Σχετικά με το πρώτο έργο που αφορά την μελέτη, την προμήθεια και εγκατάσταση υπογείων και υποβρυχίων καλωδίων 150 kV για την καλωδιακή Γραμμή Μεταφοράς 150 kV στο τμήμα «Μαντούδι – Σκιάθος» ανάδοχος αναδείχθηκε η Ελληνικά Καλώδια με το κόστος του έργου να ανέρχεται στα 42.8 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 40 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται πως στο διαγωνισμό αυτό συμμετείχε επίσης και η Prysmian.
Επόμενο μέρος του έργου της διασύνδεσης είναι η μελέτη, η προμήθεια εξοπλισμού και η εγκατάσταση του νέου Υποσταθμού (Υ/Σ) GIS 150/20 kV στη Σκιάθο με ανάδοχο την ABB και η αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 9,5 εκατ. Ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 7.9 εκατ. ευρώ). Στο διαγωνισμό το ενδιαφέρον τους είχαν εκδηλώσει, επίσης, και οι ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, TOMI-HYOSUNG και NARI-ELECTROMEC.
Το αντικείμενο των έργων
Συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα του έργου, το οποίο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει ολοκληρωθεί μεθαύριο αφορά στη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση υποβρύχιου καλωδίου μήκους 30 χλμ μεταξύ Σκιάθου και Εύβοιας, με μέγιστο βάθος πόντισης 400 μέτρων, ενώ το δεύτερο σκέλος του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή νέου Υποσταθμού GIS 150/20 kV στη Σκιάθο.
Η διασύνδεση περιλαμβάνει μία εναέρια γραμμή μήκους 17 χλμ. από το Μαντούδι έως τα βορειοανατολικά παράλια της Εύβοιας, από όπου θα ξεκινά το υποβρύχιο τμήμα της καλωδίωσης, μήκους 35 χλμ., το οποίο μετέπειτα θα προσαιγιαλώνεται στη Σκιάθο.
Συνολικά ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 52.3 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου περί την άνοιξη του 2022, η οποία απέχει από την αρχική ημερομηνία που τοποθετούταν στις αρχές του 2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο ενισχύει την ασφάλεια τροφοδοσίας της Αλοννήσου και της Σκοπέλου, νησιών ήδη διασυνδεδεμένων με τη Σκιάθο, τα οποία ηλεκτροδοτούνται προς το παρόν μέσω εναέριων γραμμών μεταφοράς που ξεκινούν από τη Μαγνησία.
Τα οφέλη της διασύνδεσης
Μέσω της διασύνδεσης αυτής επιτυγχάνονται οι εξής στόχοι:
• Εξασφάλιση αξιόπιστης και σταθερής λειτουργίας των ηλεκτρικών δικτύων των Σποράδων ακόμα και σε δυσμενείς συνθήκες, με σημαντικά οφέλη για τον τουρισμό και τη γενική οικονομική δραστηριότητα.
• Εξυπηρέτηση του αυξανόμενου φορτίου ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.
• Βελτίωση της ποιότητας τάσης για τους καταναλωτές όλων των Σποράδων.
• Διατήρηση της υφιστάμενης διασύνδεσης με ΜΤ μέσω του Υ/Σ Λαύκου, ως εφεδρεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου