Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ Απόγνωση για τις δραματικές περικοπές

Η κραυγή αγωνίας των πιο ανήμπορων ανθρώπων φανερώνει τη χυδαιότητα των εξαγγελιών του Ευ. Βενιζέλου για «πρόσβαση όλων» σε Υγεία - Φάρμακο
Η κατάργηση των επιχειρηματιών σε Υγεία - Φάρμακο είναι η μόνη προοπτική για δωρεάν και ποιοτικές υπηρεσίες για όλους
Καθημερινά έρχονται στην επιφάνεια οι απάνθρωπες συνέπειες της στάσης πληρωμών στην Υγεία, που έχουν κηρύξει εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και της επιχειρηματικότητας σε Υγεία - Φάρμακο. Τραγικές περιπτώσεις των πιο ανήμπορων ανθρώπων που αποκλείονται από την απαραίτητη θεραπεία τους επειδή δεν έχουν να την αγοράσουν και που φανερώνουν τη χυδαιότητα των προχτεσινών εξαγγελιών του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Βενιζέλου, «πως κάθε πολίτης άνεργος ή με χαμηλό εισόδημα, χωρίς χρονικούς περιορισμούς, ανεξαρτήτως ενσήμων και άλλους όρους, θα έχει πλήρη πρόσβαση στο γιατρό, στο φάρμακο, στο νοσοκομείο».
Ο «Ρ» φιλοξενεί αποσπάσματα από επιστολές τριών ατόμων με αναπηρία και χρόνια πάθηση, που, εξαιτίας των δραματικών περικοπών σε Υγεία - Φάρμακο, κινδυνεύει ακόμα και η ζωή τους.
«Κοντεύω να σαπίσω!»
«Σαπίζει το σώμα μου», είναι η κραυγή του Γιώργου Βακαλούμη για την ίδια του την επιβίωση. Στην επιστολή του προς τον πρόεδρο του Ενιαίου Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας αναφέρει:
«Είμαι εδώ και 4 χρόνια - μετά από εργατικό ατύχημα - παραπληγικός με 80% αναπηρία. Λόγω ακινησίας, στο σώμα μου έχουν δημιουργηθεί κάποιες πληγές (κατακλίσεις) από τις ημέρες ακόμα μετά το χειρουργείο μου. Χρειάζομαι κάθε μήνα κάποια επιθέματα και κορδόνια και διάφορα άλλα υλικά για τον καθαρισμό και την περιποίηση των πληγών αυτών. Μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 το ΙΚΑ μού δικαιολογούσε το ποσό των 2.700 ευρώ περίπου για την αγορά των παραπάνω και για ουροσυλλέκτες, καθετήρες, πεοκαλύπτρες κ.ά. Σας ενημερώνω, ότι έχω 3 κατακλίσεις. Με το νέο έτος ο ΕΟΠΥΥ μου χορηγεί 660 ευρώ το δίμηνο. Πέρα από αυτό, έχουν κοπεί και άλλες δαπάνες, όπως για πάνες ακράτειας, υποσέντονα, πανάκια καθαρισμού, τα οποία πλέον καλύπτω από τη σύνταξή μου. Οι κατακλίσεις, κύριε Διοικητά, θέλουν καθημερινή περιποίηση και αλλαγή επιθεμάτων. Το ερώτημά μου είναι, εγώ πώς θα καταφέρω να έχω το δικαίωμα στην υγεία από τη στιγμή που μου το κόβετε μειώνοντας δαπάνες; Και τι θα βάζω στις πληγές από τη στιγμή που δεν μου φτάνουν τα επιθέματα;».
Εκοψαν τη σύνταξη σε καρκινοπαθή ακρωτηριασμένο!
Ο Δημήτρης Αριαντζής είναι καρκινοπαθής και μετά από αλλεπάλληλες εγχειρήσεις έχουν ακρωτηριαστεί μέλη του σώματός του. Πρόσφατα πέρασε από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας Σερρών και πήρε ποσοστό αναπηρίας 80%. Στην επιστολή του προς τον υπουργό Εργασίας αναφέρει: «Το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, δηλαδή ο φορέας κύριας σύνταξής μου, με φιλοδώρησε με γενναία περικοπή της σύνταξης Μαρτίου (28 Φλεβάρη 2012) κατά περίπου 150 ευρώ. Πριν καλά - καλά προλάβω να συνέλθω από το "χαστούκι" αυτό, έρχεται και δεύτερο "χαστούκι" στη σύνταξη Απριλίου (28 Μάρτη 2012) κατά περίπου 210 ευρώ». Στο μεταξύ τον Γενάρη του 2012 «κουρεύτηκε» και η επικουρική του σύνταξη. «...Μήπως κυκλοφορούν εγκύκλιοι που λένε ότι τέτοια άτομα, όπως οι χρόνια πάσχοντες και οι ανάπηροι, αφήστε τα να πεθάνουν μια ώρα αρχύτερα, να γλιτώσουν και τα Ταμεία;», αναρωτιέται σε άλλο σημείο.
Μόνο μέχρι 4 ώρες αναμονής του ταξί που μεταφέρει το νεφροπαθή στη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού, θα πληρώνει στο εξής ο ΕΟΠΥΥ, την ώρα που ο μέσος όρος αναμονής είναι 5 ώρες αν δεν υπάρξουν άλλες επιπλοκές κατά τη διάρκεια της αιμοκάθαρσης.
Οπως τονίζει σε επιστολή του ο Γιάννης Σεχρεμέλης «με βάση ποια κριτήρια πήρατε αυτή την απόφαση, αφού μόνο η αιμοκάθαρση διαρκεί τέσσερις ώρες, χωρίς να υπολογίζεται ο χρόνος σύνδεσης - αποσύνδεσης του ασθενούς;». Αυτό σημαίνει, ότι ένας νεφροπαθής θα πρέπει να πληρώνει από την τσέπη του για τουλάχιστον 1 ώρα αναμονής του ταξί (περίπου 10 ευρώ την ώρα), και αν υπολογίσουμε ότι ένας νεφροπαθής χρειάζεται γύρω στις 13 αιμοκαθάρσεις το μήνα, θα πρέπει να βάζει από την τσέπη του το λιγότερο 130 ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger