Από την ηλικία των 11 ετών ξεκινά στην Ελλάδα η χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά. Τα ποσοστά εξάρτησης παρουσιάζουν τάση ανόδου στα αγόρια, τις μεγαλύτερες ηλικίες και το χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο γονέων. Το
63% των εφήβων επικοινωνεί με αγνώστους on-line, το 9,3% από αυτούς
αναφέρει ότι αυτό τους έβλαψε (5,4% του συνολικού δείγματος) και το
45,7% έχει συναντήσει στο φυσικό κόσμο, κάποιον που γνώρισε μέσω
διαδικτύου (28,4% του συνολικού δείγματος). Τα ενδιαφέροντα αυτά
στοιχεία αποτελούν συμπεράσματα ευρωπαϊκής μελέτης που πραγματοποιήθηκε
το 2012 από τον κ. Γιώργο Κορμά, υπεύθυνο για την υλοποίηση του
προγράμματος «Αριάδνη» του Πανεπιστημίου Αθηνών, και παρουσιάστηκαν από
τον ίδιο κατά τη διάρκεια σεμιναρίου με θέμα «Ασφαλή Πλοήγηση και εξάρτηση των εφήβων από το Διαδίκτυο», που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα στο Βόλο.
Το πρόγραμμα “Αριάδνη» αφορά την κατάρτιση Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας για το φαινόμενο του «εθισμού» των εφήβων στο διαδίκτυο καθώς και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου. Το σεμινάριο (διάρκειας 16 ωρών) διοργανώθηκε από την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού και το Τοπικό Συμβούλιο για την Προστασία από την Παραβατικότητα (ΤΟΣΠΠΑ) του Δήμου Βόλου, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα «Αριάδνη» του Πανεπιστήμιου Αθηνών και το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου «Saferinternet». Συμμετείχαν οι φορείς Κέντρο Ψυχικής Υγείας, Ψυχολογική Υπηρεσία Νοσοκομείου, ΚΕΘΕΑ (Πιλότος), Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Υπάρχουν βέβαια και οφέλη, όπως διευκρίνισε ο κ. Κορμάς, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι είναι το καλύτερο μέσο προβολής των δραστηριοτήτων, τόσο των ιδίων των εφήβων όσο και των επαγγελμάτων των γονέων τους. Τα παιδιά, βέβαια, δεν συνηθίζουν να δημιουργούν ιστοσελίδες, δεν ασχολούνται με την προβολή της επιχείρησης των γονιών τους, δεν αναδεικνύουν, εύκολα, μέσα από το διαδίκτυο δικές τους δράσεις, όπως τη μουσική, τη ζωγραφική, ενδεχομένως κάποιες ευρεσιτεχνίες.
Το πρόγραμμα “Αριάδνη» αφορά την κατάρτιση Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας για το φαινόμενο του «εθισμού» των εφήβων στο διαδίκτυο καθώς και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι από την ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου. Το σεμινάριο (διάρκειας 16 ωρών) διοργανώθηκε από την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού και το Τοπικό Συμβούλιο για την Προστασία από την Παραβατικότητα (ΤΟΣΠΠΑ) του Δήμου Βόλου, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα «Αριάδνη» του Πανεπιστήμιου Αθηνών και το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου «Saferinternet». Συμμετείχαν οι φορείς Κέντρο Ψυχικής Υγείας, Ψυχολογική Υπηρεσία Νοσοκομείου, ΚΕΘΕΑ (Πιλότος), Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σε
δήλωσή του με αφορμή την ολοκλήρωση του σεμιναρίου ο Αντιδήμαρχος
Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού κ. Α. Παντσάς επισήμανε
ότι “κρίνεται πλέον ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των νέων και την
«προστασία» τους από τις νέες τεχνολογίες, η καλή γνώση των κινδύνων που
κρύβουν αυτές. Θεωρήσαμε επιβεβλημένο, σε πρώτη φάση να κάνουμε αυτό το
σεμινάριο με ανθρώπους που έχουν βαθιά γνώση του αντικειμένου και
ευελπιστούμε στη συνέχεια να περάσουμε σε πιο οργανωμένη παρέμβαση στην
κοινωνία με την βοήθεια των ανθρώπων που εκπαιδεύονται πάνω σε αυτό το
αντικείμενο».
Κατά τον κ. Κορμά, οι κίνδυνοι
που ελλοχεύουν σήμερα στο Διαδίκτυο είναι: η έκθεση των προσωπικών μας
δεδομένων, η αδυναμία να προστατέψουμε την προσωπικότητά μας από
κακόβουλες ενέργειες και βέβαια η κατάχρηση του Διαδικτύου. Όσον
αφορά στα παιδιά και τους εφήβους, φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης,
αποπλάνησης, εκφοβισμού και κλοπή κωδικών, είναι προβλήματα που
προσθέτονται στα παραπάνω. Η γραμμή βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ (80011 80015 –
χωρίς χρέωση) του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου-saferinternet,
στην οποία απαντούν παιδοψυχολόγοι της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της
Παιδιατρικής του Πανεπιστήμιου Αθηνών, έχει δεχτεί πάνω από 3.000
κλήσεις σχετικές με τα παραπάνω θέματα.Υπάρχουν βέβαια και οφέλη, όπως διευκρίνισε ο κ. Κορμάς, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι είναι το καλύτερο μέσο προβολής των δραστηριοτήτων, τόσο των ιδίων των εφήβων όσο και των επαγγελμάτων των γονέων τους. Τα παιδιά, βέβαια, δεν συνηθίζουν να δημιουργούν ιστοσελίδες, δεν ασχολούνται με την προβολή της επιχείρησης των γονιών τους, δεν αναδεικνύουν, εύκολα, μέσα από το διαδίκτυο δικές τους δράσεις, όπως τη μουσική, τη ζωγραφική, ενδεχομένως κάποιες ευρεσιτεχνίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου