Ταξιδέψτε άνετα μα πάνω όλα δωρεάν με τον ΟΣΕ, αφού η κυβέρνηση μπορεί να μείωσε τους δικαιούχους Κοινωνικού Τουρισμού για φέτος, φροντίζει όμως να γνωρίσουμε διάφορα μέρη της χώρας με τις αμαξοστοιχίες του Οργανισμού χωρίς να κόψουμε εισιτήριο. Αρκεί να επιβιβαστείτε απόγευμα ή βράδυ...
Τι είπατε; Αν έχει περιθώρια για διαφυγόντα κέρδη ο ελλειμματικός οργανισμός; Λεπτομέρεια, μπροστά στην κοινωνική πολιτική που εφαρμόζεται...
Την ώρα λοιπόν που η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τους λαθρεπιβάτες στα αστικά λεωφορεία και το μετρό της Αθήνας, ενεργοποιεί ένα ειδικό σώμα ελεγκτών, που θα φέρει στολή και σήμα και θα είναι εφοδιασμένο με laptop, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την Εφορία, η οποία θα ενημερώνεται απευθείας για το πρόστιμο (περίπου 20πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου), στην περίπτωση του ΟΣΕ ακολουθεί τελείως διαφορετική πολιτική.
Απόδειξη της πολιτικής βούλησης να οδηγήσει τον Οργανισμό σε διάλυση, ώστε να ιδιωτικοποιηθεί πιο εύκολα είναι η απόφαση του υπουργείου Υποδομών –Μεταφορών και Δικτύου να μετατάξει περίπου 380 υπαλλήλους του ΟΣΕ σε άλλα υπουργεία, όπως στο Υγείας, Πολιτισμού και σε ασφαλιστικά ταμεία. Έτσι από τους συνολικά 560 υπαλλήλους που απασχολούνταν με την ασφάλεια των δρομολογίων και την έκδοση εισιτηρίων, απέμειναν μόνο 180, οι οποίοι ίσα που φτάνουν για να ασχοληθούν με την ασφάλεια των δρομολογίων.
Όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές του ΟΣΕ στη Λάρισα «ένα τηλεγράφημα του Διευθυντή Κίνησης Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αρχίζει με τη φράση «Λόγω έλλειψης προσωπικού...», αποκαλύπτει το μέγεθος της τραγικής κατάστασης, στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, μετά την εφαρμογή του Ν.3981, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης. Σύμφωνα με το τηλεγράφημα, οι αμαξοστοιχίες της γραμμής Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα καλύπτονται από έναν υπάλληλο, ο οποίος θα εξασφαλίζει την ασφάλεια κυκλοφορίας, τόσο των επιβατών όσο και του τροχαίου υλικού. Ανάλογη εικόνα βέβαια και στη νέα γραμμή Καλαμπάκα-Θεσ/νίκη. Στην απόγνωσή τους οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ σκέφτηκαν να προσφύγουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, αλλά αποφάσισαν να μην κάνουν το χατίρι της κυβέρνησης, η οποία θα ήθελε να ανοίξει ένα μέτωπο υπαλλήλων του ΟΣΕ με το επιβατικό κοινό, τις ημέρες του Πάσχα, οπότε οι περισσότεροι (κυρίως φοιτητές) ταξιδεύουν για τις ιδιαίτερες πατρίδες τους.
Έτσι στη γραμμή Αθήνα-Λάρισα-Θεσ/νίκη λειτουργούν εκδοτήρια εισιτηρίων μόνο στους προαναφερθέντες σταθμούς και σε κανένα άλλο ενδιάμεσο, ενώ ένας μόνο ελεγκτής υπάρχει στην αμαξοστοιχία, κυρίως στα πρωινά δρομολόγια. Αν μάλιστα κάποιος επιβάτης κατέβει στον επόμενο ή μεθεπόμενο σταθμό, πιθανότατα να μην προλάβει να έρθει σε επαφή με τον ελεγκτή.
Οι συνδικαλιστές καταγγέλλουν την ανικανότητα της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τα διαφυγόντα κέρδη, ενώ πέρα από την τραγελαφικότητα του θέματος (ένας υπάλληλος υπεύθυνος για όλες τις αμαξοστοιχίες και για όλη τη διαδικασία!), γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι εισερχόμαστε, πλέον, σε μια εποχή όπου οι εικόνες των τρένων στην Ινδία και το Πακιστάν, με τους εκατοντάδες επιβάτες ν' ανεβοκατεβαίνουν κατά το δοκούν και να στοιβάζονται, χωρίς εισιτήριο, χωρίς έλεγχο, χωρίς καμία ασφάλεια, δεν θα απέχουν πολύ από την εικόνα της γραμμής Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα!
Γ. Ρούστας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου