Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Ν/Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΝΟΠΛΩΝ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ Εγκρίθηκε με τις ψήφους ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ.


Την απόσυρσή του ζήτησε το ΚΚΕ, καταγγέλλοντας πως τίθεται σε κίνδυνο η ζωή των ναυτεργατών με πρόσχημα την αντιμετώπιση της πειρατείας
Την απόσυρση του νομοσχεδίου που ρυθμίζει το καθεστώς παρουσίας ενόπλων στα ελληνικά πλοία με πρόσχημα την αντιμετώπιση της πειρατείας, απαίτησε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ, με τους βουλευτές του να κάνουν λόγο για ένα νομοθέτημα που θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών και διευκολύνει τα ιμπεριαλιστικά σχέδια στο «κέρας της Αφρικής». Το νομοσχέδιο - του οποίου η συζήτηση ολοκληρώθηκε χτες - υπερψηφίστηκε με τις ψήφους ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ., ενώ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχ. Χρυσοχοΐδης ξεκαθάρισε ότι ήρθε στη Βουλή κατ' απαίτηση των εφοπλιστών.
Τις αναφορές της κυβέρνησης στο θέμα της... προστασίας της ναυτιλίας σχολίασε αρχικά ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος λέγοντας πως «η ναυτιλία έχει δύο συνθετικά μέρη. Εχει τους εφοπλιστές και τους ναυτεργάτες. Οι εφοπλιστές στην πορεία του χρόνου αναδείχθηκαν στους πλουσιότερους επιχειρηματίες της υδρογείου. Αυτό πολύ περισσότερο ισχύει για την Ελλάδα. Σε όλες τις φάσεις ανόδου ή κρίσης της καπιταλιστικής οικονομίας το χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η συσσώρευση τεράστιων κεφαλαίων. Μέσα στην καρδιά της κρίσης, κάνουν επενδύσεις 9, 10, 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων για νεόκτιστα πλοία. Μέσα στην καρδιά της κρίσης δεν πληρώνουν φορολογία για τα κέρδη και την ακίνητη περιουσία, ενώ στον αντίποδα οι ναυτεργάτες υποφέρουν από μαζική ανεργία, πλήττονται από τις δραματικές μειώσεις των μισθών και των συντάξεων, γυρίζουν από το πρωί μέχρι το βράδυ να βρουν μία δουλειά με το φυλλάδιο στην τσέπη στην Ακτή Μιαούλη, και το ΝΑΤ αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα στην οικονομική του κατάσταση».
Γεννιούνται πολλοί κίνδυνοι
Ειδικά για το θέμα της πειρατείας επισήμανε ότι «θα συνιστούσα στον κύριο Υπουργό και στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας να αυτοσυγκρατηθούν, γιατί με μαθητική ακρίβεια οι εξελίξεις θα τους εκθέσουν. Θα υπάρξουν τραγωδίες». Σημείωσε επίσης ότι «το νομοσχέδιο είναι πολύ επικίνδυνο. Είναι γέννημα αυτής της μήτρας που προκαλεί μεγάλη όξυνση στο σύνολο των ναυτεργατικών προβλημάτων, φθάνοντας μέχρι του σημείου να εντάξει την εμπορική ναυτιλία στο ΝΑΤΟ και σήμερα ένας σημαντικός αριθμός πλοίων να πηγαίνει στον Περσικό Κόλπο, μεταφέροντας ελικόπτερα ή άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό για τις ανάγκες των ιμπεριαλιστών και του πολέμου στο Ιράν. Αυτή η πολιτική γεννά και αυτό το νομοσχέδιο και θέτουμε ζήτημα απόσυρσης». Αναπτύσσοντας την επιχειρηματολογία του ΚΚΕ ο Γ. Μαρίνος έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα προς την κυβέρνηση: «Πρώτον, τι θα γίνει σε περίπτωση σύγκρουσης, ανταλλαγής πυρών ανάμεσα σε πειρατές και ένοπλους φρουρούς που είναι σε "γκαζάδικα", σε πετρελαιοφόρα δηλαδή, σε πλοία που μεταφέρουν βενζίνη ή άλλα παράγωγα, σε υγραεριοφόρα ή σε πλοία που μεταφέρουν χημικά φορτία που είναι εύφλεκτα; Η λογική λέει ότι θα γίνει πυρκαγιά, έκρηξη, ανατίναξη, ότι θα υπάρχουν ανθρώπινα θύματα.
Δεύτερον, τι θα γίνει σε περίπτωση που εκτοξεύονται ρουκέτες μέσα απ' αυτά τα υπερσύγχρονα όπλα που έχουν οι πειρατές, πολυβόλα μεγάλου διαμετρήματος κλπ.; Θα γίνουν πολύ μεγάλες ζημιές. Εχουν ικανότητα να διατρήσουν τη λαμαρίνα. Θα υπάρχουν θύματα.
Τρίτον, τι θα γίνει σε περίπτωση ένοπλης αναμέτρησης στο πλοίο; Πόσα θύματα από τους ναυτεργάτες θα θρηνήσουμε και τι θα γίνει σε περίπτωση επικράτησης των πειρατών σε αυτήν την ένοπλη αναμέτρηση;».
Καταληκτικά ο Γ. Μαρίνος πρότεινε την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπονται διεθνώς, όπως την εξασφάλιση της ετοιμότητας του πλοίου, τη χρησιμοποίηση όλων των αποτρεπτικών μέσων (ταχύτητα πλοίου, πυροσβεστικά μέσα, συρματόπλεγμα), καθώς επίσης, φύλαξη χωρικών υδάτων, αγκυροβολίων, λιμένων.
Ακόμα, «να ταξιδεύουν τα πλοία σε ειδικά φυλασσόμενους διαύλους, κανάλια» καθώς και «να υπάρχει συντονισμός ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων των κρατών της περιοχής. Για παράδειγμα, η μείωση της πειρατείας στα στενά της Μάλακα είναι αποτέλεσμα και του συντονισμού που υπήρχε από τη Μαλαισία, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη και τη Σιγκαπούρη. Είναι ένα στοιχείο το οποίο θέλει μελέτη, θέλει αξιοποίηση. Μιλάμε εντελώς συγκεκριμένα».
Νωρίτερα, η εισηγήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου τονίζοντας αναφορικά με την πειρατεία ότι «πρόκειται για ένα πειρατικό κύκλωμα που δεν περιορίζεται στη ληστεία των ναυτεργατών ή κάποιων άλλων ειδών του πλοίου, αλλά στην αιχμαλωσία των πλοίων και των πληρωμάτων, στην πώληση του φορτίου, στην απόσπαση λύτρων αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Μάλιστα, υπάρχει ένας συνεχής εκσυγχρονισμός της υποδομής και του εξοπλισμού που χρησιμοποιούν αυτά τα κυκλώματα: εγκαταστάσεις, ραντάρ, δορυφορικά συστήματα, μέχρι σύγχρονο στρατιωτικό εξοπλισμό. Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς και πού τα βρίσκουν αυτά και ποιος τους τροφοδοτεί». Σημείωσε πως σήμερα οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις «χρησιμοποιούν την πειρατεία για την εδραίωση θέσεων στην περιοχή και για να προωθήσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, ώστε να ελέγχουν τις περιοχές, ιδιαίτερα αυτές που έχουν στρατηγική σημασία».
Η κυβέρνηση ικανοποιεί τις απαιτήσεις των εφοπλιστών
Εκ μέρους της κυβέρνησης ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι «διαμορφώνουμε ένα θεσμικό πλαίσιο για την προστασία της ελληνόκτητης πλοιοκτησίας, των ελληνικών πλοίων, των πλοίων με ελληνική σημαία, προκειμένου δηλαδή να προστατεύσουμε τις περιουσίες, την επιχειρηματικότητα, το προσωπικό, την ανθρώπινη ζωή από τις επιθέσεις που υφίστανται οι ναυτικοί μας σε κάποια συγκεκριμένα σημεία του πλανήτη». Μάλιστα στην τοποθέτησή του ο υπουργός ομολόγησε ουσιαστικά ποιοι είναι οι πραγματικοί «υποβολείς» του νομοσχεδίου αναφέροντας πως «είμαστε αναγκασμένοι σήμερα, με βάση αυτό το πλαίσιο που διαμορφώθηκε στην Ευρωπαϊκή Ενωση, να διαμορφώσουμε το δικό μας εθνικό πλαίσιο μετά και από αίτημα -με πολύ έντονο τρόπο μάλιστα- που υπέβαλε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην κυβέρνηση».
Την απόσυρση τροπολογίας που κατατέθηκε και αφορά σε θέματα υγείας, είναι δηλαδή άσχετη με το νομοσχέδιο, απαίτησε με παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης. Χαρακτηριστικά έθεσε το ερώτημα: «Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν δεκατέσσερα άρθρα σε μία τροπολογία; Με το έτσι θέλω; Αυτή είναι η δημοκρατία; Εσείς έχετε κάνει τους κανονισμούς κι εσείς τους γράφετε στα παλιά σας τα παπούτσια. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Εμείς θέτουμε θέμα ότι πρέπει να αποσυρθεί».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger