Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013

Συγκέντρωση ναυτεργατών στο λιμάνι

Η ομιλία του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού στην απεργιακή συγκέντρωση των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά.

Η κυβέρνηση πιστή στις εντολές της τρόικας και της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της συνεχίζει την πολιτική ξεπουλήματος των δημόσιων κερδοφόρων και στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό επισπεύδει το ξεπούλημα των λιμανιών μας και την πλήρη προέλαση της COSCO ανοίγοντας κατ’ αρχήν τις πύλες του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στον κινέζικο κρατικό κολοσσό.

Σπεύδει να ανταποκριθεί και να διευκολύνει τις επενδυτικές προτάσεις της COSCO αλλά παραβλέπει σκόπιμα ότι θα είναι επενδύσεις ασιατικού χαρακτήρα με τον μεγάλο κερδισμένο την κινέζικη εταιρία και μεγάλους χαμένους την χώρα, την εθνική μας οικονομία και κυρίως τους εργαζόμενους για τους οποίους διαμορφώνεται ειδική οικονομική ζώνη υπερεκμετάλλευσης και πλήρους επιχειρηματικής ασυδοσίας δημιουργώντας ένα εργασιακό μοντέλο ασιατικού τύπου.
Η μνημονιακή κυβέρνηση Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ με την πολιτική τους καταστρέφουν συστηματικά τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του λαού και των εργαζομένων, στηρίζουν και ενισχύουν τα προνόμια του μεγάλου κεφαλαίου εξασφαλίζοντας τους καλύτερους όρους να ανανεώσει τις πηγές κερδοφορίας του.
Οι κυβερνήσεις των μνημονίων αναδεικνύονται στον μεγάλο υπηρέτη του κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου, ενώ το ξεπούλημα των δημόσιων κερδοφόρων επιχειρήσεων δεν είναι επενδύσεις για την ανάπτυξη αλλά επενδύσεις για την υποδούλωση των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους.
Ο Πρωθυπουργός, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο ΣΕΒ και τα κόμματα που υπηρετούν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου μαζί με τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ που προπαγανδίζουν τις αντεργατικές και αντιλαϊκές μνημονιακές πολιτικές, διαφημίζουν το μοντέλο της COSCO ως παράδειγμα επένδυσης που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του ΟΛΠ, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, θα προσφέρει έσοδα στην εθνική μας οικονομία.
- Σκόπιμα όμως αυτό το αντιλαϊκό μέτωπο δυνάμεων παραγνωρίζει ότι διαχρονικά τα δημόσια λιμάνια ήταν και είναι κερδοφόρα και συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας.
- Αποσιωπούν οι δυνάμεις αυτές τις μεγάλης αξίας υποδομές και ανωδομές των δημόσιων οργανισμών Λιμένων τις οποίες σήμερα θέλουν να ξεπουλήσουν αντί πινακίου φακής.
- Σιωπούν και βγάζουν τον σκασμό στο αδιαμφισβήτητο γεγονός για την αύξηση του κύκλου εργασιών στην κρουαζιέρα, στο CAR TERMINAL και στις άλλες λιμενικές δραστηριότητες του δημόσιου ΟΛΠ.
- Αδιαφορούν προκλητικά στις καταγγελίες των συνδικάτων για τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί στον προβλήτα ΙΙ της COSCO. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε έκθεση του Πανεπιστημίου της Γάνδης από τα 265 μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια στο μοναδικό που δεν υφίστανται εργασιακά δικαιώματα είναι ο προβλήτας ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ ΑΕ) στον Πειραιά.
Σε ότι αφορά το εργασιακό μοντέλο που εφαρμόζει η κρατική κινέζικη εταιρία πρέπει να υπογραμμίσουμε τα εξής:
· Οι εργαζόμενοι απασχολούνται σε άσχημες συνθήκες, με εξαντλητικά ωράρια εργασίας, χωρίς την αναγκαία ανάπαυση, χωρίς διαλλείματα, ενώ τους ανακοινώνεται η εργασία με SMS.
· Το προσωπικό δεν έχει την απαραίτητη εκπαίδευση και κατάρτιση με κίνδυνο να υπάρξουν εργατικά ατυχήματα.
· Η επάνδρωση και η σύνθεση των εργατικών ομάδων αποφασίζεται αυθαίρετα από τον εργοδότη κατά το δοκούν δημιουργώντας άμεσο κίνδυνο για την ζωή των εργαζομένων.
· Τα μηχανήματα που χειρίζονται οι εργαζόμενοι στην COSCO δεν πληρούν τους όρους ασφαλείας, δεν είναι κατάλληλα συντηρημένα.
· Στην COSCO δεν υφίστανται ΣΣΕ για τους εργαζομένους, οι αμοιβές είναι σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα, δεν καταβάλλονται οι δεδουλευμένες υπερωρίες, δεν τους δίνεται το επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας. Στην COSCO έχει εγκαινιασθεί η γενικευμένη εφαρμογή των ατομικών συμβάσεων καταργώντας θεσμοθετημένα δικαιώματα όπως είναι το επίδομα για την εργασία των Κυριακών, τις αργίες, τα νυκτερινά ωράρια κ.λπ.
· Στην COSCO συναντάμε κάθε μορφής ελαστική εργασία και απασχόληση, δραστηριοποίηση εργολάβων και υπεργολάβων που λειτουργούν ανεξέλεγκτα και κατά παράβαση της υφιστάμενης νομοθεσίας.
· Η συνδικαλιστική δράση, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και η ίδια η συγκρότηση Σωματείου είναι υπό διωγμό στο γκέτο της COSCO. Όλες οι απόπειρες εργαζομένων να συγκροτήσουν Σωματείο οδήγησαν έως τώρα στην απόλυσή τους.
· Δεν υφίσταται στην COSCO κανονισμός εργασίας όπως υπάρχει και εφαρμόζεται στον ΟΛΠ, στα άλλα ελληνικά λιμάνια αλλά και διεθνώς.
Αυτό το εργασιακό μοντέλο επιφυλάσσει η μνημονιακή κυβέρνηση Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ για τους εργαζόμενους στα λιμάνια εφόσον περάσει το άθλιο σχέδιό της για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.
Το συνδικαλιστικό και εργατικό κίνημα και κυρίως η ΓΣΕΕ πρέπει να πάρουν άμεσα πρωτοβουλίες και να αναπτύξουν δράση θέτοντας στην ημερήσια διάταξη την υπεράσπιση των δημόσιου χαρακτήρα κερδοφόρων και στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό θα στηρίξουμε με όλες τις δυνάμεις μας τον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ και σε όλα τα άλλα λιμάνια της χώρας μας.
Θα είμαστε έμπρακτα μαζί τους σε αυτήν την πάλη η οποία είναι μονόδρομος για να μην περάσουν οι καταστροφικές κυβερνητικές πολιτικές ενάντια στην δημόσια περιουσία της χώρας μας.
Πρέπει ο αγώνας αυτός να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, όλων των κινημάτων και όλων των μαζικών κοινωνικών οργανώσεων.
Να ηττηθεί η κυβερνητική πολιτική και οι αντιλαϊκοί και αντεργατικοί σχεδιασμοί της, να μην περάσει το ξεπούλημα των δημόσιων επιχειρήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου