύπων.
Διόλου τυχαία, υπολογίζεται ότι οι ΗΠΑ έχουν ήδη «ρίξει» στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις της Λάρισας περισσότερα από 33 εκατ. δολάρια, προκειμένου το αεροδρόμιο να μπορεί να φιλοξενήσει «μέσα υψηλής αξίας».
Ηδη, άλλωστε, από το 2018 και τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, προσγειώνονταν εκεί μαχητικά «F-22 Raptor» της USAF, ενώ πέρσι, προς υποστήριξη της μεγάλης ΝΑΤΟικής άσκησης «Defender Europe», η 521st Air Mobility Operations Wing (εδρεύει στο Ramstein της Γερμανίας) μετακίνησε στη Λάρισα δύο Air Mobility Teams, συνολικά 31 στελέχη, για να διαχειριστούν 13 αεροσκάφη και 122 τόνους cargo, φορτώνοντας και ξεφορτώνοντας θηριώδη μεταγωγικά, όπως C-17 Globemaster III.
Σημειωτέον, τα στελέχη της USAF έχoυν απλωθεί σε υποδομές της 348ης Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας (το 2017 ανέστειλε τη λειτουργία της με την απόσυρση των αεροσκαφών «RF-4E Phantom II»), ενώ σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε παλαιότερα ο «Ριζοσπάστης», στον σχεδιασμό τους είχαν καταλήξει ότι μέχρι τις 30/4/2025 θα χρειάζονταν τουλάχιστον 96 εκατομμύρια γαλόνια ντίζελ, στη Λάρισα. Τα καίνε σε γεννήτριες που στήνουν, τη μια μετά την άλλη για να καλύψουν τις ολοένα διευρυνόμενες ανάγκες τους. Ενδεικτικά, το γραφείο προμηθειών της 371 EABS αναζητά στην αγορά άλλες 6 γεννήτριες κλειστού τύπου για να τις απλώσει σε υπόστεγα και άλλους χώρους της στην ΑΒ Λάρισας.
Το εργαστήριο θα έχει έκταση από 185 έως 298 τ.μ. Φυσικά προβλέπεται χώρος και για την αποθήκευση χημικών, εύφλεκτων και επικίνδυνων υλικών («hazardous storage room for the storage of chemicals and flammable and hazardous materials»), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής.
Παράλληλα, η ελληνική κυβέρνηση σπεύδει να κάνει τις δικές της συνεισφορές στη βάση της Λάρισας. Π.χ. το ΓΕΑ προκήρυξε πρόσφατα διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου «Εγκατάσταση Συστήματος ILS στην 110 ΠΜ» (σύστημα ραδιοπλοήγησης που παρέχει καθοδήγηση ακριβείας σε αεροσκάφη, επιτρέποντάς τους να προσεγγίσουν αεροδιάδρομο τη νύχτα ή σε κακές καιρικές συνθήκες) με εκτιμώμενη αξία 2,1 εκατ. ευρώ.
Στο ίδιο μοτίβο, τον Μάρτη φέτος ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για αντίστοιχο έργο εγκατάστασης ILS στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας (117 ΠΜ), που αποτελεί π.χ. το επίκεντρο της ετήσιας αεροπορικής άσκησης ΝΑΤΟικών προδιαγραφών «Ηνίοχος». Προϋπολογίστηκαν 600.000 ευρώ, εκ των οποίων μέχρι τα τέλη Νοέμβρη φέρονται να εκταμιεύτηκαν οι 480.000, σημάδι κι αυτό της επιτάχυνσης στην εκτέλεση του σχεδιασμού.
Αντίστοιχο σύστημα αεροναυτιλίας προβλέπεται να εγκατασταθεί και στην 116 ΠΜ στον Αραξο, ο οποίος, όπως έχει αποκαλύψει το ΚΚΕ, είναι πάντα σε ετοιμότητα για να «φιλοξενήσει» εκ νέου πυρηνικά της λυκοσυμμαχίας. Αλλος ένας λόγος να ενταθεί η πάλη των εργαζομένων ώστε να ξεκουμπιστούν από τη χώρα οι ΑμερικανοΝΑΤΟικοί και οι βάσεις τους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου