Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΤΟΥ ΚΚΕ Οι μαθητές με αναπηρία και τα σύγχρονα δικαιώματά τους στη μόρφωση, στην εργασία, στη ζωή

 



Το ΚΚΕ απευθύνεται στους γονείς των μαθητών με αναπηρία

Στους γονείς των μαθητών με αναπηρία απευθύνεται το ΚΚΕ με ένα φροντισμένο τετρασέλιδο φυλλάδιο που μιλά για τα σύγχρονα δικαιώματα των παιδιών αυτών στη μόρφωση, στην εργασία και συνολικότερα στη ζωή.

Αναλυτικά στην επιστολή του αυτή προς τους γονείς, το ΚΚΕ σημειώνει:

«To KKE απευθύνεται σε εσάς, τους γονείς των παιδιών με αναπηρία, που:

  • Αγωνιάτε κάθε μέρα εάν φέρατε σε πέρας το καθήκον σας, ως γονείς, πελαγοδρομώντας ανάμεσα στην ατομική ευθύνη, την κρατική ανυπαρξία και αδιαφορία.
  • Βαδίζετε στην καθημερινότητά σας, προσπαθώντας να αυξήσετε τις 24 ώρες της μέρας για να προλάβετε να σταθείτε δίπλα στα παιδιά σας και να τους προσφέρετε ό,τι είναι αναγκαίο γι' αυτά, με προσωπικούς κόπους και θυσίες, μετρώντας πάντα το βάρος του πορτοφολιού σας.
  • Για να διαγνωστεί το παιδί σας αναμείνατε βασανιστικά για να σας δει κάποιος δημόσιος φορέας ή πληρώσατε πολύ ακριβά για να πάρετε το πολυπόθητο χαρτί στα χέρια σας. Με το χαρτί στα χέρια δεν βρήκατε δωρεάν δημόσιες ειδικές δομές για τα μικρά παιδιά σας, είναι ελλιπείς για τα μεγαλύτερα, σχεδόν ανύπαρκτες για τα ενήλικα. Πάλι, όποιος έχει να πληρώσει μπορεί να γίνει "πελάτης" στην τεράστια αγορά εμπορευματοποιημένων υπηρεσιών, όπου, εσείς και τα παιδιά σας, πορεύεστε ανάλογα με τα ποσά που μπορείτε να διαθέσετε, χωρίς να εγγυάται κανείς υπεύθυνα αν το καθετί που γίνεται, είναι επιστημονικά αναγκαίο και ωφέλιμο γι' αυτά.
  • Ακούτε τις διάφορες διακηρύξεις περί ένταξης των παιδιών σας στην κοινωνία, αλλά τελικά αυτές αποδεικνύονται κούφια λόγια, γιατί αυτό σημαίνει κρατική ευθύνη για στήριξη και ουσιαστική προετοιμασία για ένταξη στην εργασία με τους ιδιαίτερους τρόπους που πρέπει αυτή να έχει.

Δικαιολογημένα, λοιπόν, παραμένει η μεγάλη αγωνία του κάθε γονιού για το πώς αυτά θα πορευτούν μόνα τους στη ζωή.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, προστέθηκε η εξέλιξη και διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση, πετώντας σας, για άλλη μια φορά, το μπαλάκι της ατομικής ευθύνης, μόνο που σε αυτές τις επικίνδυνες για την υγεία συνθήκες, η έλλειψη μέτρων είναι εγκληματική για τα παιδιά σας και τις οικογένειές σας.

Πολλά τα ερωτήματα...
  • Αναρωτιέστε πώς γίνεται η επιστήμη να τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, άρα να υπάρχουν οι δυνατότητες και η γνώση, και από την άλλη τα παιδιά με σοβαρά νοσήματα να στερούνται το σχολείο και να παραμένουν στο σπίτι χωρίς την αναγκαία επιστημονική και ιατρική φροντίδα;
  • Πώς γίνεται τα παιδιά με αναπηρία, στις σύγχρονες συνθήκες που αν και ο τομέας των κατασκευών κτιρίων έχει προοδεύσει ως προς τα υλικά μέσα και την τεχνογνωσία, να στεγάζονται σε παλιά, ακατάλληλα κτίρια, να μην υπάρχουν οι αυτόνομοι, με κατάλληλο εξοπλισμό, χώροι ώστε να γίνονται σωστά οι επιστημονικές παρεμβάσεις, ενώ κατά τη διάρκεια της παιδαγωγικής παρέμβασης τα παιδιά, κυριολεκτικά να στοιβάζονται σε υπερπληθείς ομάδες;
  • Πώς γίνεται στα Ειδικά Σχολεία, που τα παιδιά με αναπηρία, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας, δυσκολεύονται να τηρήσουν κανόνες ατομικής υγιεινής, καθώς αυτοί αποτελούν στόχοι κατάκτησης του επιστημονικού προγράμματος για να γίνουν αυτόνομα, ανεξάρτητα, το βοηθητικό ή το προσωπικό καθαριότητας να μην επαρκεί, δημιουργώντας, έτσι, συνθήκες υγειονομικής βόμβας;
  • Γιατί δεν εξασφαλίζεται επιπλέον προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, σίτιση, κατάλληλοι χώροι ξεκούρασης, κτίρια ώστε όλες οι αναγκαίες επιστημονικές παρεμβάσεις να γίνονται εντός σχολικού προγράμματος, για να σταματήσει ο απογευματινός, ακριβοπληρωμένος, διχοτομημένος από το πρωινό πρόγραμμα, μαραθώνιος, που εξαντλεί εσάς και τα παιδιά σας;
  • Γιατί η τόσο κρίσιμη πράξη της μεταφοράς των μαθητών στα Ειδικά Σχολεία να ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρείες με συμβάσεις ακριβές για τους φορολογούμενους, ληξιπρόθεσμες, χωρίς να καλύπτουν όλες τις ανάγκες και χωρίς να διασφαλίζεται σε πολλές περιπτώσεις, η ασφάλειά τους ή η παιδαγωγική παρέμβαση, κάτι που είναι πολύ σοβαρό ζήτημα εν γένει, πολύ περισσότερο εν μέσω πανδημίας;
  • Γιατί με την επίκληση μιας ψευδο-ισοτιμίας εντάσσουν όπως - όπως τα παιδιά στο γενικό σχολείο, χωρίς να εξασφαλίζουν τους αναγκαίους υλικούς, επιστημονικούς όρους, ολιγομελείς τάξεις, μόνιμο διεπιστημονικό προσωπικό;
Υπάρχει απάντηση στα γιατί

Διαχρονικά, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, τον χορό των εκατομμυρίων τον σέρνουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες και από αυτόν λείπουν τα παιδιά με αναπηρία, οι ανάγκες τους και τα δικαιώματά τους. Ο ιδρώτας της μεγάλης πλειοψηφίας των εργαζομένων εκταμιεύεται για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η κερδοφορία τους.

Επειδή, όμως, καθημερινά "ματώνουμε", παράγουμε, φορολογούμαστε, είναι ρεαλιστικό και λογικό να προσφέρεται στα παιδιά καθετί που έχουν ανάγκη, να υποστηρίζονται από ειδικευμένους επιστήμονες, που παραμένουν επί το πλείστον αναξιοποίητοι, από σύγχρονο εξοπλισμό.

Ετσι, ό,τι η επιστήμη μπορεί να προσφέρει στα παιδιά μας για την ανάπτυξή τους, την εξέλιξή τους, την ανεξαρτητοποίησή τους, την παραγωγική ένταξή τους ή τη φροντίδα τους σε ανάλογες δομές είναι ευθύνη του ΚΡΑΤΟΥΣ και ΟΦΕΙΛΕΙ να τα εξασφαλίζει δωρεάν για όλα τα παιδιά.

Γιατί είναι γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό των παιδιών με αναπηρία ύστερα από έγκαιρη διάγνωση, επιστημονική παρέμβαση, συνεχή επιστημονική βοήθεια και την κατάλληλη υποστήριξη μπορεί να ζήσει αυτόνομα και ανεξάρτητα.

Αυτό που μπαίνει εμπόδιο είναι η καπιταλιστική οικονομία που κοστολογεί τα παιδιά.

Ομως, τα παιδιά με αναπηρία δεν μπορεί να λογίζονται ως κόστος. Εχουν δικαίωμα να απολαύσουν ό,τι έχει παράξει η εξέλιξη της επιστήμης, έχουν δικαίωμα να ζήσουν, ικανοποιώντας όλες τις ανάγκες τους, στη μόρφωση, στην επαγγελματική αποκατάσταση, στην ανεξάρτητη, ευτυχισμένη ζωή, στην υγεία.

Γι' αυτό, από το στενό μονοπάτι της ατομικής ευθύνης να αδράξουμε δύναμη από τη λεωφόρο της συλλογικής, μαζικής, οργανωμένης διεκδίκησης για όλα όσα έχουν ανάγκη τα παιδιά, για όλα όσα τους ανήκουν.

Σε αυτόν το δρόμο παλεύουμε το κράτος να αναλάβει την ευθύνη και να εξασφαλίσει σε όλα τα παιδιά με αναπηρία:

  • Μείωση της αναλογίας παιδιών/παιδαγωγών, εξεύρεση χώρων για την αποφυγή συγχρωτισμού.
  • Επιπλέον προσλήψεις προσωπικού, για να καλυφτούν όλες οι ανάγκες. Eπιτακτικά ενίσχυση του επιστημονικού παιδαγωγικού προσωπικού, ώστε μαζί με το βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας να συμβάλλουν στην τήρηση ατομικών κανόνων υγιεινής των παιδιών με αναπηρία.
  • Σχολιατρική υπηρεσία σε όλα τα Ειδικά Σχολεία, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ.
  • Εκτακτη κρατική χρηματοδότηση, ώστε να καλυφτούν όλες οι ανάγκες σε αναλώσιμο υλικό. Μέσα Ατομικής Προστασίας, απολυμαντικά, μάσκες προστασίας, προσωπίδες για το προσωπικό.
  • Ασφαλή μεταφορά των μαθητών με μειωμένη πληρότητα των λεωφορείων, απολύμανσή τους πριν και μετά τη μεταφορά, κατάλληλα προστατευτικά μέσα για τους υπεύθυνους μεταφοράς, συνοδούς/οδηγούς.
  • Συνέχιση του διεπιστημονικού έργου με κάθε πρόσφορο μέσο για όσα παιδιά περιορίζονται στο σπίτι, λόγω σοβαρών νοσημάτων ή αναστολής τμήματος - Ειδικού Σχολείου, λόγω πανδημίας. Καμία διακοπή των αναγκαίων διεπιστημονικών παρεμβάσεων.

Ταυτόχρονα με τις διεκδικήσεις εν μέσω πανδημίας, απαιτείται να παλέψουμε για όλο το πλέγμα αναγκών και δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρία:

  • Εγκαιρη διάγνωση, επιστημονική παρέμβαση όσο το δυνατόν πιο νωρίς για να είναι πιο αποτελεσματική. Ενίσχυση των ΚΕΣΥ από μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, αναβαθμίζοντας στις αρμοδιότητές του την έγκαιρη διεπιστημονική διάγνωση για όλα τα παιδιά, χωρίς πολύμηνες καθυστερήσεις.
  • Ιδρυση - λειτουργία σύγχρονων, ασφαλών, ενδεδειγμένων Ειδικών Σχολείων, δομών για την κάλυψη όλων των παιδιών, σε κάθε ηλικιακή φάση, που το επιστημονικό τους έργο να υπηρετεί την ολόπλευρη προετοιμασία για αυτόνομη και ανεξάρτητη ζωή.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων για την ολόπλευρη επιστημονική στήριξη των παιδιών.
  • Διευρυμένη λειτουργία όλων των δομών, με όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις, το αναγκαίο προσωπικό, την πρόβλεψη για σίτιση και ξεκούραση των παιδιών, ώστε όλες οι επιστημονικές παρεμβάσεις να γίνονται εντός του σχολικού προγράμματος.
  • Επιστημονικό περιεχόμενο παρέμβασης για κάθε περίπτωση αναπηρίας, ώστε αυτό να υπηρετεί την προετοιμασία του παιδιού για αυτόνομη και ανεξάρτητη ζωή. Προσαρμοσμένα αναλυτικά προγράμματα, τεχνολογικά και εποπτικά μέσα, κατάλληλες υποδομές, ώστε να υπηρετούνται οι παραπάνω σκοποί.
  • Ενιαίος δημόσιος φορέας μεταφορών, με την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού/ συνοδών και οδηγών.
  • Καμία οικονομική επιβάρυνση των γονέων. Να κατοχυρώνονται και να προσφέρονται από το κράτος.

Για το ΚΚΕ όλα τα παραπάνω δεν είναι στη σφαίρα του ιδανικού και του φανταστικού, αλλά προκύπτουν ως ρεαλιστικά και αναγκαία από τις δυνατότητες της επιστήμης, την εξέλιξη της επιστημονικής και τεχνολογικής γνώσης που πρέπει να υπηρετεί την ανακούφιση του ανθρώπινου κόπου.

Ετσι, όσο αναγκαία είναι η διεκδίκηση, ο ασταμάτητος αγώνας για να πετύχουμε μικρές νίκες, άλλο τόσο είναι αναγκαίο να βάλουμε πλώρη για την κοινωνία που θα έχει "στο νου της το παιδί"».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger