Παρασκευή, 28 Δεκεμβρίου 2012

ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Προετοιμάζουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις

Παραδίδονται στο ιδιωτικό κεφάλαιο υποδομές και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
Από πρόσφατη κινητοποίηση των ναυτεργατών
Εξώδικα προς τις εφοπλιστικές Ενώσεις και την κυβέρνηση απέστειλαν οι διοικήσεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», προειδοποιώντας για πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών από τη βάρβαρη επιδρομή που έχουν εξαπολύσει εφοπλιστές, συγκυβέρνηση και ΕΕ, προκειμένου να μετατρέψουν τους ναυτεργάτες σε φτηνό, ευέλικτο εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα, έχοντας μοναδικό στόχο την αύξηση των εφοπλιστικών κερδών.Η ΠΕΜΕΝ απέστειλε το εξώδικο την περασμένη Δευτέρα και χτες ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Πρόκειται για ομόφωνες αποφάσεις που πήραν οι διοικήσεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων στις τελευταίες συνεδριάσεις τους, εξετάζοντας τις εξελίξεις σε βάρος του κλάδου αλλά και συνολικά των εργαζομένων της χώρας.
Οι ναυτεργάτες αυτή την περίοδο είναι αντιμέτωποι με την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, που θα αρχίσει, σύμφωνα με το άρθρο 17 του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ), από τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων. Από το ΥΝΑ διοχετεύονται πληροφορίες προς το ναυτιλιακό Τύπο, σύμφωνα με τις οποίες «το υπουργείο φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει σε όλες τις παρεμβάσεις που εκτιμά ότι χρειάζονται» στην ποντοπόρο ναυτιλία, όπως είναι η μείωση μισθών «που θα ανοίξει θέσεις εργασίας» και στην ακτοπλοΐα «θα προλάβει την κατάρρευση»!

Μάλιστα, στην «ΗΜΕΡΗΣΙΑ» έχει γίνει και υπολογισμός για το πόσο θα μειωθούν οι μισθοί στα ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας ότι «οι αποδοχές ενός ναύτη από τα 2.500 ευρώ που φθάνουν σήμερα μαζί με υπερωρίες και επιδόματα θα πέσουν στα 980 ευρώ περίπου συμπεριλαμβανομένων 103 ωρών υπερωριακής απασχόλησης»!
Επιπλέον, στα μέτρα που προετοιμάζονται σε βάρος των ναυτεργατών συμπεριλαμβάνεται η αύξηση του φόρου στους μισθούς τους και συγκεκριμένα από 6% σε 15% για τους αξιωματικούς και από 3% σε 10% για τα κατώτερα πληρώματα. Ακόμη, η επίταξη των πλοίων που δεν εκτελούν δρομολόγια ακόμα και σε περιπτώσεις απεργιακής κινητοποίησης και επίσχεσης εργασίας.
Στα πλαίσια αυτά, τα καράβια - κάτεργα που προετοιμάζουν θα καταπλέουν σε ιδιωτικοποιημένα λιμάνια - γκέτο καθώς στο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ προβλέπεται η επιτάχυνση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησής τους με πρότυπο την COSCO. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ίδια δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για τις ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, αναφέρουν ότι προετοιμάζονται «αποφασιστικά μέτρα προκειμένου να προωθήσουν ευέλικτες συμφωνίες εργασίας» για τους εργαζόμενους και στα λιμάνια.
Σε δελτίο Τύπου της ΠΕΜΕΝ σημειώνεται ότι παράλληλα με το σφοδρό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών «παραδίδονται υποδομές και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με αποτέλεσμα την απομόνωση των νησιωτών, την εκποίηση και παράδοση του πλούτου της χώρας στις ορέξεις των μονοπωλίων».
Υπογραμμίζει ότι η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ αποφάσισε την αποστολή εξωδίκου «και την ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, των εργαζομένων, ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα και τον εργασιακό μεσαίωνα που οικοδομούν κεφάλαιο - ΕΕ - κυβέρνηση, απαιτώντας μία άλλη πολιτική, προς όφελος της εργατικής - λαϊκής οικογένειας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου