Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Ξεπουλούν τα πάντα, μας δουλεύουν κι όλας

Του Γ. Γ.

«Δεν είναι ιδιωτικοποίηση όταν πουλιέται ελληνικός δημόσιος πλούτος και δεν το αγοράζει ένας ιδιώτης αλλά το γερμανικό δημόσιο».

Χρήστος Σπίρτζης - Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών

Η παραπάνω απίστευτη μπαρούφα προέρχεται από ένα απ’ τα ποιο φθαρμένα πρόσωπα του παλιού κοινωνιπολιτικού κατεστημένου, που η Συριζέικη  κολυμβήθρα του Σιλωάμ το ανέσυρε από την αφάνεια, διορίζοντας το σε σημαντικό κυβερνητικό πόστο.

Περιέχεται σε συνέντευξη που έδωσε ο Χ. Σπίρτζης στον Κ. Αρβανίτη στον ρ/σ «105,5 στο κόκκινο», και αναφέρεται στην παραχώρηση  14 περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Χανίων, Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου, Σάμου) για περίοδο 40 ετών,  στην Γερμανική εταιρεία  Fraport –πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξει σύμπραξη με τον όμιλο Slentel συμφερόντων Κοπελούζου- έναντι πινακίου «φακής».

Για να γίνει περισσότερο κατανοητό αυτό που θέλουμε να πούμε, παραθέτουμε απόσπασμα από περασμένη ανάρτησή μας.

Στις 5 Μαρτίου, ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε, σε δήλωσή του στην εφημερίδα Bild, ανέφερε: «Αυτήν τη στιγμή περιμένουμε τέλος του 2015, αρχές του 2016 να ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή και να ξεκινήσουμε τη λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων».

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της γερμανικής εταιρείας, από τη χρήση των 14 αεροδρομίων θα υπάρχουν έσοδα 180-200 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 90-100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Με άλλα λόγια σε περίπου 12 χρόνια, οι επενδυτές θα έχουν κάνει απόσβεση κεφαλαίου και θα έχουν μπροστά τους άλλα 28 χρόνια -βάσει της σύμβασης- για να καταγράψουν αστρονομικά κέρδη.

Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι, ενώ οι θεσμοί πιέζουν για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, αυτά τελικά θα καταλήξουν στη γερμανική Fraport, της οποίας κύριος μέτοχος είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (δηλαδή το γερμανικό δημόσιο) με ποσοστό 31,35%.

Αν υπογράψει τη συμφωνία με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, από το 2016 η γερμανική εταιρεία θα μετατραπεί σε ένα πανίσχυρο μονοπώλιο σε ελληνικό έδαφος. Ποσοστό στη Fraport έχει επίσης και η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), της οποίας η θυγατρική Lufthansa Consulting διατέλεσε τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ στη διαδικασία εκπόνησης του σχεδίου αποκρατικοποίησης των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger