Με αφορμή την κατάθεση στην Βουλή του
σχεδίου νόμου για την «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και
Αιγαίου και άλλες διατάξεις» 9 Σωματεία έδωσαν κοινή συνέντευξη τύπου
στις 20/3/2013 στην αίθουσα Συνελεύσεων της ΠΝΟ όπου παρουσίασαν τις
θέσεις τους.
Τα σωματεία, που μετείχαν ήταν: Πανελλήνια ‘Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στην Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, Ενωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υ.Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών – Μηχανοδηγών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Τα σωματεία, που μετείχαν ήταν: Πανελλήνια ‘Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στην Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, Ενωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υ.Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών – Μηχανοδηγών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Ακολουθεί το εισαγωγικό κείμενο του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνη Νταλακογεώργου.
"Οι Διοικήσεις των Σωματείων μας καταδικάζουν το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή στις 15/3/2013 από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο ικανοποιεί τις πιο ακραίες θέσεις και αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου ενισχύοντας παραπέρα το προκλητικό και σκανδαλώδες καθεστώς των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων και την ανταγωνιστικότητά τους.
Η τρικομματική κυβέρνηση και η τρόικα συνεχίζουν και κλιμακώνουν την επίθεση σε βάρος των εργαζομένων και των κοινωνικών, οικονομικών, ασφαλιστικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλης αναδεικνύεται σε εντολοδόχο και πιστό Υπάλληλο της Τρόικας, των μνημονιακών συνταγών της αλλά και των μεγάλων ιδιωτικών και εφοπλιστικών συμφερόντων στο πάρτι που ετοιμάζουν με το ξεπούλημα των λιμανιών, την φιλελευθεροποίηση του θεσμικού πλαισίου για την Ακτοπλοΐα κ.α.
Το σχέδιο νόμου έχει ξεσηκώσει την δίκαιη κατακραυγή όλων των μαζικών συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων στον χώρο της Ναυτιλίας. Οι μόνοι που στήριξαν ως τώρα το νομοσχέδιο ήταν οι εφοπλιστικές οργανώσεις.
Για πρώτη φορά εκφράστηκε σε τόσο μεγάλη έκταση η συντονισμένη και καθολική αντίδραση όλων των εργαζομένων στο ευρύτερο φάσμα της ναυτιλίας και χρειάστηκε για 4η φορά την τελευταία 10ετία η κυβέρνηση να προσφύγει στο άθλιο και αντιδημοκρατικό μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης για να διακόψει με αυταρχικό τρόπο έναν επιτυχημένο απεργιακό αγώνα που είχε την συμπαράσταση όλου του συνδικαλιστικού κινήματος και όλων των εργαζομένων.
Με το σχέδιο νόμου καταργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες Ναυτεργάτες με αποτέλεσμα η ανεργία να εκτιναχθεί σε υψηλότερα ακόμη επίπεδα και τα ασφαλιστικά τους ταμεία να οδηγούνται με βεβαιότητα σε οικονομική κατάρρευση και χρεοκοπία.
Επίσης επιχειρείται η κατάργηση του θεσμού των ΣΣΕ στην ποντοπόρο Ναυτιλία για τα κατώτερα πληρώματα με κίνδυνο να επεκταθεί στην συνέχεια σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Στο ίδιο σχέδιο νόμου υπονομεύεται το δικαίωμα της απεργίας, καταργείται ουσιαστικά η δεκάμηνη δρομολόγηση και ναυτολόγηση των Ναυτικών στα Ακτοπλοϊκά πλοία ενώ ανοίγει ο δρόμος να εφαρμοσθεί στα Ε/Γ διεθνών γραμμών η σύνθεση ασφαλείας.
Βασικό στοιχείο της Πολιτικής του Σχεδίου Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες.
Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.
Ακόμη ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.
Απαιτούμε τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών.
Η στρατικοποίηση των υπηρεσιών του ΥΝΑ το οποίο από οικονομικό – παραγωγικό Υπουργείο γίνεται στρατόπεδο, αυξάνοντας ταυτόχρονα την γραφειοκρατία και γυρίζοντας την δημόσια διοίκηση στην δεκαετία του 60.
Στο σχέδιο νόμου εκφράζεται με ανάλγητο τρόπο για άλλη μια φορά η ανυπαρξία κυβερνητικής πολιτικής για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των εργαζομένων στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Οι γενικολογίες και τα ευχολόγια συνιστούν έλλειψη πολιτικής βούλησης.
Απαιτούμε την διατήρηση του Δημόσιου χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας όπως αυτό συμβαίνει στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, για την διαφύλαξη της ασφάλειας των επιβατών, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος, Ρυθμίσεις ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών πλοήγησης έχουν απορριφθεί και στο παρελθόν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε ορισμένα σημεία της κυβερνητικής και εφοπλιστικής προπαγάνδας όπως αυτή εκφράστηκε στην διάρκεια της μεγάλης απεργίας 31/1 έως 6/2/2013.
Ο αγώνας των Ναυτεργατών και των εργαζομένων στον χώρο της Ναυτιλίας δεν είναι ούτε μεμονωμένος ούτε αποσπασματικός και πολύ περισσότερο δεν ήταν και δεν είναι συντεχνιακός.
Η αιχμή των κινητοποιήσεων και των αγώνων είναι κατ’ αρχήν η αμφισβήτηση των μνημονιακών πολιτικών όπως αυτή εκφράζεται και υλοποιείται από την τρικομματική κυβέρνηση στον χώρο της Ναυτιλίας. Με άλλα λόγια η πάλη μας είναι μια οργανωμένη και συντονισμένη αντίσταση ενάντια στην τροϊκανή κυβερνητική μνημονιακή πολιτική που σαρώνει τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις της εργατικής τάξης, των συνταξιούχων και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων.
Ο αγώνας μας είναι ταυτόσημος με τον αγώνα των συνδικάτων και των εργαζομένων της χώρας που δίνουν με συνέπεια, ιδιαίτερα την τελευταία τριετία, ενάντια στις κυβερνητικές πολιτικές που εκπορεύονται από την τρόικα (ΕΕ – ΔΝΤ – ΕΚΤ) και οι οποίες συντρίβουν τα κοινωνικά, ασφαλιστικά και εργασιακά μας δικαιώματα.
Θεωρούμε ότι με το προωθούμενο σχέδιο νόμου δεν θίγονται μόνο τα δικαιώματα των Ναυτεργατών και των εργαζομένων στον χώρο της Ναυτιλίας.
Οι προωθούμενες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας, η κατάργηση της 10μηνης δρομολόγησης, αλλαγή πλοίων στην ίδια γραμμή από καλοκαίρι σε χειμώνα, η παράταση του χρόνου ακινησίας των Ακτοπλοϊκών πλοίων, η μείωση του χρόνου δρομολόγησης των ταχύπλοων μόνο για την θερινή περίοδο, η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας μας, οι δραματικές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στην Ακτοπλοΐα και στα Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών θα έχουν σοβαρές και άμεσες συνέπειες σε όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα που υπηρετούν τα Ακτοπλοϊκά.
Συγκεκριμένα προβλέπεται εάν και εφόσον ψηφισθεί το σχέδιο νόμου:
Θα υπάρξει Ακτοπλοΐα δύο ταχυτήτων για την θερινή περίοδο επάρκεια πολλών πλοίων στις κερδοφόρες γραμμές και για τους υπόλοιπους 8-9 μήνες οι γραμμές θα εξυπηρετούνται από παλιά συμβατικά πλοία με αισθητά μειωμένη ταχύτητα, υποβαθμισμένη ποιότητα υπηρεσιών, δεν θα υπάρχει τακτική κάλυψη των δρομολογιακών αναγκών των νησιών και γενικότερα θα υποβαθμιστούν και θα οδηγηθούν σε ακόμη μεγαλύτερη απομόνωση τα νησιά κατά την χειμερινή περίοδο.
Επίσης στις άγονες γραμμές θα επανέλθουν παλιά γερασμένα και προβληματικά πλοία 30-40 και πλέον χρόνων πράγμα που θα οδηγήσει στα γνωστά προβλήματα του παρελθόντος με τις διαδοχικές βλάβες, την μη τήρηση των δρομολογίων, τις καθυστερήσεις και την τριτοκοσμική ταλαιπωρία των νησιωτών αλλά και με σοβαρά προβλήματα στην ανάπτυξη των νησιών.
Αυτή η κατάσταση πρέπει από τώρα να ευαισθητοποιήσει τους κοινωνικούς και μαζικούς φορείς των νησιών οι οποίοι πρέπει σε κοινό αγώνα να ταχθούν δίπλα στους Ναυτεργάτες για μια Ακτοπλοΐα που θα υπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς και επιτέλους δεν μπορεί και δεν πρέπει το μοναδικό κριτήριο για την ανάπτυξη ποιοτικών Ακτοπλοϊκών γραμμών και συγκοινωνιών να είναι το κέρδος των Ναυτιλιακών Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Ανάλογες αρνητικές εξελίξεις θα προκύψουν και από την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών όπου οι ιδιώτες που θα τα αναλάβουν θα έχουν ως κεντρικό σχεδιασμό την μεγιστοποίηση του κέρδους.
Για όλους αυτούς τους λόγους πρέπει από τώρα να δημιουργηθεί ένα πλατύ ενωτικό μέτωπο όλων των κοινωνικών δυνάμεων που παλεύουν για την βελτίωση, την αναβάθμιση, την ασφάλεια και την ουσιαστική εξυπηρέτηση των νησιών μας.
Για τα σημερινά προβλήματα της Ακτοπλοΐας δεν είναι υπεύθυνοι οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους, είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η κυβερνητική ναυτιλιακή και νησιωτική πολιτική που συνεχώς υποβαθμίζει το έργο των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Οι Διοικήσεις των Σωματείων μας διακηρύσσουν την θέλησή τους να παλέψουν προκειμένου η κυβέρνηση και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου να αποσύρουν άμεσα το αντεργατικό αυτό τερατούργημα.
Παράλληλα δηλώνουν την ουσιαστική συμπαράστασή τους στον δίκαιο αγώνα των Ναυτεργατών και εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις τους.
Καλούν την κυβέρνηση να εγκαινιάσει ένα ουσιαστικό διάλογο που θα πρέπει να γίνει βάση των δίκαιων αιτημάτων όλων των εργαζομένων στην Ναυτιλία με πλήρη αποδοχή και σεβασμό των κοινωνικών – εργασιακών δικαιωμάτων τους".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου