Της Αγγελικής Καλλη
Πλοία από την Ιαπωνία και την Κίνα θα αρχίσουν να εμφανίζονται στην ελληνική ακτοπλοΐα αντικαθιστώντας εκείνα που ναυπηγήθηκαν τα τελευταία χρόνια από τις ελληνικές εταιρείες οι οποίες θα αναγκαστούν να πωλήσουν τα περισσότερα για να περιορίσουν τις συσσωρευμένες ζημίες τους και να επιβιώσουν.
Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας χρηματοοικονομικών συμβούλων XRTC, η ελληνική ακτοπλοΐα αναπόφευκτα θα γυρίσει πίσω έως και τρεις δεκαετίες, στα χρόνια του 80 και του 90.
Από την Κίνα
Η διαφορά είναι ότι τα δεκαετίας ιαπωνικά πλοία μετασκευάζονταν στην Ελλάδα και δημιουργούσαν δουλειές, ενώ τώρα θα έρχονται μετασκευασμένα απευθείας από τα ναυπηγεία της Κίνας. Η XRTC προβλέπει ότι, στη σκληρή πορεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών προς τον πάτο της αγοράς, θα συνεχιστούν οι πωλήσεις σύγχρονων πλοίων όπως έγινε πριν από λίγες μέρες με το Superfast 6 της Attica, θα αυξηθεί κατακόρυφα ο μέρος όρος ηλικίας του ακτοπλοϊκού στόλου στα επόμενα χρόνια και θα ολοκληρωθεί ο αφελληνισμός των γραμμών της Αδριατικής. Αυτές οι εξελίξεις είναι πολύ πιθανό, σύμφωνα με τους αναλυτές να οδηγήσουν στην απώλεια της τεχνογνωσίας των Ελλήνων οι οποίοι θα αναγκαστούν να μειώσουν τους στόλους τους ή να υψώσουν τα πλοία τους ξένες σημαίες. Η πώληση του Superfast 6, αναφέρεται στην ίδια ανάλυση, από τη μοναδική ελληνική εταιρεία η οποία τα τελευταία δύο χρόνια είχε παραλάβει νεόκτιστα πλοία για την ακτοπλοΐα, μειώνουν τις δυνατότητες για επέκταση των δραστηριοτήτων της σε νέες γραμμές.
Δυστυχώς, σημειώνει η XTRC, οι σύγχρονοι Έλληνες ακτοπλόοι απέτυχαν παταγωδώς να αναπτυχθούν σε γραμμές εκτός ελληνικών συνόρων όπως έκαναν οι παλαιότεροι και πλέον η έλλειψη διεθνούς υπόβαθρου θα τους αναγκάσει να συνεχίσουν τις πωλήσεις των πιο σύγχρονων πλοίων τους.
Μαζική έξοδος
Σύμφωνα με τα στοιχεία της XRTC σήμερα ο στόλος των εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών και της HSW αριθμεί πλέον μόνον 62 πλοία από 125 το 2001, δηλαδή οι εταιρείες έχουν «διώξει» από τους στόλους τους 64 πλοία. Μέχρι και το 2007 ένας μεγάλος αριθμός έφυγε από την αγορά χάριν της ανανέωσης με νέα πλοία όμως στο διάστημα 2007 - 2009 δύο εταιρείες αναγκάστηκαν να φύγουν από την αγορά ενώ μία, η ΝΕΛ κινδύνευσε να φθάσει σε οικονομικό αδιέξοδο.
Από την αρχή της ελληνικής κρίσης, το 2009 έως και σήμερα έχουν φύγει από την ακτοπλοΐα 35 πλοία στην προσπάθεια των εταιρειών να ενισχύσουν τα ταμεία τους και το δανεισμό τους προς τις τράπεζες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου