Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Ερχονται 70 υδροπλάνα την επόμενη πενταετία σύνδεση Βόλου με Σκόπελο, Αλόννησο, Σκιάθο, Σκύρο

Συνέντευξη στην
Νίκη Παπανικολάου

Επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη 112 υδατοδρομίων σε ολόκληρη την Ελλάδα, σχεδιάζει η εταιρεία Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ (Hellenic Seaplanes), η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τις πτήσεις με υδροπλάνα εντός του καλοκαιριού. Παρά τα εμπόδια και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται, αν και ο Νόμος 4146/2013 έχει τεθεί σε ισχύ από την περασμένη άνοιξη, ο κ. Μιχάλης Ασσαριώτης, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ, μιλώντας στο «K», εκφράζει την πεποίθηση ότι τα δύσκολα έχουν περάσει και πλέον οι ευκαιρίες για επενδύσεις στη χώρα μας, ειδικά στον τομέα του τουρισμού, είναι μεγάλες. Μάλιστα, ο ίδιος εκτιμά ότι τα υδροπλάνα θα αλλάξουν όχι μόνο τη δημογραφία του τουρισμού, αλλά θα συμβάλλουν σημαντικά στην αναζωπύρωση των συναλλαγών στην αγορά ακινήτων ειδικά σε νησιωτικές περιοχές.


Το τελευταίο διάστημα γίνεται πολύς λόγος για την έναρξη πτήσεων στη χώρα μας από υδροπλάνα. Τελικά πότε θα ξεκινήσουν οι πτήσεις;

Προσδοκούμε ότι αυτό το καλοκαίρι θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και επιχειρησιακά τις πρώτες πτήσεις. Αρχικά περιμέναμε ότι θα ήμασταν έτοιμοι τον Απρίλιο για να προλάβουμε και την αυξημένη ζήτηση για σύνδεση με τα νησιά λόγω των εορτών του Πάσχα, αλλά με τις διάφορες καθυστερήσεις αυτό δεν θα είναι εφικτό. Αντιλαμβάνεστε ότι για να υπάρξει ένα βιώσιμο επιχειρησιακό έργο θα πρέπει να υπάρχει και ένα σωστό δίκτυο. Εάν δηλαδή έχουμε έτοιμο τον Βόλο, τη Μυτιλήνη, τη Ζάκυνθο και τον Αγιο Νικόλαο στην Κρήτη δεν σημαίνει ότι υπάρχει δίκτυο. Μία σύνδεση όμως Βόλου με Σκόπελο, Αλόννησο, Σκιάθο, Σκύρο είναι επιχειρησιακά εφικτή και βιώσιμη. Αντίστοιχα καλό δίκτυο θα ήταν μία σύνδεση των νησιών του Ιονίου μεταξύ τους και με τη στερεά Ελλάδα ή αντίστοιχα των κύριων πόλεων της Κρήτης με Σαντορίνη.

Σε τι οφείλονται οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται, δεδομένου ότι ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί και οι πτήσεις δρομολογούνται από το περασμένο καλοκαίρι;

Παρ' όλο που ο νόμος για τη λειτουργία υδροπλάνων και υδατοδρομίων έχει ψηφιστεί από τον Μάιο του περασμένου χρόνου έπρεπε να ξεκαθαριστούν οι διαδικασίες παραχώρησης χώρου εντός λιμένα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου αλλά και οι χρεώσεις των υδατοδρομίων καθώς και επίσπευση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων για τη λειτουργία υδροπλάνων. Αντιλαμβάνεστε ότι εάν θέλαμε έγκριση ΜΠΕ πριν καν προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για την παραχώρηση χώρου εντός λιμένα δεν θα είχαμε υδατοδρόμια ούτε ύστερα από δύο χρόνια. Πιστεύουμε ότι τώρα πια έχουμε ξεκολλήσει από τα πιο σοβαρά εμπόδια και οι αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων θα ακολουθήσουν η μία την άλλη μέσα στα προβλεπόμενα από τον νόμο χρονοδιαγράμματα.

Ο νόμος για τα υδροπλάνα ανοίγει όντως τον δρόμο, χωρίς εμπόδια, για επενδύσεις στη χώρα μας στον συγκεκριμένο τομέα;

Είναι γεγονός ότι ο Νόμος 4146/2013 ανοίγει τον δρόμο για επενδύσεις στον χώρο των υδροπλάνων και υδατοδρομίων στη χώρα μας από τη στιγμή που υπάρχει και η βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τη νέα δραστηριότητα. Εμπόδια πάντα θα υπάρχουν και είμαστε έτοιμοι να τα αντιμετωπίσουμε εφόσον δεν είναι τείχη.

Εχοντας διατελέσει στέλεχος της πρώτης εταιρείας που λειτούργησε στην Ελλάδα για τα υδροπλάνα, εκτιμάτε ότι η χώρας μας, εν μέσω ύφεσης, μπορεί να υποστηρίξει τέτοιου είδους επενδύσεις και αυτές να είναι βιώσιμες;

Το ότι η χώρα μας είναι εν μέσω ύφεσης δεν παίζει σημαντικό ρόλο. Ισα ίσα που πιστεύουμε ότι τώρα είναι η στιγμή να αναπτυχθούν τέτοιες δραστηριότητες γιατί μόνο ανάπτυξη μπορούν να φέρουν δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, που θα τονώσουν τον τουρισμό και την εγχώρια βιομηχανία. Η χώρα έχει τεράστια ανάγκη για τη σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και η λύση του υδροπλάνου φαίνεται να έρχεται πραγματικά εξ ουρανού.

Δεν λέμε ότι είναι απλό. Είναι κάτι καινούργιο και για να πετύχει θέλει καλό σχεδιασμό και γνώση του αντικειμένου. Πιστεύω ότι η ομάδα μας έχει όλα τα εφόδια για να κάνει αυτό το εγχείρημα όχι απλά να είναι βιώσιμο, αλλά και κερδοφόρο για την ίδια την εταιρεία και τη χώρα μας ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης που δημιουργεί.

Τα οικονομικά μεγέθη και οι αριθμητικές εξελίξεις καταδεικνύουν ότι ο τουρισμός αποτελεί τον τομέα εκείνο που συνιστά θεμέλιο λίθο της ελληνικής οικονομίας αλλά και τον ευεργετικό οικονομικό παράγοντα που πιθανότατα να βγάλει τη χώρα από τη μέγγενη της κρίσης του χρέους και να ανοίξει νέους ορίζοντες για όλους τους Ελληνες.

Θα μπορούσα να πω ότι είναι ο από μηχανής Θεός που θα αλλάξει τη δημογραφία του τουρισμού της Ελλάδας φέρνοντας ανάπτυξη όχι μόνο στους κλάδους του τουρισμού αλλά και σε πολλούς άλλους, όπως την αγορά ακινήτων λόγω προσβασιμότητας δημιουργώντας έτσι χιλιάδες θέσεις εργασίας ως αποτέλεσμα της τεράστιας δυναμικής που προκαλεί.

Σε τι ύψος μπορεί να ανέλθει η επένδυση σε υδροπλάνα;

Φτάνει μόνο να πω ότι οι Μαλδίβες που είναι στη μέση του ωκεανού με μόνο 185 μικρά νησάκια, πληθυσμό 328.000 και τουρισμό που δεν ξεπερνά τις 600.000 έχουν αναπτύξει μία υποδομή που στηρίζεται στη σύνδεση των νησιών με υδροπλάνα που ξεπερνούν τα 150.

Αντίστοιχα στις Παρθένες Νήσους με πληθυσμό 130.000, τουρίστες με διανυκτέρευση 800.000 και 2 εκατομμύρια επισκέπτες κρουαζιερόπλοιων τον χρόνο, μία εταιρεία μόνο έχει 6 υδροπλάνα τύπου Twin Otter (19 θέσεων) και 15 βάσεις. Συγκριτικά αυτή η αγορά είναι μικρότερη της Κέρκυρας.

Αν τώρα κάποιος αναλογιστεί την τεράστια ζήτηση για σύνδεση με τα νησιά σε συνδυασμό με το ότι η Ελλάδα είναι μία πολυνησιακή χώρα της Ευρώπης με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή σε ολόκληρη την Ευρώπη, πληθυσμό 12 εκατομμυρίων και τουρισμό που ξεπερνά τα 17 εκατομμύρια και συνεχώς αυξάνεται, τότε το να πούμε ότι αναμένουμε μέχρι και 70 υδροπλάνα στα επόμενα 5 χρόνια δεν θα ήταν καθόλου παράλογο… μάλλον το αντίθετο.

Τι προβλέπει το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας Υδροπλάνα Ελλάδας; Ποια θα είναι η βάση σας και πόσους προορισμούς θα εξυπηρετεί η εταιρεία;

Η εταιρεία μας έχει σκοπό να αναπτύξει μέχρι και 112 υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα δημιουργώντας 7-8 κεντρικά υδατοδρόμια (hub and spoke) και φυσικά το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αθήνας, το οποίο όμως ενδέχεται να πάρει περισσότερο καιρό να αδειοδοτηθεί λόγω του μεγέθους και της σημασίας του για τη χώρα. Εχουμε όμως εναλλακτικές για το μεσοδιάστημα. Το κόστος για τα περιφερειακά ανέρχεται στις 80.000 με 100.000 ευρώ, για τα κεντρικά στις 150.000 με 200.000 ευρώ και φυσικά το μητροπολιτικό ανάλογα με τον σχεδιασμό ενδέχεται να υπερβεί τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Για να ολοκληρωθούν όλα αυτά, το ύψος της επένδυσης θα φτάσει τα 15 εκατομμύρια μόνο για τα υδατοδρόμια. Εμείς ξεκινούμε μ’ αυτό το ποσό και κτίζουμε σιγά σιγά ανοίγοντας τον δρόμο για μεγαλύτερες επενδύσεις.

Η δραστηριοποίηση και άλλης εταιρείας στην εκτέλεση πτήσεων με υδροπλάνα, αυξάνει τον ανταγωνισμό και αν ναι, εκτιμάτε ότι θα λειτουργήσει προς όφελος του επιβάτη;

Ο υγιής ανταγωνισμός είναι καλό πράγμα γιατί βοηθάει πρώτα από όλα τις εταιρείες να γίνουν καλύτερες και αυτό σίγουρα είναι προς όφελος του επιβάτη. Στο θέμα της τιμολόγησης των ναύλων πιστεύω ότι και μόνη της να είναι μία εταιρία δεν θα υπερτιμολογήσει καθ' ότι είναι πολύ πιο σημαντικό να εδραιώσει το μέσο στη ζωή του Ελληνα αλλά και του τουρίστα που επισκέπτεται τη χώρα μας έτσι ώστε η κερδοφορία να έρθει ως αποτέλεσμα μιας αυξημένης ζήτησης για το συγκεκριμένο μέσο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger