Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

Πτώση στο τουρισμό (ΜΑΛΑΚΕΣ ΞΥΠΝΑΤΕ)

Ας σταματησουν πια να μας κανουν πλυση εγκεφαλου και να μιλουν για αυξηση του τουρισμου αυτο το καλοκαιρι.
Για πηγαινετε κ. Νικητιαδη στην Σαντορίνη να σας πουνε για πτωση έως και 30%. Για ελατε κ. Γερουλανε στη Νάξο να δειτε και μονος σας. 40% πτωση στους τζίρους απο περσι!!! που ηταν η χειροτερη χρονια. Σταματηστε επιτέλους να μας παραμυθιαζετε. Τον Οκτώβριο που θα κλεισουν εκατοντάδες μαγαζια και θα μεινουμε ανεργοι να δω τι θα λετε. Και οχι μονον πτωση τουρισμου αλλα και οι τουρίστες που εχουν ερθει δεν χαλανε φραγκο. Ενα σουβλακι στα τεσσερα. Ασε που νομιζουν οτι με την επερχομενη πτωχευση τους περιμενουμε με κατεβασμενα τα παντελονια. Τον Αύγουστο δε που δεν εχουμε καθολου κρατήσεις να δω τι θα γινει. Καποτε λεγαμε ως ανεκδοτο Αλβανός τουρίστας. Τωρα λεμε Έλληνας τουρίστας. Πανε οι Έλληνες εξαφανιστηκαν. Πανακριβα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ποιος να ρθει; Ευτυχώς που εδω στην Νάξο οι τιμές σε ξενοδοχεια και εστιατορια ειναι κατι παραπανω απο λογικές, με αποτελεσμα όμως τα εξοδα να μας πνιξουν. Αυτη ειναι η αληθεια.
Ένας ''ελευθερος'' επαγγελματίας.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Σκόπελος: Η πευκόφυτη



Περπατάμε στα γραφικά σοκάκια της Χώρας, εξερευνάμε παραλίες με πεντακάθαρα νερά και ανακαλύπτουμε την πεμπτουσία των ελληνικών διακοπών στο πιο πράσινο νησί των Βόρειων Σποράδων - ίσως και ολόκληρης της Ελλάδας.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΤΙΝΟΣ ΚΙΟΥΣΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΛΛΙΓΙΑΝΝΗ

H Σκόπελος είναι ένα νησί με το οποίο αισθάνομαι κάποιο δέσιμο. Μάλλον γιατί ήταν το πρώτο νησί που επισκέφτηκα εκείνο το μακρινό καλοκαίρι του '64. Θυμάμαι αμυδρά μια κατάλευκη Χώρα, με κεραμιδένιες στέγες, καλντερίμια, παραλίες με πολύ πράσινο, χωματόδρομους και πολλά γαϊδουράκια που υπήρχαν αντί αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων. Η εικόνα σήμερα έχει κάπως αλλάξει. Η Χώρα εξακολουθεί να είναι λευκή με κεραμιδένιες στέγες, αλλά έχει διπλασιαστεί. Να τονίσω, βέβαια, πως το νεόκτιστο μέρος έχει ακολουθήσει παραδοσιακή γραμμή αρχιτεκτονικής.
Σε γενικές γραμμές, η πρώτη εντύπωση θα σας κερδίσει. Είναι ένα μεγάλο νησί με έκταση 96 τ.χλμ. και ακτογραμμή 67 χλμ. Εξάλλου, αυτό είναι κάτι που θα επιβεβαιώσετε μόνοι σας καθώς φτάνετε με το πλοίο, το οποίο «πιάνει» πρώτα στη Γλώσσα και μετά διασχίζει κατά μήκος ολόκληρη τη Σκόπελο, ώσπου να φτάσει στη Xώρα. Μια εξαιρετική διαδρομή, κατά την οποία το μάτι χορταίνει πράσινο και πεντακάθαρα νερά. Οι περίπου 4.500 κάτοικοι του νησιού διαμένουν κυρίως στους τρεις μεγάλους οικισμούς, τη Χώρα, τη Γλώσσα και το Νέο Κλήμα ή Ελιος. Η Σκόπελος είναι ένα ημιορεινό νησί με δύο βουνά, το Παλούκι (565 μ.) και το Δελφί (680 μ.), και καλύπτεται κατά 80% από πυκνά πευκοδάση.
Η αρχαία της ονομασία ήταν Πεπάρηθος και φημιζόταν για το κρασί της (Πεπαρήθιος οίνος). Αναφέρεται ότι κατοικήθηκε από Κρήτες, αρχηγός των οποίων ήταν ο Στάφυλος, γιος της Αριάδνης. Η μετονομασία του νησιού έγινε κατά τους ελληνιστικούς χρόνους. Ως Σκόπελος αναφέρεται πρώτη φορά από τον Πτολεμαίο και τον Ιεροκλή τον 2ο αιώνα μ.Χ. Πήρε αυτή την ονομασία μάλλον από το βραχώδες των βόρειων ακτών της, που αποτελούσαν «σκόπελο», δηλαδή εμπόδιο, στους επίδοξους εισβολείς.
ΝΑ ΔΕΙΤΕ

Τη Χώρα κατ' αρχάς. Aξίζει τον κόπο να περπατήσετε στα ανηφορικά στενάκια της Σκοπέλου και στα μικρά καλντερίμια, για να πάρετε μια γεύση της τοπικής αρχιτεκτονικής.
Το Καστρί, το «Mετέωρο του Aιγαίου». Ενας τεράστιος βράχος μέσα στη θάλασσα και στην κορυφή του ένα μικρό εκκλησάκι, ο Aγιος Iωάννης. Ενα σημείο εκπληκτικής άγριας ομορφιάς, με τις ακτές κατακόρυφες και βραχώδεις.
Το Παλιό Κλήμα, έναν πανέμορφο οικισμό που είχε εγκαταλειφθεί λόγω κατολισθήσεων, αλλά σήμερα κατοικείται πάλι.
Τη Γλώσσα, τον δεύτερο μεγαλύτερο οικισμό του νησιού. Παραδοσιακή αρχιτεκτονική, που μου θύμισε αρκετά Πήλιο. Το χωριό είναι χτισμένο αμφιθεατρικά, ψηλά στην πλαγιά του βουνού, και το επίνειό του, το λιμάνι, λέγεται Λουτράκι.
ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ
Στη βόρεια και ανατολική πλευρά της Σκοπέλου, οι ακτές είναι βραχώδεις, ενώ στα νότια και δυτικά οι πλαγιές δημιουργούν τις υπέροχες καταπράσινες παραλίες του νησιού. Εκεί βρίσκονται και οι πιο γνωστές.
Εκτός από την παραλία μέσα στη Χώρα, η πιο κοντινή (σε απόσταση 2,5 χλμ.) είναι αυτή του Αγίου Κωνσταντίνου ή Γλυφονέρι. Eχει χοντρή άμμο και βότσαλο, ενώ υπάρχει και μια ταβέρνα.
Το Γλυστέρι απέχει 4,5 χλμ. από τη Χώρα και είναι η παραλία ενός μικρού όρμου με χοντρά βότσαλα. Λίγος ο κόσμος και έχει ησυχία. Υπάρχει ταβέρνα και ο δρόμος μέχρι εκεί είναι άσφαλτος.
Ο Χοντρογεώργης, πάνω ψηλά, προς τη Γλώσσα, από την οποία απέχει 5 χλμ., είναι μια υπέροχη παραλία με χοντρή άμμο, βότσαλο και κρυστάλλινα νερά. Με λίγο περπάτημα θα βρείτε εξαίρετες «γωνιές».
Δίπλα βρίσκονται οι παραλίες Καναλάκι ή Πεθαμένης και Περιβολιού. Η πρώτη είναι από τις ωραιότερες του νησιού, ενώ και οι δύο έχουν πολύ ψιλό βότσαλο.
Στα νότια και δυτικά θα βρείτε τον Στάφυλο, μια πολύ γνωστή αλλά και πολυσύχναστη παραλία. Η παραλία συνδυάζει ψιλό και πιο χοντρό βότσαλο, υπάρχουν ομπρέλες και ξαπλώστρες για ενοικίαση καθώς και δύο ταβέρνες. Μπορείτε να πάτε με το αυτοκίνητο, αλλά το αφήνετε περίπου 200 μ. πιο μακριά και περπατάτε.
Το Βελάνι είναι η συνέχεια του Σταφύλου, πίσω από το μικρό ακρωτήρι. Η πρόσβαση γίνεται με τα πόδια ή κολυμπώντας από το Στάφυλο ή με βάρκα. Μια μεγάλη αμμουδιά με χοντρή άμμο, όπου θα βρείτε ομπρέλες και ξαπλώστρες προς ενοικίαση καθώς και μια πηγή με καλό νερό.
Ο Αγνώντας (8 χλμ. από τη Χώρα) είναι ένας γραφικός και κλειστός όρμος με μια μικρή βοτσαλωτή παραλία, με πολύ κόσμο και αρκετές ταβέρνες.
Το Λιμνονάρι (9,5 χλμ. από τη Χώρα) είναι μια υπέροχη παραλία με ψιλή λευκή άμμο, ξαπλώστρες και δύο ταβέρνες.
Ο Πάνορμος (11,5 χλμ. από τη Χώρα) είναι οικισμός μέσα σε κόλπο, με αρκετές ταβέρνες και καφετέριες. Είναι συγχρόνως και μια μεγάλη παραλία με βότσαλο.
Οι Αντρίνες βρίσκονται λίγο μετά τον Πάνορμο και είναι μικροί ορμίσκοι με βότσαλα και πεύκα για σκιά. Απέχουν 12,5 με 13 χλμ. από τη Χώρα. Για να πάτε, αφήνετε το αυτοκίνητο στον κεντρικό δρόμο και κατεβαίνετε από μονοπάτια (περίπου 100 μ.).
Η Μηλιά και το Καστάνι είναι δύο συνεχόμενες παραλίες στα 14 και 15 χλμ. αντίστοιχα από τη Χώρα. Και οι δύο έχουν χοντρή άμμο, βότσαλο και πεντακάθαρα νερά. Η Μηλιά είναι οργανωμένη και, εκτός από ομπρελοξαπλώστρες, μπορείτε να απολαύσετε και θαλάσσια σπορ.
Τέλος, στο νησί υπάρχουν πολλές ακόμη παραλίες που περιμένουν να τις ανακαλύψετε!

ΠΩΣ ΠΑΜΕ
Οδικώς μέχρι τον Aγιο Kωνσταντίνο, απ' όπου θα πάρετε το καράβι της γραμμής (Nel Lines, T/210-41.25.888) ή το καταμαράν (Hellenic Seaways, T/210-41.99.000). Το πρώτο κάνει περίπου 4,5 ώρες, ενώ το δεύτερο περίπου 2,5 ώρες. Το εισιτήριο κοστίζει αντίστοιχα 36 και 50 ευρώ.
ΔΙΑΜΟΝΗ
Aλκηστις (Χώρα, Τ/24240-23.006-9, www.skopelosweb.gr/alkistis). Ομορφο ξενοδοχείο με γούστο και καλή εξυπηρέτηση. Το δίκλινο από 75 ευρώ με πρωινό.




ΦΑΓΗΤΟ

Κληματαριά (Τ/24240-22.273) στην παραλία της Χώρας, ένα εξαιρετικό μαγέρικο με πολύ καλές τιμές.
Ακταίον (Τ/24240-22.239) στην παραλία της Χώρας, με πολύ καλή κουζίνα και με ιδιοκτήτη τον γνωστό Πρόδρομο!
Ηλιας ταβέρνα παράλια στην Σκόπελο για

Κοκορέτσι, κοντοσούβλι, γουρουνόπουλο κατσικάκι Σκοπελίτικο αρνάκι μπριζόλες παιδάκια ντόπια αλλά και μαγειρευτά πιάτα,και ψαρικά σε ένα περιβάλλον που παραπέμπει ελαφρώς στα '80s. Αυλή. και το καλύτερο τα τραπέζια είναι δίπλα στην θάλασσα με την καλύτερη θέα της ΣΚΟΠΕΛΟΥ Intestines, patties, pork chops lamb Skopelos goat kids and cooked local dishes and seafood in a context that refers to the slightly '80s. Court. and the best tables are by the sea with the best views of Skopelos http://iliastaverna.blogspot.com/
ΑΓΟΡΕΣ
Tο πιο γνωστό προϊόν της Σκοπέλου είναι τα δαμάσκηνα και το αυγάτο, το γλυκό του κουταλιού που γίνεται από αυτά. Θα το βρείτε στα ζαχαροπλαστεία της Σκοπέλου. Σας προτείνω το Αμβροσία στην παραλία της Χώρας και το Συνεταιρισμό Γυναικών στη Γλώσσα.
ΤΙP
Εκτός από ηλιοθεραπεία, τάβλι και ψάρεμα, το νησί έχει πυκνά πευκοδάση και μονοπάτια στα οποία, απ' ό,τι μου είπαν, μπορούν να περπατήσουν όλοι.

από την καθημερινή με κάποιες δικές μας προσθήκες  αφού είμαστε στην Σκόπελο και κάτι ξέρουμε περισσότερα!!!δεν θα διαφημίσουμε καμία επιχείριση όπως κάνει η καθημερινή μονο αυτες που νομιζουμε εμεις οτι αξιζουν ...

Συνάντηση Παπαρήγα- Τσίπρα

Στα σκαριά βρίσκεται συνάντηση της Αλέκας Παπαρήγα και του Αλέξη Τσίπρα, σε μια προσπάθεια να προχωρήσει επιτέλους ενωμένη η Αριστερά. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες δύο πολύ σημαντικά στελέχη της ελληνικής Αριστεράς έχουν «αναλάβει» πρωτοβουλίες για να φέρουν κοντά τους δύο αρχηγούς.

Το εγχείρημα είναι σαφώς πολύ δύσκολο. Η στείρα άρνηση της Αλέκας για οποιαδήποτε συζήτηση με το κόμμα της Κουμουνδούρου ήταν μέχρι σήμερα ανυπέρβλητο εμπόδιο για συμπόρευση των δύο κομμάτων.

Οι καιροί όμως έχουν αλλάξει, οι συνθήκες είναι πολύ κρίσιμες κι όσοι ασχολούνται (σ.σ:. και τα δύο ιστορικά στελέχη έχουν περάσει από το ΚΚΕ), με το να τα βρουν οι δύο ηγεσίες υποστηρίζουν πως έφτασε η ώρα να δημιουργηθεί ένα μεγάλο πολιτικό κόμμα της Αριστεράς που θα γίνει ο καταλύτης του πολιτικού συστήματος.

Ο κόσμος της Αριστεράς περιμένει από την Αλέκα και τον Τσίπρα να παραμερίσουν όποιες άλλες διαφορές και προκαταλήψεις και να συμπαραταχθούν σε ένα μεγάλο κοινό αριστερό μέτωπο για τη διάσωση της χώρας, την επιβίωση του λαού και την προάσπιση των πιο στοιχειωδών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Εξάλλου είναι κοινή αίσθηση- κι αυτό που τρέμουν ΠΑΣΟΚ- ΝΔ – ότι μια ενωμένη Αριστερά μπορεί να βοηθήσει για ένα μεγάλο ενωτικό ταξικό λαϊκό κίνημα ανατροπής και προοδευτικής προοπτικής.

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/06/blog-post_7437.html#more

Συγκροτήθηκε, ομόφωνα, σε σώμα το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Σκοπέλου

Συνεδρίασε και συγκροτήθηκε σε σώμα το νεοεκλεγέν Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Σκοπέλου.
Το Δ.Σ. αποφάσισε και εξέλεγξε ομόφωνα τους:
Ιωάννη Γιολδάση (Hotel Dionyssos) Πρόεδρο
Μαρία Διαμάντη (Hotel Delphi) Αντιπρόεδρο
Γεώργιο Χήρα (Hotel Ionia) Γραμματέα
Νικόλαο Διαμάντου (Hotel Hovolo) Ταμία
Ιωάννη Φραντζέσκο (Hotel Ostria) Υπεύθυνο Δημ. Σχέσεων
 

Ιστορία των Φάρων-Φαρικό δίκτυο στην Ελλάδα


Α. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΦΑΡΩΝ
 Η ονομασία των φάρων συνδέεται άμεσα με τον πύργο που έκτισε στο Αιγυπτιακό νησί Φάρος, στα ανατολικά της εισόδου του λιμανιού της Αλεξάνδρειας, ο μεγάλος Αρχιτέκτονας των Ελληνιστικών χρόνων Σώστρατος. Ο πύργος κτίστηκε στις αρχές του 3ου π.Χ. αιώνα και κατέρρευσε από σεισμό τον 8ο μ. Χ. αιώνα. Από το όνομα αυτού του νησιού της Αιγύπτου πήραν την ονομασία τους όλοι οι πυρσοφόροι πύργοι, οι οποίοι χρησίμευαν για την επισήμανση της πορείας των πλοίων εκτοπίζοντας κάθε άλλη γνωστή μέχρι τότε ονομασία.
 Μέχρι τον 18ο αιώνα στη λειτουργία των φάρων χρησιμοποιούνταν για την παραγωγή της φλόγας, ως καύσιμη ύλη, τα ξύλα, τα κάρβουνα, ή ακόμη και διάφορες ρητίνες. Από τον 18ο αιώνα και μετά αντικαταστάθηκε η παραπάνω καύσιμη ύλη και καθιερώθηκε το λάδι και κυρίως το πετρέλαιο.
 Το 1819 ο Fresmel επινόησε και παρουσίασε το πρώτο καταδιοπτρικό μηχάνημα φάρου, ενώ το 1925 ο Le Pante πέτυχε τη ρύθμιση της ταχύτητας περιστροφής του φωτιστικού μηχανήματος.
Οι απαιτήσεις όμως της ασφαλούς ναυσιπλοΐας για ανεγέρσεις φάρων σε δυσπρόσιτες περιοχές όπως οι ύφαλοι, οι σκόπελοι, οι βραχονησίδες κ.ά. και η ανάγκη επάνδρωσης των φάρων αυτών, οδήγησε την έρευνα στην κατασκευή φωτιστικών μηχανημάτων που δεν απαιτούσαν την καθημερινή ανθρώπινη παρουσία.
Έτσι το 1911 η Σουηδική εταιρεία AGA παρουσίασε μία τέτοια συσκευή που λειτουργούσε με αέριο ασετιλίνης. Η συσκευή αυτή άναβε αυτόματα τη νύχτα και τις μέρες με πυκνή συννεφιά  και έσβηνε πάλι αυτόματα όταν υπήρχε επαρκής ορατότητα.
Την περίοδο 1913-16 εγκαταστάθηκαν 25 τέτοιοι αυτόματοι φάροι σε ισάριθμες περιοχές της χώρας μας.
 Από το 1946 έχουμε τη χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος στη λειτουργία των φάρων, εκεί όπου τα κτίσματα αυτά ήταν προσιτά και η ηλεκτροδότησή τους ήταν εύκολη. Τα τελευταία χρόνια σταδιακά εγκαταλείπεται και η ηλεκτρική ενέργεια και αντικαθίσταται με φωτοβολταϊκά στοιχεία που μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική.
B. ΤΟ ΦΑΡΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
 Το φαρικό δίκτυο της χώρας μας θεωρείται από τα μεγαλύτερα και πιο οργανωμένα στον κόσμο. Αυτό αποτελείται από 1309 φάρους, φανούς και φωτοσημαντήρες εκ των οποίων οι 57 είναι επιτηρούμενοι, ενώ οι 6 είναι μόνιμα επανδρωμένοι.
 Η ακριβής χρονολογία κατασκευής του πρώτου Ελληνικού φάρου δεν μας είναι γνωστή. Η προφορική παράδοση αναφέρει ότι ο πρώτος φάρος κτίστηκε στην Αίγινα το 1827 όταν ο Καποδίστριας την όρισε πρωτεύουσα του νεοσύστατου Ελληνικού κράτους. Το 1831 τοποθετήθηκαν ακόμη δύο φανοί στα λιμάνια των Σπετσών και της Κέας αντίστοιχα και το 1934 κατασκευάστηκε ο φάρος στο Γαϊδουρονήσι της Σύρου που είναι ο ψηλότερος του Ελληνικού δικτύου με ύψος 29 μέτρων περίπου, ενώ ακολούθησε και η κατασκευή και πολλών άλλων. Έτσι το 1863 το φαρικό δίκτυο στην Ελλάδα αριθμούσε 29 φάρους και φανούς, ενώ τον επόμενο χρόνο με την απελευθέρωση των Ιονίων νήσων προστέθηκαν άλλοι 15 που είχαν κατασκευαστεί ήδη από το 1822 από τη Μεγάλη Βρετανία στην οποία ανήκαν μέχρι τότε τα Επτάνησα.
Μέχρι το 1887, χρονολογία σταθμό για την ιστορία των Ελληνικών φάρων, προστέθηκαν άλλοι 25 φάροι και φανοί (σύνολο 49) ανάμεσά τους και δύο στη Μαγνησία (ένας στο Τρίκερι και ένας στο Βόλο), πρώην Τούρκικοι, που αποκτήθηκαν με την προσάρτηση της Θεσσαλίας το 1881. Το 1887 επί Χαριλάου Τρικούπη θα ψηφιστεί ο νόμος «περί συστάσεως ταμείου φάρων» ο οποίος θα λύσει οριστικά όλα τα μέχρι τότε προβλήματα και θα δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξή τους. Μετά τους Βαλκανικούς πολέμους 1912-13 θα προστεθούν και άλλοι 35 φάροι και φανοί που είχαν κατασκευαστεί από τους Γάλλους για λογαριασμό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με την ενσωμάτωση των «νέων Χωρών» στο Ελληνικό Κράτος και ο συνολικός αριθμός θα ανέλθει στους 193.
 Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και λειτουργία του φαρικού δικτύου θα παίξει ο Στυλιανός  Λυκούδης ο οποίος γεννήθηκε στη Σύρο το 1878 και υπηρέτησε στην υπηρεσία φάρων για περισσότερο από 50 χρόνια μέχρι και την αποστρατεία του το 1939. Έτσι κατά την 25ετία 1913-1936 με την αναδιοργάνωση της υπηρεσίας φάρων υπό την ευθύνη και την καθοδήγηση του Στυλιανού Λυκούδη θα προστεθούν άλλοι 191 πυρσοί, αριθμός αρκετά σημαντικός στην ολοκλήρωση του φαρικού δικτύου.
 Στα χρόνια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου οι φάροι θα υποστούν σημαντικές φθορές, αφού αποτελούσαν εύκολο και εμφανή στόχο τόσο στις αεροπορικές, όσο και στις ναυτικές επιδρομές. Μετά την απελευθέρωση, από του 400 φάρους και φανούς που υπήρχαν σε λειτουργία στις Ελληνικές θάλασσες βρέθηκαν να λειτουργούν μόνον 28.
Το 1945 άρχισε μία συστηματική προσπάθεια για την αποκατάσταση των ζημιών και το 1946 λειτουργούσαν ήδη 374 φάροι, φανοί και φωτοσημαντήρες.
Γ. ΟΙ ΦΑΡΟΙ  ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
 Το φαρικό δίκτυο της Μαγνησίας αποτελείται από πέντε (5) πέτρινους φάρους οι οποίοι κατά χρονολογική σειρά είναι: 1) ο φάρος Τρικερίου, 2) ο φάρος «Γουρούνι» Σκοπέλου, 3) ο φάρος Ψαθούρας, 4) ο φάρος Αργυρονησίου και 5) ο φάρος Ρέπι Σκιάθου.
1. Ο ΦΑΡΟΣ ΤΡΙΚΕΡΙΟΥ: Βρίσκεται στο απώτατο άκρο της χερσονήσου της Μαγνησίας στο ακρωτήριο Καβούλια στην είσοδο του Παγασητικού κόλπου, σε γεωγραφικό πλάτος 30ο  6΄ 15΄΄  και γεωγραφικό μήκος 23ο  3΄ 35΄΄ . Κτίστηκε  σε δύο οικοδομικές φάσεις, η πρώτη το 1854 από τη Γαλλική εταιρεία των Οθωμανικών φάρων, κατά την οποία κτίστηκε το φαρόσπιτο, ενώ το φωτιστικό σώμα βρίσκονταν στην κορυφή μεταλλικού πύργου και εντάχθηκε στο Ελληνικό φαρικό δίκτυο το 1881 με την προσάρτηση της Θεσσαλίας στο Ελληνικό κράτος. Στη δεύτερη οικοδομική φάση κτίστηκε ο πύργος του φάρου το 1918 από το Ελληνικό Δημόσιο, ο οποίος είναι τετράγωνος και έχει ύψος 9 μέτρων. Στο επάνω επίπεδο μέρος του πύργου πατά ο κυλινδρικός μεταλλικός κλωβός, ο οποίος στεγάζει το φωτιστικό σώμα το οποίο βρίσκεται σε εστιακό ύψος 16 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Το 2001 χαρακτηρίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
2. ΦΑΡΟΣ ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΣΚΟΠΕΛΟΥ: Βρίσκεται στο βόρειο άκρο του νησιού στον κάβο «Γουρούνι» απ’ όπου πήρε και το όνομά του και απέχει από τη Γλώσσα περί τα 10 χιλιόμετρα. Το στίγμα του είναι 39ο  15,5΄ 24΄΄  γεωγραφικό πλάτος, 23ο  35,6΄ 36’’  γεωγραφικό μήκος και το εστιακό του ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας είναι 70 μέτρα.
Κτίστηκε το 1889 από το Ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τη χρονολογία που υπάρχει στο φωτιστικό μηχάνημα.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό κτίσμα το οποίο δεσπόζει στην καταπράσινη πλαγιά του βουνού και αποτελείται από το φαρόσπιτο και τον ενσωματωμένο σ’ αυτό πύργο στην κορυφή του οποίου είναι το φωτιστικό σώμα.
Ο πύργος του φάρου είναι τετράγωνος, λιθόκτιστος και η επίστεψή του διαμορφώνεται με πόρινα τοξύλια τα οποία στηρίζουν το γείσο του και διαμορφώνουν το επίπεδο πάνω στο οποίο πατά ο φωτιστικός κλωβός. Το ύψος του λίθινου κορμού του πύργου είναι 14 μέτρα, ενώ μαζί με το φωτιστικό κλωβό ανέρχεται στα 17,8 μέτρα περίπου.
Ο φωτιστικός κλωβός περιλαμβάνει τον φωτιστικό μηχανισμό με το περιστροφικό διοπτρικό του, το οποίο είναι κατασκευασμένο στο Παρίσι στο τέλος του 19ου αιώνα, σύμφωνα με την επιγραφή του «SAUTER LE MONNIER & S.I.E. PARIS 1887».
Αρχικά ο φάρος λειτούργησε με φωτιστική ύλη το πετρέλαιο, ενώ στα χρόνια της Κατοχής παρέμεινε σβηστός. Επαναλειτούργησε το 1944 και το 1984 ηλεκτροδοτήθηκε και συνέχισε να λειτουργεί ως επιτηρούμενος μέχρι το 1989 που αυτοματοποιήθηκε. Το χαρακτηριστικό του φάρου είναι τρεις λευκές αναλαμπές ανά τριάντα δευτερόλεπτα και η φωτοβολία του φθάνει τα 20 ναυτικά μίλια. Το 1996 χαρακτηρίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
3. Ο ΦΑΡΟΣ ΨΑΘΟΥΡΑΣ: Βρίσκεται στα βόρεια του ομώνυμου νησιού σε γεωγραφικό πλάτος 39ο 30΄ 3΄΄, altγεωγραφικό μήκος 24ο 10΄ 9΄΄ και το εστιακό του ύψος είναι 40 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Κτίστηκε στο τέλος του 19ου αιώνα και πρωτολειτούργησε το 1895 αρχικά με πετρέλαιο και χαρακτηριστικό σταθερό φως (χωρίς αναλαμπές) με φωτοβολία 19 ναυτικά μίλια. Κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο παρέμεινε σβηστός και ξαναλειτούργησε το 1945. Το 1987 αντικαταστάθηκε το πετρέλαιο από ηλιακή ενέργεια με την οποία λειτουργεί μέχρι σήμερα με χαρακτηριστικό μία λευκή αναλαμπή ανά 10΄΄  και φωτοβολία 17 ναυτικά μίλια.
Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό λιθόκτιστο κτίσμα, από τους ψηλότερους στο Αιγαίο με ύψος πύργου 26 μέτρα. Το 2001 χαρακτηρίστηκε ως διατηρητέο μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού.
4. ΦΑΡΟΣ ΑΡΓΥΡΟΝΗΣΟΥ: Είναι κτισμένος στο ανατολικό άκρο του νησιού το οποίο βρίσκεται στον Ευβοϊκό κόλπο απέναντι από την είσοδο του Παγασητικού. Κτίστηκε το 1899 και το ύψος του κυλινδρικού του πύργου είναι 6 μέτρα. Αρχικά λειτούργησε με πετρέλαιο, ενώ στα χρόνια της Κατοχής παρέμεινε σβηστός. Επαναλειτούργησε το 1944 ως επιτηρούμενος και πρόσφατα έχει αυτοματοποιηθεί με την αντικατάσταση του φωτιστικού πετρελαίου με ηλιακή ενέργεια. Το 2001 χαρακτηρίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
5. ΦΑΡΟΣ ΡΕΠΙ ΣΚΙΑΘΟΥ: Βρίσκεται στην ομώνυμη νησίδα και σε γεωγραφικό πλάτος 39ο 08΄ 48΄΄  και γεωγραφικό μήκος 23ο 31΄ 42΄΄ . Κτίστηκε το 1914 και ο κυλινδρικός του πύργου έχει ύψος 11 μέτρα. Το εστιακό του ύψος είναι 42 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας και η φωτοβολία του φθάνει τα 16 ναυτικά μίλια.

                
                                                                 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ
                                                                                  Αρχιτέκτων-Μηχανικός
                                                                            Προϊστάμενος της 5ης Εφορείας
                                                                                   Νεωτέρων Μνημείων

Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα

Η Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα πρωτογιορτάστηκε στις 19 Ιουνίου 1910 και έκτοτε γιορτάζεται κάθε τρίτη Κυριακή του Ιουνίου. Με δώρα απ' όλη την οικογένεια τιμώνται ο πατέρας, ο παππούς ή ο προπάππους.
Εμπνεύστρια της Παγκόσμιας Ημέρας του Πατέρα ήταν η αμερικανίδα Σονόρα Σμαρτ Ντοντ, που θέλησε να καθιερώσει μια γιορτή ανάλογη με την Ημέρα της Μητέρας, προκειμένου να τιμήσει τον πατέρα της Γουίλιαμ Τζάκσον Σμαρτ, βετεράνο του Αμερικανικού Εμφυλίου, που ανέθρεψε μόνος του τα 6 παιδιά της οικογένειας.
Σχετικός Δικτυακός Τόπος:

Το ελληνικό δημόσιο χρέος ΔΕΝ είναι δικό μας πρόβλημα, είναι δικό τους.

Aν η χώρα μας διαγράψει μονομερώς το χρέος και επιστρέψει στην δραχμή, για τους διεθνείς τοκογλύφους ΔΕΝ υπάρχει επόμενη μέρα. Και όχι ΜΟΝΟ για τους ευρωπαίους τοκογλύφους. Διεθνώς τα cds (ασφάλιστρα ομολόγων) που στοιχηματίζουν υπέρ της ελληνικής πτώχευσης, και που βρίσκονται σε χέρια τραπεζών (και αμερικανικών) και χρηματοπιστωτών, ανέρχονται σε πολλά τρις δολλάρια. Τα ασφάλιστρα αυτά είναι ένα πολύ σοβαρό μέγεθος συγκρινόμενο με το παγκόσμιο ΑΕΠ (των 57 τρις δολλαρίων).
Και σε μια ενδεχόμενη ελληνική “πτώχευση” θα πρέπει, όλα αυτά τα τεράστια ποσά των ασφαλίστρων ομολόγων, να πληρωθούν από κάποιους προς κάποιους.
Αυτό θα δημιουργήσει ένα τεράστιο ντόμινο οικονομικών εξελίξεων, θα πτωχεύσουν τράπεζες (και αμερικανικές) που κατέχουν αυτά τα ασφάλιστρα ομολόγων μια και θα πρέπει να τα πληρώσουν. Και οι χώρες, ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ χώρες σε πολλές ηπείρους, θα πρέπει να διαλέξουν αν θα καλύψουν τις πτωχεύσεις των ιδιωτικών τους τραπεζών ή όχι. Κι αυτό θα βάλει σε κίνδυνο και τις ίδιες τις χώρες διότι τα ποσά των ασφαλιστηρίων είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ.
Και όλα αυτά θα μπορούσαν συμβούν με αφετηρία το σχεδόν αμελητέο οικονομικό μέγεθος που είναι το δικό μας το ελληνικό δημόσιο χρέος, συγκρινόμενο με τα ευρωπαϊκά και τα παγκόσμια οικονομικά μεγέθη (ΑΕΠ και χρέη). Διότι δεν είναι μόνο το δημόσιο χρέος. Είναι τα τεράστια ασφάλιστρα (cds) που αναμένεται να πληρωθούν σε περίπτωση ελληνικού “πιστωτικού γεγονότος”, όπως το λένε καλλιτεχνικά και τάχαμου-δήθεν στην “γλώσσα” τους.
Γι’ αυτό η Wall Street Journal λέει την μισή αλήθεια: οτι τάχα ο κίνδυνος από μια ενδεχόμενη ελληνική άρνηση του χρέους είναι μόνο ευρωπαϊκός. Δεν είναι μόνο ευρωπαϊκός, είναι ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ.
Ο κίνδυνος είναι παγκόσμιος και είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ για τους τοκογλύφους αλλά και για τον χρηματοπιστωτικό καπιταλισμό όπως διαμορφώθηκε από το 1970 και μετά. Θα ανοίξουν οι πύλες της κολάσεως…
Και ο καπιταλισμός θα βρεθεί αντιμέτωπος με τα δημιουργήματά του.
Δυστυχώς και οι λαοί.
Το δικό μας πολιτικό σύστημα, και κυρίως τα δυο μεγάλα κόμματα τα οποία επιθυμούν να πληρώσουν το χρέος και να “τηρήσουν την υπογραφή του κράτους”, δεν το κάνουν γιατί “σώζουν την πατρίδα”. Τον διεθνή καπιταλισμό σώζουν. Τις τράπεζες, τους χρηματοπιστωτικούς ομίλους και τους διεθνείς “επενδυτές”. Την διαιώνιση της σκλαβιάς μας δια του χρέους, σώζουν. Τον ευατό τους σώζουν οι ηγεσίες των κομμάτων και το πολιτικό μας σύστημα.
Το πρόβλημά μας δεν είναι το δημόσιο χρέος. Το πρόβλημά μας είναι το πολιτικό μας σύστημα. Είναι τα δύο μεγάλα κόμματα το πρόβλημά μας.
Αυτά τα δύο μεγάλα κόμματα και αυτό το πολιτικό σύστημα είναι ο μεγάλος εχθρός του ελληνικού λαού. Αυτά τα δύο μεγάλα κόμματα και αυτό το πολιτικό σύστημα είναι ο υπηρέτης του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού καπιταλιστικού κεφαλαίου, που σκλαβώνει λαούς και πατρίδες με το χρέος σαν όπλο.
Το ελληνικό δημόσιο χρέος ΔΕΝ είναι δικό μας πρόβλημα, είναι δικό τους.
Θραξ Αναρμόδιος
OLYMPIA

Καιρός για θάλασσα - Ανεβαίνει ο υδράργυρος!

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και σήμερα προβλέπεται περαιτέρω άνοδος της θερμοκρασίας. Μεμονωμένες καταιγίδες στα ορεινά της Μακεδονίας και της Θράκης.

Πιο αναλυτικά

Σε Μακεδονία, Θράκη ο καιρός θα είναι αίθριος και μόνο το μεσημέρι και το απόγευμα θα αναπτυχθούν στα ηπειρωτικά τοπικές νεφώσεις και πιθανώς να εκδηλωθούν μεμονωμένες καταιγίδες στα ορεινά της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης. Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και η θερμοκρασία θα φτάσει τους 35 βαθμούς Κελσιου.

Σε νησιά Ιονίου, Ηπειρο, δυτική Στερεά και δυτική Πελοπόννησο αναμένεται αίθριος καιρός με τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες. Οι άνεμοι θα πνέουν από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 και τοπικά στο νότιο ιόνιο 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα φτάσει τους 33 βαθμούς.

Σε Θεσσαλία, ανατολική Στέρεα, Εύβοια και ανατολική Πελοπόννησο ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος και μόνο το μεσημέρι και το απόγευμα θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις στα ηπειρωτικά .
Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 και τοπικά στα νότια δυτικοί 5 με 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα φτάσει τους 35 και κατά τόπους 36 βαθμούς Κελσιου.

Σε Κυκλάδες και Κρήτη αναμένεται καλοκαιρία ενώ οι άνεμοι θα πνέουν από δυτικές διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ. Το θερμόμετρο θα φτάσει τους 30.

Ανάλογες καιρικές συνθήκες θα επικρατήσουν και στα Δωδεκάνησα και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου όπου η θερμοκρασία θα φτάσει τους 32 βαθμούς.

Στην Αττική αναμένονται πρόσκαιρες νεφώσεις το μεσημέρι και το απόγευμα. Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και η θερμοκρασία θα φτάσει τους 34 βαθμούς Κελσιου.

Περίπου ίδιος θα είναι ο καιρός και στη Θεσσαλονίκη, όπου το θερμόμετρο δεν θα ξεπεράσει τους 32 βαθμούς Κελσίου.

Το χρονικό της προβοκάτσιας: Η ταυτότητα του ασφαλίτη, οι Βρετανοί πράκτορες, ο Πολωνός της Frontex που τσάκισαν οι πατριώτες, οι “αντεξουσιαστές στην εξουσία” και ο Μόσιαλος που γνώριζε για τον ανασχηματισμό μέρες πριν!

Το χρονικό της προβοκάτσιας: Η ταυτότητα του ασφαλίτη, οι Βρετανοί πράκτορες, ο Πολωνός της Frontex που τσάκισαν οι πατριώτες, οι “αντεξουσιαστές στην εξουσία” και ο Μόσιαλος που γνώριζε για τον ανασχηματισμό μέρες πριν!

Η μοίρα ενός έθνους

tromaktiko: Η μοίρα ενός έθνους: "Οι λαοι εχουν τους ηγετες που τους αξιζουν. Ενας λαος σαν και αυτον σε ολοκληρωτικη παρακμη δεν μπορει παρα να βουλιαξει."

tΟ Γ. Αυτιάς για ακόμη μια φορά δεν δέχεται την σάτ...

tromaktiko: Ο Γ. Αυτιάς για ακόμη μια φορά δεν δέχεται την σάτ...: "Ο Γ. Αυτίας είναι φανερά ενοχλημένος με το συγκεκριμένο βίντεο όπως μας δείχνουν οι πληροφορίες μας από ανθρώπους του ALTER."

Η φύση εκδικείται και στις ΗΠΑ μετά την Ιαπωνία

tromaktiko: Η φύση εκδικείται και στις ΗΠΑ μετά την Ιαπωνία: "Και δεύτερο πυρηνικό εργοστάσιο απειλείται από την άνοδο των υδάτων στη Νεμπράσκα των ΗΠΑ, όμως η αρμόδια επιτροπή για την πυρηνική ενέργεια..."

Ο βασικός μισθός στα 162.000 €!

Ο βασικός μισθός στα 162.000 €!

AΝΕΚΔΟΤΟ: Η διαφορά του Έλληνα με όλους τους άλλους

AΝΕΚΔΟΤΟ: Η διαφορά του Έλληνα με όλους τους άλλους

Φύγετε τώρα!!! Το καταλαβαίνετε;;;

Φύγετε τώρα!!! Το καταλαβαίνετε;;;: "Μπορει επιτέλους αυτη η εγκληματικη κυβερνηση να φυγει τωρα;;; Ειναι απαιτηση λαου. Φυγετε τωρα κλέφτες. Ολοι. Ας μην εχουμε κυβερνηση. Χειρ..."

O Kυριακάτικος Tαχυδρόμος με πολύ ρεπορτάζ σε λίγη...

Voliotaki: O Kυριακάτικος Tαχυδρόμος με πολύ ρεπορτάζ σε λίγη...

«Ήρθε η ώρα να μιλήσει ο λαός»

Voliotaki: «Ήρθε η ώρα να μιλήσει ο λαός»: "Σε εκλογική ετοιμότητα βρίσκεται η ΝΔ όπως δηλώνει ο γραμματέας του κόμματος Ανδρέας Λυκουρέντζος. Σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Τύπος ..."

Αναχαίτιση αεροσκάφους στην Ουάσινγκτον

tromaktiko: Αναχαίτιση αεροσκάφους στην Ουάσινγκτον: "Δύο ελικόπτερα της αμερικανικής ακτοφυλακής υπό τη διοίκηση της αεράμυνας αναχαίτισαν σήμερα κοντά στην Ουάσιγκτον ένα μικρό αεροσκάφος π..."

Σαν σήμερα, στις 18/6/1943, δημιουργούνται τα Τάγματα Ασφαλείας, οι υποτακτικοί των ναζί

Σαν σήμερα, στις 18/6/1943, δημιουργούνται τα Τάγματα Ασφαλείας, οι υποτακτικοί των ναζί

φωτογραφίες από τις παραλίες του νησιού !!

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου