Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

«Μαγνήτης» τουριστών τα προϊόντα της Σκοπέλου

Οι τελευταίες εμπειρίες τουριστικής προβολής της Μαγνησίας έχουν δείξει πως ο συνδυασμός τοπίου, φύσης και τοπικών προϊόντων είναι ανίκητος
Οι τελευταίες εμπειρίες τουριστικής προβολής της Μαγνησίας έχουν δείξει πως ο συνδυασμός τοπίου, φύσης και τοπικών προϊόντων είναι ανίκητος
Οι ξένοι γνωρίζουν τη Μαγνησία, τη Θεσσαλία γενικότερα, από τις γεύσεις, τα προϊόντα και τα μοναδικά τοπία. Η προβολή της περιοχής και η προώθηση του τουριστικού προϊόντος πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Δεν αρκούν πλέον μόνο τα διαφημιστικά φυλλάδια. Η προσέγγιση των ξένων απαιτεί άλλη στρατηγική.
«Από το 2008 έχουμε επιλέξει τη μέθοδο της γευσιγνωσίας. Και αυτό είναι ένα καλό στοιχείο. Πώς να μη νιώσουμε ενθουσιασμό και αισιοδοξία όταν ακούμε τους ξένους, που έρχονται στο περίπτερο της Μαγνησίας στις εκθέσεις τουρισμού του εξωτερικού όπου συμμετέχουμε και μας μιλάνε για το σπεντζοφάι. Που έφαγαν στις Μηλιές ή τα Χάνια. Τη γεύση όμως τη γνώρισαν στο δικό μας το περίπτερο, το περίπτερο της Μαγνησίας» σημειώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης
Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Κων. Λεβέντης. Στην πρόσφατη έκθεση της Νυρεμβέργης μοιράστηκαν στους επισκέπτες του περιπτέρου 10.000 (!) μερίδες σπεντζοφάι.
Εκτός από την γευσιγνωσία, με την οποία επιχειρείται η προσέλκυση των ξένων στην περιοχή, η προβολή των μοναδικών τοπίων φαίνεται να παίζει ιδιαίτερο ρόλο. «Πώς να μην εντυπωσιαστούμε, όταν σε ερωτηματολόγιο που θέσαμε σε ξένους που επισκέφθηκαν το περίπτερο της Μαγνησίας στη Νυρεμβέργη πήραμε απαντήσεις που δεν περιμέναμε» υπογραμμίζει ο κ. Λεβέντης. Και διευκρινίζει: «Στην ερώτηση λίμνη απάντησαν Κάρλα. Στην ερώτηση βουνό των Κενταύρων η απάντηση ήταν Πήλιο. Στην ερώτηση βουνό των Θεών η απάντηση ήταν Όλυμπος. Στην ερώτηση μοναδικό φυσικό φαινόμενο η απάντηση ήταν Μετέωρα. Τρία ζευγάρια κέρδισαν ταξίδι στο Πήλιο, στη Μαγνησία, σε αυτό το παιχνίδι των ερωτήσεων.
Οι τελευταίες εμπειρίες τουριστικής προβολής της Μαγνησίας έχουν δείξει πως ο συνδυασμός τοπίου, φύσης και τοπικών προϊόντων είναι ανίκητος. «Οι τοπικές επιχειρήσεις πρέπει να αντιληφθούν πως η τοποθέτηση των προϊόντων τους στον πάγκο της Μαγνησίας είναι κέρδος» τονίζει ο κ. Λεβέντης. Σπεύδει ωστόσο να προσθέσει πως, δυστυχώς, υπάρχει μεγάλη αδιαφορία από τις τοπικές επιχειρήσεις για συνδρομή σε αυτήν την προσπάθεια. «Δεν είναι λογικό να έχουμε ελιά ή λάδι Πηλίου στην έκθεση και όχι Καλαμάτας; Δεν είναι λογικό να έχουμε μήλο Πηλίου, ή τσίπουρο της περιοχής μας;» σημειώνει ο κ. Λεβέντης και σπεύδει να προσθέσει ότι «μεγάλες επιχειρήσεις της περιοχής με πολύ γνωστά προϊόντα έχουν «γυρίσει την πλάτη» τους σε αυτή την προσπάθεια και άλλες μικρότερες τη συνδράμουν και αυτό είναι πολύ τιμητικό».
Το περίπτερο στην έκθεση της Νυρεμβέργης φέτος είχε χαρακτηριστική διακόσμηση με φωτογραφικό υλικό από όλη τη Θεσσαλία, ελιές, μήλα και ανθισμένες γαρδένιες από το Πήλιο και πολλή μεράκι από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Ξεπέρασε τους 95.000 επισκέπτες, καταγράφοντας μεγάλη επισκεψιμότητα. «Η επιλογή της συμμετοχής μας σε αυτή την έκθεση είναι οι  πτήσεις που η αεροπορική εταιρεία Air Berlin έχει δρομολογήσει από το 2008 με τα αεροδρόμια της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου. Επίσης τις δυνατότητες πρόσβασης που προσφέρουν οι πτήσεις τις RYANAIR ή AIR BERLIN από το Hahn Φρανκφούρτη και Φρανκφούρτη αντίστοιχα για Νέα Αγχίαλο, καθώς επίσης και το αεροδρόμιο του Μονάχου με κατευθείαν πτήσεις με τη CONDOR για τη Σκιάθο» λέει ο κ. Λεβέντης.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, με κυρίαρχο σύνθημα, τις πτήσεις στη Θεσσαλία έδωσε τη δυνατότητα στην ιδιωτική πρωτοβουλία, καλύπτοντας τα βασικά έξοδα ενοικίου μεταφοράς υλικού και διακόσμησης του χώρου, στήθηκε μια επαγγελματική παρουσία των προορισμών και των τουριστικών πακέτων όπου οι ιδιώτες είχαν προετοιμάσει  για να τα διαθέσουν στους επισκέπτες. Διευκρινίζει ότι «η όλη προσπάθεια ήταν ένα αποτέλεσμα συνέργειας της Περιφέρειας με τους φορείς που εκδήλωσαν την επιθυμία να στηρίξουν αυτή την δράση, σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα. Ακολουθώντας την χαραγμένη τουριστική πολιτική της, η οποία είναι η θεματική τουριστική προσέγγιση των προορισμών της σε συνεργασία με τους ιδιώτες».
Ιδιαίτερη εντύπωση και προσέλκυση πολλών επισκεπτών προκάλεσε η γευσιγνωσία της Μαγνησίας, όπου με πρωτοβουλία των διοργανωτών και ιδιαίτερα του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και των πάνω από 100 ιδιωτών που στήριξαν αυτή την προσπάθεια, λειτούργησε κουζίνα από την έναρξη της έκθεσης έως τη λήξη της με διάθεση στους επισκέπτες παραδοσιακές γεύσεις, αναψυκτικά και ποτά από επιχειρήσεις της περιοχής της Μαγνησίας.
Οι πέντε αισθήσεις…
«Ξαναζωντανέψτε τις εμπειρίες σας και τις αισθήσεις σας, όραση, ακοή, αίσθηση, οσμή και γεύση» ήταν το σλόγκαν του περιπτέρου, που έκανε εντύπωση στους επισκέπτες. Με μεγάλες αφίσες, αντιπροσωπευτικές και συγχρόνως εντυπωσιακές, απεικονιζόταν  το θεσσαλικό τουριστικό προϊόν. Στο χώρο του περιπτέρου υπήρχε μεγάλος χάρτης της Θεσσαλίας με έντονη αναφορά στις δυνατότητες πρόσβασης και την ανάδειξη του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου και στην οδική πρόσβαση στη Θεσσαλία μέσω Ιταλίας. Ήταν χαρακτηριστική η φωτογραφία της φώκιας από το πάρκο Αλοννήσου που καλούσε τους επισκέπτες να επισκεφτούν τη Θεσσαλία όπου πολλοί επισκέπτες φωτογραφήθηκαν μπροστά από αυτή.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης έλαβε χώρα διαγωνισμός με τη φροντίδα της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας όπου οι επισκέπτες απαντούσαν σε χαρακτηριστικές ερωτήσεις που οι απαντήσεις προέκυπταν από τα βασικά χαρακτηριστικά της Θεσσαλίας δίνοντας τη δυνατότητα να κληρωθούν τρία εβδομαδιαία ταξίδια στο Πήλιο την ερχόμενη περίοδο για μια εβδομάδα για δύο άτομα με ημιδιατροφή προσφορά ξενοδόχων και εστιατορίων της περιοχής του Πηλίου.
Χαρακτηριστικό της φετινής προβολής ήταν και η προσπάθεια που επιχείρησαν οι διοργανωτές να προωθήσουν και την πρόσβαση μέσω της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ιταλίας-Ελλάδας με πληροφορίες, αλλά και διάθεση πακέτων για τους επισκέπτες συνδυάζοντας και την παράλληλη έκθεση για τους χρήστες αυτοκινούμενων caravan.
Πάνω από 45 διαφορετικά έντυπα στα γερμανικά έδωσαν τη δυνατότητα ενημέρωσης των επισκεπτών. Το Επιμελητήριο Μαγνησίας με οργανωμένη παρουσίαση ανάδειξης της Πηλιορείτικης κουζίνας και των τοπικών προϊόντων της Μαγνησίας. Πάνω από 7.500 άτομα δοκίμασαν τις γεύσεις της πηλιορείτικης κουζίνας.
Ο chef Δημήτρης Ντελής («Ωραία Αμμουδιά-Παπα-Νερό») ο ξενοδόχος Μιχάλης Αναγνώστου, ιδιοκτήτης της ταβέρνας «Ροδιά» στα Καλά Νερά, η ταβέρνα «Ακρογιάλι» του Αποστόλη Σουλδάτου στον Αη-Γιάννη Πηλίου και ο ξενοδόχος Δημήτρης Κ. Λεβέντης είχαν αναλάβει να υλοποιήσουν την πρόταση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Eιδική αναφορά έγινε στις δραστηριότητες στη φύση και στα high lights της Θεσσαλίας, ενώ δύο οθόνες τηλεοράσεων παρουσίαζαν video των περιφερειακών ενοτήτων της Θεσσαλίας, αποσπάσματα από δραστηριότητες στη Θεσσαλία και αποσπάσματα της ταινίας Μamma Μia και video από το συρτάκι και το Record Guinness που πραγματοποιήθηκε στις 31/8/2012 στην παραλία του Βόλου.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης επισκέφθηκαν αρκετοί Θεσσαλοί που ζουν στην περιοχή της Νυρεμβέργης, τοπικοί δημοσιογράφοι και τουριστικοί πράκτορες της Νυρεμβέργης και της ευρύτερης περιοχής. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μοναδικότητα της ελληνικής συμμετοχής σε εθνικό επίπεδο έχει αρχίσει να κάνει στην ευρύτερη περιοχή της Νυρεμβέργης φιλική την περιοχή μας και έδωσε ελπίδα για το μέλλον. Αρκετοί επισκέπτες της έκθεσης τα τελευταία χρόνια έχουν επισκεφθεί τη Θεσσαλία και ιδιαίτερα τη Μαγνησία που κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της – τα τελευταία χρόνια – σε αυτή την έκθεση τουρισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger