Την αντίθεση της αιρετής Περιφέρειας Θεσσαλίας στις καταργήσεις σχολείων χωρίς να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας επανέλαβε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σε συνάντηση που είχε με γονείς από το Καλαμάκι Αγιάς, παρουσία της Αντιπεριφερειάρχη Λάρισας κας Ρένας Καραλαριώτου, των Περιφερειακών Συμβούλων κας Μαρίας Μαμάρα και κ. Κώστα Δεσπόπουλου και της υποψ. Περιφερειακής Συμβούλου κας Σοφίας Σοφολόγη.
«Πόσο λειτουργικό μπορεί να είναι ένα σχολείο με δεκάδες τμήματα; Πώς ο διευθυντής ενός τέτοιου υπερτροφικού σχολείου θα μπορεί να συντονίσει το εκπαιδευτικό αλλά και διοικητικό έργο; Τα λιγοστά μέχρι σήμερα παραδείγματα δείχνουν ότι μάλλον η λύση βρίσκεται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση», υπογράμμισε ο κ. Κώστας Αγοραστός και ρώτησε με νόημα: «ποιος είναι εκείνος που μπορεί να υποστηρίξει, ότι τα γιγαντιαία σχολικά συγκροτήματα της περιοχής της Γκράβας στο Γαλάτσι Αττικής πέτυχαν το στόχο τους, στο όνομα μιας συγκεντρωμένης από κάθε άποψη υποδομής και της οικονομίας κλίμακας;»
Ο κ. Κώστας Αγοραστός κάλεσε την Ελληνική Πολιτεία να απαντήσει «αν είναι κεντρικός στόχος της η καταπολέμηση της αστυφιλίας και η αποκέντρωση; Περιοδεύω σε όλη τη Θεσσαλία – ανέφερε - και συναντώ οικογένειες, νέα ζευγάρια που επιστρέφουν από την Αθήνα για διαφόρους λόγους – είτε αναζητώντας καλύτερη ποιότητα ζωής είτε για λόγους οικονομίας. Έρχονται στη Θεσσαλία βάζοντας μια σταθερά στον προγραμματισμό της ζωής τους, γιατί ξέρουν ότι τα παιδιά τους θα έχουν σχολείο, θα έχουν υπηρεσίες υγείας και βασικές υποδομές.
Ξαφνικά διαπιστώνουν ότι ο σχεδιασμός τους ανατρέπεται και μου θέτουν το ερώτημα: Ποιον να εμπιστευθούμε; Γιατί το κράτος που θεωρητικά τάσσεται υπέρ της αποκέντρωσης μας αναγκάζει να ξαναγυρίσουμε πίσω στην Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα; Το ερώτημα αυτό είναι και δικό μας», πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και έθεσε παράλληλα το εξής ερώτημα: «Έχει δικαίωμα ο πολίτης, και κατά συνέπεια τα παιδιά του, να απολαμβάνει τις υπηρεσίες που είναι θεσμοθετημένες από το Σύνταγμα στον τόπο που ζει και εργάζεται;»
Με την ευκαιρία ανέδειξε για ακόμη μια φορά τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί στη μεταφορά των μαθητών: «Ξέρετε ότι αυτή τη στιγμή οφείλονται τεράστια ποσά στους μεταφορείς και πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός διότι έχει δημιουργηθεί μια κατάσταση στρέβλωσης;», ρώτησε και συνοψίζοντας υπογράμμισε: «Δεν πρέπει στο βωμό οποιασδήποτε οικονομίας κλίμακας, να απολέσουμε ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα που είχαμε μέχρι σήμερα, την παιδεία».
«Πόσο λειτουργικό μπορεί να είναι ένα σχολείο με δεκάδες τμήματα; Πώς ο διευθυντής ενός τέτοιου υπερτροφικού σχολείου θα μπορεί να συντονίσει το εκπαιδευτικό αλλά και διοικητικό έργο; Τα λιγοστά μέχρι σήμερα παραδείγματα δείχνουν ότι μάλλον η λύση βρίσκεται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση», υπογράμμισε ο κ. Κώστας Αγοραστός και ρώτησε με νόημα: «ποιος είναι εκείνος που μπορεί να υποστηρίξει, ότι τα γιγαντιαία σχολικά συγκροτήματα της περιοχής της Γκράβας στο Γαλάτσι Αττικής πέτυχαν το στόχο τους, στο όνομα μιας συγκεντρωμένης από κάθε άποψη υποδομής και της οικονομίας κλίμακας;»
Ο κ. Κώστας Αγοραστός κάλεσε την Ελληνική Πολιτεία να απαντήσει «αν είναι κεντρικός στόχος της η καταπολέμηση της αστυφιλίας και η αποκέντρωση; Περιοδεύω σε όλη τη Θεσσαλία – ανέφερε - και συναντώ οικογένειες, νέα ζευγάρια που επιστρέφουν από την Αθήνα για διαφόρους λόγους – είτε αναζητώντας καλύτερη ποιότητα ζωής είτε για λόγους οικονομίας. Έρχονται στη Θεσσαλία βάζοντας μια σταθερά στον προγραμματισμό της ζωής τους, γιατί ξέρουν ότι τα παιδιά τους θα έχουν σχολείο, θα έχουν υπηρεσίες υγείας και βασικές υποδομές.
Ξαφνικά διαπιστώνουν ότι ο σχεδιασμός τους ανατρέπεται και μου θέτουν το ερώτημα: Ποιον να εμπιστευθούμε; Γιατί το κράτος που θεωρητικά τάσσεται υπέρ της αποκέντρωσης μας αναγκάζει να ξαναγυρίσουμε πίσω στην Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα; Το ερώτημα αυτό είναι και δικό μας», πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και έθεσε παράλληλα το εξής ερώτημα: «Έχει δικαίωμα ο πολίτης, και κατά συνέπεια τα παιδιά του, να απολαμβάνει τις υπηρεσίες που είναι θεσμοθετημένες από το Σύνταγμα στον τόπο που ζει και εργάζεται;»
Με την ευκαιρία ανέδειξε για ακόμη μια φορά τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί στη μεταφορά των μαθητών: «Ξέρετε ότι αυτή τη στιγμή οφείλονται τεράστια ποσά στους μεταφορείς και πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός διότι έχει δημιουργηθεί μια κατάσταση στρέβλωσης;», ρώτησε και συνοψίζοντας υπογράμμισε: «Δεν πρέπει στο βωμό οποιασδήποτε οικονομίας κλίμακας, να απολέσουμε ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα που είχαμε μέχρι σήμερα, την παιδεία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου