Μονοπώληση του κλάδου προϊόντων ντομάτας από ένα μικρό αριθμό εταιρειών διαπιστώνουν οι συντάκτες κλαδικής μελέτης της ICAP, μέρος των συμπερασμάτων της οποίας δημοσιοποιήθηκαν χτες.
Τα μεταποιημένα προϊόντα ντομάτας στην εγχώρια αγορά διοχετεύονται στο λιανικό εμπόριο, σούπερ μάρκετ, καταστήματα τροφίμων γενικά, ή κατευθύνονται προς τους χώρους μαζικής εστίασης και τη βιομηχανία για την παραγωγή άλλων προϊόντων με βάση τη ντομάτα. Μεγάλο ποσοστό της εγχώριας παραγωγής αφορά τον τοματοπολτό που έχει σημαντικό μερίδιο στις εξαγωγές, αφού εξάγεται σε ποσοστό 80% του προϊόντος.
Παράλληλα, με τα «επώνυμα» προϊόντα διατίθεται και σημαντικός όγκος προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αναφέρεται, από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η συνολική κατανάλωση προϊόντων ντομάτας παρουσίασε αυξομειώσεις την περίοδο 2002 - 2010, ενώ το 33,6% της εγχώριας κατανάλωσης αφορούσε το 2010 αποφλοιωμένη ντομάτα και ακολούθησε ο χυμός ντομάτας με ποσοστό 29,4%. Εκπρόσωποι της αγοράς του κλάδου εκτιμούν ότι τη διετία 2011 - 2012 θα υπάρξει στασιμότητα του όγκου κατανάλωσης.
Τα μεταποιημένα προϊόντα ντομάτας στην εγχώρια αγορά διοχετεύονται στο λιανικό εμπόριο, σούπερ μάρκετ, καταστήματα τροφίμων γενικά, ή κατευθύνονται προς τους χώρους μαζικής εστίασης και τη βιομηχανία για την παραγωγή άλλων προϊόντων με βάση τη ντομάτα. Μεγάλο ποσοστό της εγχώριας παραγωγής αφορά τον τοματοπολτό που έχει σημαντικό μερίδιο στις εξαγωγές, αφού εξάγεται σε ποσοστό 80% του προϊόντος.
Παράλληλα, με τα «επώνυμα» προϊόντα διατίθεται και σημαντικός όγκος προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αναφέρεται, από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η συνολική κατανάλωση προϊόντων ντομάτας παρουσίασε αυξομειώσεις την περίοδο 2002 - 2010, ενώ το 33,6% της εγχώριας κατανάλωσης αφορούσε το 2010 αποφλοιωμένη ντομάτα και ακολούθησε ο χυμός ντομάτας με ποσοστό 29,4%. Εκπρόσωποι της αγοράς του κλάδου εκτιμούν ότι τη διετία 2011 - 2012 θα υπάρξει στασιμότητα του όγκου κατανάλωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου