Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013

Ιερές μπίζνες με τον ρώσικο ιμπεριαλισμό

Παπαπαναγιώτου Κώστας
Τις τελευταίες εβδομάδες από τα τοπικά (και όχι μόνο) ΜΜΕ μαθαίνουμε για την θρησκευτική κατάνυξη που έχει προκαλέσει η μεταφορά του σταυρού του Αγίου Ανδρέα στη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία. Εκατομμύρια πιστοί συρρέουν να προσκυνήσουν το ιερό κειμήλιο του προστάτη των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, ανάμεσα τους και ο Πούτιν. Αυτό το γεγονός μάλιστα αξιοποιείται ποικιλοτρόπως τόσο από την Μητρόπολη Πατρών, όσο και από τα αστικά πολιτικά κόμματα με υποσχέσεις για ανανέωση της φιλίας Ελλάδας - Ρωσίας, για τουριστική ανάπτυξη της Αχαΐας, για δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας και για τάξιμο λαγών με πετραχήλια σε ένα λαό που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία. Είναι όμως τα πράγματα, όσο ρόδινα τα παρουσιάζουν ή μήπως πίσω από όλα αυτά υπάρχει κάτι άλλο;
Την μεταφορά του σταυρού του Αποστόλου Ανδρέα έχει αναλάβει το ομώνυμο θρησκευτικό ίδρυμα από τη Ρωσία με την συνεργασία φυσικά τόσο της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Ρωσίας και των κυβερνήσεων των δύο χωρών. Καταρχάς να πούμε ότι ακόμη δεν υπάρχουν στοιχεία τόσο για το κόστος της μεταφοράς, όσο και για τα προσδοκώμενα κέρδη τα οποία αναμένονται να είναι πολύ μεγάλα, αφού διαβάζοντας τα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών καταλαβαίνουμε ότι συνέρευσε λαοθάλασσα και στις τρεις χώρες. Σύμφωνα με τις δηλώσεις προέδρου του ρωσικού ιδρύματος «Απόστολος Ανδρέας», του κ. Βλαντίμιρ Γιακούνιν, τα λεφτά που θα συγκεντρωθούν θα δοθούν στην Εκκλησία της Ελλάδος για την ανακαίνιση και την συντήρηση του ναού του Πρωτοκλήτου.
Ως εδώ θα μπορούσε κανείς με μία δόση αφέλειας να υποστηρίξει ότι όλα έγιναν καλά και άγια. Θα μπορούσε να προσπεράσει ακόμη και την πτήση τσάρτερ από το αεροδρόμιο του Αράξου που φρόντισε να νοικιάσει το ρωσικό ίδρυμα για 150.000 ευρώ. Μιλάμε για ένα «ευτελές» ποσό που αντιστοιχεί στο βασικό μισθό 250 ανθρώπων περίπου για ένα μήνα ή για την σίτιση 10000 οικογενειών για μία μέρα με ένα γεύμα αξίας 15 ευρώ. Και τα παραπάνω αφορούν μονάχα το κόστος της πτήσης... για να μην μιλήσουμε για το ειδικά διαμορφωμένο τρένο σε εκκλησία.
Αν μη τι άλλο, ο κ. Βλαντιμιρ Γιακούνιν είναι ένας βαθύτατα θρησκευόμενος άνθρωπος με «αγνά» συμφέροντα. Δεν διστάζει μάλιστα να υποστηρίξει την αθωότητα του ηγουμένου Εφραίμ και να αναφέρει τα μεγαλειώδη θαύματα στην πατρίδα του από την παλαιότερη μεταφορά της Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου. Χαρακτηριστικά μας λέει πως μετά το προσκύνημα σε μία περιοχή αυξήθηκαν κατά 30% οι γεννήσεις, ενώ προσωπικός του συνεργάτης που μετά και από ιατρικές εξετάσεις είχε αποδειχθεί ότι δεν μπορούσε να τεκνοποιήσει κατάφερε με τη δύναμη της πίστης να αποκτήσει παιδί.. Τα συμφέροντα του κ. Γιακούνιν είναι τόσο «αγνά», ώστε δεν μπορεί παρά να είναι διαβολική σύμπτωση το γεγονός ότι εκτός από πρόεδρος του ιδρύματος «Απόστολος Ανδρέας» είναι και πρόεδρος των ρώσικων σιδηροδρόμων. Ο ίδιος μάλιστα εκπροσωπεί συμφέροντα πολυεθνικής που ενδιαφέρεται για την αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και λιμανιών και άλλων υποδομών της χώρας μας. Και υπάρχει καλύτερος διαμεσολαβητής για να το επιτύχει αυτό από την Εκκλησία της Ελλάδος; Εννοείται πως στο μεγάλο ξεπούλημα όλα γίνονται με το αζημίωτο και εν Χριστώ ευλογία...
Ιδού πως παρουσιάζει ο ίδιος την εταιρεία του στους δημοσιογράφους:
«Είμαστε μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρείες στον κόσμο και η τρίτη σε χιλιόμετρα, συνολικά 85.000. Έχουμε πάνω από 1 εκατ. εργαζομένους, ενώ πριν από τρία χρόνια η Ρωσία επανέκτησε τη συμμετοχή της στον Παγκόσμιο Οργανισμό σιδηροδρόμων στον οποίο συμμετέχουν 160 εταιρείες απ’ όλο τον κόσμο. Μέσα στην Ευρώπη και τη Ρωσία κατέχουμε το 44% των μεταφορών εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Έχοντας λοιπόν την εμπειρία και με δεδομένο ότι η Ρωσία έχει μπει στον παγκόσμιο εμπορικό οργανισμό σκοπός μας είναι να βγούμε στην παγκόσμια αγορά. Ήδη έχουμε συμβόλαια με την Ινδονησία, το Βιετνάμ και τη Σερβία, ενώ έχουμε την έγκριση της Ουκρανίας, της Αυστρίας και της Σλοβακίας για να επεκτείνουμε το σιδηρόδρομο στο χώρο της Ευρασίας, αυτό που αποκαλούμε μεταφορικό διάδρομο Ανατολής- Δύσης», τόνισε ο κ. Γιακούνιν.
Ο πρόεδρος των ρωσικών σιδηροδρόμων πρόσθεσε πως «το γεωγραφικό σημείο της Ελλάδος και η παράδοση της χώρας στην ακτοπλοΐα έχει μεγάλη σημασία και ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου διαδρόμου. Γνωρίζοντας ότι οι μεταφορές που αναπτύσσουν οι ελληνικές σιδηροδρομικές γραμμές είναι σχεδόν μηδαμινές, εμείς έχοντας την εμπειρία και την εξειδίκευση έχουμε τη δυνατότητα να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων που υπάρχουν και στο σιδηροδρομικό χώρο και στη ναυτιλία για τη μεταφορά εμπορευμάτων».
Από άλλο δημοσίευμα στο διαδίκτυο μαθαίνουμε ότι ο κ. Γιακούνιν είχε, ήδη, ζητήσει κρατική χρηματική βοήθεια από τον Πούτιν μετά την υποχώρηση των Ρώσων από τη ΔΕΠΑ για τη συμμετοχή του στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της επισκευαστικής εταιρείας Rosco (εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού). Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, ήδη, έχουν λάβει από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες και τα υπουργεία τις απαιτούμενες πληροφορίες για την αρχική τιμή των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου και σύμφωνα με αυτές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοστίζει τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ, η Rosco 10 εκατ. και ο λιμένας της Θεσσαλονίκης 100 εκατ..
Η εταιρεία του κ. Γιακούνιν έχει την υποστήριξη του Ομίλου Κοπελούζου και συνεργάζεται με την πολυεθνική TERNA που δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό τομέα, στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στο real estate, καθώς και στη βιομηχανία, τόσο στη χώρας μας, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Μία μικρή αναζήτηση στο site της εταιρείας φανερώνει ότι είναι «χωμένη» παντού. Από αιολικά πάρκα και υδροηλεκτρικά εργοστάσια, παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι την Ιονία Οδό, την Εγναντία, κατασκευή τούνελ για το μετρό της Αθήνας, κατασκευή των λιμανιών της Σαμοθράκης, της Μυτιλήνης και των Κυθήρων κτλ..
Τί κοινό έχουν τα μονοπώλια και οι παπάδες; Το χρήμα και την επένδυση στην ανθρώπινη εξαθλίωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger