Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Γερμανικές …ανοησίες!

Για άλλη μια φορά γερμανικά δημοσιεύματα εφημερίδων, κατηγορούν την Ελλάδα για την στάση που κρατά απέναντι στους Έλληνες εφοπλιστές, που ελέγχουν το 15% του παγκόσμιου στόλου, αλλά πρακτικώς δεν καταβάλλουν φόρους.
Πώς το είχε πει ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής; «Τα πλοία έχουν άγκυρα και φεύγουν».
Κι ενώ κάποιοι γερμανοί βουλευτές εισηγούνται την επιβολή πανευρωπαϊκού φόρου επί του τονάζ, δεν καταλαβαίνουν ότι το μόνο που θα πετύχουν θα είναι η μεταφορά των πλοίων σε νηολόγια της Λιβερίας και του Παναμά.
Οπότε μάλλον θα πρέπει να βρεθεί άλλη, πιο ουσιαστική λύση!



Τι λέει το ρεπορτάζ:

Στο στόχαστρο Γερμανών πολιτικών και του κόμματος των Πρασίνων έχει τεθεί το τελευταίο διάστημα ο ελληνικός εφοπλισμός και το σύστημα φορολόγησής του, την ώρα που η ναυτιλία της χώρας τους περνάει δύσκολες ώρες, με πολλές εταιρείες έτοιμες να καταρρεύσουν λόγω έλλειψης ρευστότητας. Μάλιστα, τους προηγούμενους μήνες πολλά γερμανικά πλοία που βγήκαν στο σφυρί από τράπεζες πέρασαν στα χέρια Ελλήνων εφοπλιστών οι οποίοι θεωρούνται διεθνώς ότι έχουν διατηρήσει, παρά την κρίση, μεγάλο κομμάτι της ρευστότητάς τους.
Η ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα του Μονάχου, Suddeutsche Zeitung, η οποία απευθύνεται στο κεντροαριστερό αναγνωστικό κοινό της Γερμανίας, δημοσίευσε ρεπορτάζ με τίτλο «Ο κλεμμένος θησαυρός» και υπότιτλο «οι Έλληνες εφοπλιστές δεν πληρώνουν φόρους, αλλά ένα στέλεχος των Πρασίνων της Γερμανίας και άλλοι πολιτικοί θέλουν αυτό να το αλλάξουν». Η εφημερίδα, η οποία θεωρείται ότι διαβάζεται από την ελίτ των Γερμανών, αναφέρει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 15% του παγκόσμιου στόλου, αλλά πρακτικώς δεν καταβάλλουν φόρους.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται επίσης ότι αυτό το καθεστώς είναι κάτι το οποίο εγγυάται το άρθρο 107 του ελληνικού Συντάγματος. Την αλλαγή της κατάστασης, συνεχίζει η εφημερίδα, επιζητά στη χώρα μόνο το αριστερό λαϊκιστικό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ σχολιάζει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές εκλήθησαν να περάσουν για πρώτη φορά από το ταμείο στις αρχές του Νοεμβρίου με το νέο πακέτο μέτρων που αποφάσισε η κυβέρνηση. Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το ποσό που θα καταβάλουν αντιστοιχεί στο ένα χιλιοστό των κερδών των 700 οικογενειών τους κατά τη 10ετία 2000 - 2010.


Φόρος

Ο Gerhard Schick, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος επί των οικονομικών των Πρασίνων στην ομοσπονδιακή γερμανική Βουλή, έχει εισηγηθεί την επιβολή ενός πανενυρωπαϊκού φόρου επί του τονάζ με τον οποίον, όπως υποστηρίξει, θα αποφευχθεί η μηδενική φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών. Υπάρχει όμως και ο αντίλογος σε αυτό το επιχείρημα, ο οποίος προέρχεται από τον Αλέξανδρο Κρητικό του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών. Ο κ Κρητικός επισημαίνει ότι σε μία τέτοια περίπτωση το μόνο αποτέλεσμα θα είναι τα πλοία να φύγουν από τη σημαία τους και να μεταφερθούν στα νηολόγια της Λιβερίας ή του Παναμά. Στο ίδιο δημοσίευμα γίνεται επίσης αναφορά και στα χρήματα των εφοπλιστών τα οποία, όπως λέει, βρίσκονται είτε κατατεθειμένα σε τράπεζες κυρίως της Ελβετίας, είτε επενδυμένα σε ακίνητα στο Βερολίνο και το Λονδίνο.
Από το «κάδρο» δεν λείπει η λίστα Λαγκαρντ, ενώ αναφέρεται ότι δεν υπήρξαν συνέπειες παρά μόνο για τον δημοσιογράφο που τη δημοσιοποίησε Πάντως δεν είναι λίγοι εκείνοι οι ναυτιλιακοί παράγοντες στην Ελλάδα, οι οποίοι θεωρούν ότι η Γερμανία πίσω από τη ρητορική της για τη φορολογία της ελληνικής ναυτιλίας κρύβει την πρόθεση να πλήξει επί της ουσίας τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα.
Ως ένα σημείο ακόμα θεωρούν ότι και η έρευνα που έχει αρχίσει η Κομισιόν για τις φοροαπαλλαγές προς τον εφοπλισμό δεν είναι τυχαία, μέσα σε αυτό το κλίμα που τείνει να διαμορφωθεί. Το ανησυχητικό πάντως είναι ότι στη Γερμανία οι Πράσινοι είναι ένα κόμμα με επιρροή στην κοινή γνώμη της χώρας και γι' αυτό τον λόγο συχνά ο κυβερνητικός συνασπισμός αναγκάζεται να υιοθετεί τις θέσεις τους, όπως συνέβη το 2011 με το θέμα της χρήσης πυρηνικής ενέργειας.
Με πληροφορίες από την Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger