Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΚΟΠΕΛΟΣ.ΨΑΡΕΜΑ ΜΕ ΜΠΟΥΡΛΟΤΟ

Παρουσιάζει ο Αιθεροβάμων
Το ψάρεμα με δυναμίτη, ήταν πράξη και συνήθεια ριζωμένη για πολλά χρόνια ιδιαίτερα στο νησιωτικό χώρο. Κυνηγητό με το νόμο, κρυφτούλι με το θάνατο, ιστορίες κομματιασμένων από το «καταραμένο το μπουρλότο».

6_1

ΟΙ ΜΠΟΥΡΛΟΤΙΕΡΗΔΕΣ
 
‘Οταν τελειώσαμε µε τη στέρνα µας, ο πατέρας µου και ο µπάρµπας µου ο Γιάννης ανακάλυψαν ότι τους είχανε περισσέψει µερικοί δυναµίτες.
«Τι λες ορέ Γεράσιµε, ακούω τον µπάρµπα. Πάµε να σκοτώσουµε κάνα ψάρι;»
«Μα τι λες Γιάννη µου, κι αν ε µας πιάσουνε;»
«Μα για να µη µας ε πιάσουνε, θα πάρουµε κοντά και το Μίµη να φυλάει και θα ν του δώσουµε κι εκεινού το µερίδιό του».
«Καλά Γιάννη µου, πάµε και ο θεός βοηθός!»
Εγώ δεν µπορούσα να καταλάβω τι λέγανε. Στο περίπου κατάλαβα ότι θέλανε να
σκοτώσουνε ψάρια, αλλά περίµενα να πάρουνε ντουφέκια και φουσέκια µαζί.
Η περιέργεια µε έτρωγε και το µόνο που ζήτησα επίµονα ήτανε να πάρουν κι εµένα µαζί.
Είµαστε όλοι σε επιφυλακή, παραµονεύοντας κρυµµένοι πίσω από κάτι σπάρτα και σκίνα. Η σιωπή ήτανε απόλυτη και µόνο το µακρυνό ντούκου ντούκου της βάρκας κάποιου ψαρά την έσπαγε. Κάποια στιγµή είδα το µπάρµπα Γιάννη να βγάζει σιωπηλά και ήρεµα από το σακούλι του ένα µασούρι δυναµίτη, να κόβει ένα κοµµάτι φυτίλι και να προσαρµόζει ένα καψούλι στο σύνολο. Σιωπηλά, τους είδα να κάνουν νοήµατα ο ένας στον άλλο και κάποια στιγµή εκείνος άναψε το φυτίλι και πέταξε το µασούρι προς τη θάλασσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger