ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ «ΚΟΝΤΡΑ» ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΓΕΝΑΡΗ
ΣΤΟ ΨΑΧΝΟ / EDITORIAL
Μόνον εμείς… Να πούμε «καλή χρονιά»; Να πούμε, αν πρόκειται για προσωπικές ευχές στους αναγνώστες μας. Ομως, ακόμα και οι προσωπικές ευχές δεν είναι απαλλαγμένες από μια ισχυρή δόση τυπικότητας. Ολοι ξέρουμε ότι καλή δε θα είναι η χρονιά. Το πολύ να είναι ίδια με την προηγούμενη (κακή, ψυχρή κι ανάποδη δηλαδή). Ακόμα κι αν ο ίδιος καταφέρει να τα κουτσοβολέψει, κανένας άνθρωπος με κοινωνική ευαισθησία δεν μπορεί να αισθάνεται ευτυχισμένος όταν βλέπει γύρω του την κοινωνική δυστυχία.ΣΕΛΙΔΑ 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ο Καμμένος τζογάρει εθνικιστικά «Υπάρχει θετική ατμόσφαιρα που πηγάζει και από τις δύο πρωτεύουσες», δήλωνε πριν από λίγες εβδομάδες στις Βρυξέλλες ο Μάθιου Νίμιτς, έχοντας δίπλα του τους εκπρόσωπους της ελληνικής κυβέρνησης, πρέσβη Αδαμάντιο Βασιλάκη, και της ΠΓΔΜ, Βάσκο Ναουμόφσκι. Λογάριαζε χωρίς τον Καμμένο.ΣΕΛΙΔΑ 3
Μεταξύ Αφροδίτης και Γιωργάκη Δεν έχει μόνον ο Σημίτης «ορφανά». Εχει και ο Βενιζέλος. Ενα από τα «ορφανά» του, η Αφροδίτη Αλ Σάλεχ, «τσιτάρει» Στέφαν Τσβάιχ για να πει στους οπαδούς της Κεντροαριστεράς πως κύριο μέλημά τους πρέπει να είναι το πώς η «κυβέρνηση του μίσους και της καταστροφής» θα γίνει «μια κακή ανάμνηση- διδακτική ελπίζω». Μ’ άλλα λόγια, ούτε κουβέντα για –μελλοντική έστω- συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ.
ΣΕΛΙΔΑ 11
Παραδέχονται ότι υπήρξε το ναζιστικό Καταστατικό
Μίχος, Παππάς και Γερμενής «καίνε» τη Χ.Α. Οπως έχουμε ξαναγράψει, στις 25 Σεπτέμβρη του 2013 ο δημοσιογράφος Δ. Ψαρράς είχε καταθέσει στον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Χαρ. Βουρλιώτη δύο έγγραφα με τίτλους ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ και «ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ» ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ. Πέντε μέρες μετά από τη δημοσιοποίηση αυτών των εγγράφων, η ΧΑ έσπευσε να δώσει στη δημοσιότητα αυτό που η ίδια χαρακτήριζε σαν «αληθινό καταστατικό», ισχυριζόμενη ότι αυτό είναι το μοναδικό καταστατικό της, που το είχε μάλιστα καταθέσει στον Αρειο Πάγο στις 28 Αυγούστου του 2012.ΣΕΛΙΔΑ 8
ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ
To πολιτικό άσυλο είναι ζήτημα αρχών και όχι πολιτικό εργαλείο Νομίζουμε πως όσο και να ψάξουμε στο παρελθόν δε θα βρούμε άλλη περίπτωση που κυβέρνηση να έκανε προσφυγή σε απόφαση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Προσφυγών, που χορήγησε άσυλο σε κάποιον πολιτικό πρόσφυγα. Συνήθως συμβαίνει το αντίθετο. Οι επιτροπές αυτές δίνουν το άσυλο με το σταγονόμετρο και είναι οι αιτούντες άσυλο που προσφεύγουν στα διοικητικά δικαστήρια προσπαθώντας να αλλάξουν τις απορριπτικές για το αίτημά τους αποφάσεις. Η συγκυβέρνηση των Τσιπροκαμμένων, ακολουθώντας «πολιτική κατευνασμού» έναντι του αντιδραστικού τουρκικού καθεστώτος, μάλλον κατέκτησε κι αυτή την πρωτιάΣΕΛΙΔΑ 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Προληπτική γραμμή πίστωσης» VS «Μαξιλάρι ρευστότητας»
Ακλόνητη η μνημονιακή πολιτική Η νέα κόντρα των Τσιπραίων με τον Στουρνάρα είναι μια κόντρα πολιτική, όμως από οικονομική άποψη οι δυο πλευρές δεν εκφράζουν παρά διαφορετικές τεχνικές για τη διαχείριση της μνημονιακής πολιτικής μετά την ολοκλήρωση του τρίτου Μνημόνιου (Αύγουστος 2017). Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι οι διαφορές ως προς την τεχνική διαχείρισης δεν εντοπίζονται μόνο στην Ελλάδα, αλλά αντανακλούν και υπαρκτές διαφορές ανάμεσα στην ΕΚΤ και στην Κομισιόν, από τη μια, και στο Eurogroup από την άλλη.ΣΕΛΙΔΑ 8
ΖΟΟΜ
Χρειαζόμαστε ταξική και όχι κυβερνητική πολιτική Το αστικό πολιτικό-κομματικό σύστημα, αυτό που εξασφαλίζει τη δυνατότητα διακυβέρνησης, εξαιρετικά σημαντικό σε χώρες σαν την Ελλάδα, που δε διαθέτουν κρατικό μηχανισμό ικανό να λειτουργεί ανεξάρτητα από την κυβερνητική λειτουργία, υπέστη ισχυρούς κλονισμούς στη διάρκεια των οχτώ μνημονιακών χρόνων, αναδιατάχθηκε σε μεγάλο βαθμό, όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι υπέστη τεκτονικό σεισμό, όπως κάποια στιγμή ισχυρίστηκαν διάφοροι (απ' αυτούς που εμφανίζονται ως επαναστάτες, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι παρά γεωργοί του κοινοβουλευτικού κρετινισμού, φορείς της παλιάς ρεβιζιονιστικής θεωρίας της βαθμιαίας μετάβασης στον σοσιαλισμό, μέσω της κατάκτησης θέσεων και της ηγεμονίας στο αστικό κράτος).ΣΕΛΙΔΑ 7
ΝΕΟΛΑΙΑ-ΠΑΙΔΕΙΑ
Απολογισμός αλλαγών
Στο πλαίσιο Μνημονίων και ΟΟΣΑ Με την εκπνοή του 2017, ο απολογισμός των αντιδραστικών αλλαγών που επιχειρήθηκαν στην εκπαίδευση δημιουργεί την πεποίθηση ότι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και υπουργείο Παιδείας εφήρμοσαν και είναι αποφασισμένοι να προωθήσουν και στο μέλλον τις οδηγίες των Μνημονίων και του ΟΟΣΑ. Οι οδηγίες αυτές, καθώς και όσα συμφώνησε με τους ιμπεριαλιστές δανειστές ο υπουργός Παιδείας στο Συμπληρωματικό Μνημόνιο, καταρρίπτουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις κατά καιρούς διαψεύσεις του Κ. Γαβρόγλου.ΣΕΛΙΔΑ 10
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
Eπιχείρηση εξαπάτησης των κτηνοτρόφων από τον Βαγγέλη Αποστόλου Στην πεπατημένη των προκατόχων του, που έβαζαν κυβερνητικούς βουλευτές να τους κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις και στο κλείσιμο της σχετικής κοινοβουλευτικής συζήτησης να τους ευχαριστούν, ακολουθεί και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ Βαγγέλης Αποστόλου. Μ' αυτό τον τρόπο οι υπουργοί των αστικών κυβερνήσεων προσπαθούν να διασκεδάσουν τη δυσαρέσκεια των αγροτών, γεωργών και κτηνοτρόφων, από την καταστροφική αντιαγροτική πολιτική που ασκούν, ενώ οι «ερωτώντες» βουλευτές προσπαθούν να «πουλήσουν» ενδιαφέρον για τα προβλήματά της στη δική τους εκλογική πελατεία.ΣΕΛΙΔΑ 12
ΔΙΕΘΝΗ
Ιράν
Βίαιες διαδηλώσεις με ταξικό πρόσημο Ανεξάρτητα από τον πολιτικό χαρακτήρα που οι ΗΠΑ θέλησαν να δώσουν στις βίαιες διαδηλώσεις που ξέσπασαν πρόσφατα στο Ιράν (με τα τουίτ του Τραμπ κατά του καθεστώτος που αντί να δίνει λεφτά στο λαό, τα δίνει στους… τρομοκράτες!), οι διαδηλώσεις που ξέσπασαν την Πέμπτη 28 Δεκέμβρη (και συνεχίζονται μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές) στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, τη Μασχάντ, που θεωρείται «ιερή» και προπύργιο των πιο σκληροπυρηνικών ισλαμιστών, και επεκτάθηκαν σε μια σειρά πόλεις μέχρι και την πρωτεύουσα Τεχεράνη, με απολογισμό μέχρι στιγμής τουλάχιστον είκοσι νεκρούς και εκατοντάδες συλλήψεις, είχαν καθαρά ταξικό πρόσημο.ΣΕΛΙΔΑ 5
Παλαιστίνη
Σταθερά στα πύρινα οδοφράγματα Συνεχίζει να φλέγεται η Δυτική Οχθη και η Λωρίδα της Γάζας από τις διαδηλώσεις του παλαιστινιακού λαού ενάντια στην απόφαση του Τραμπ να αναγνωρίσει την Ιερουσαλήμ σαν πρωτεύουσα του Ισραήλ και να μεταφέρει εκεί την αμερικάνικη πρεσβεία. Οι παλαιστινιακές οργανώσεις κήρυξαν για τέταρτη στη σειρά φορά την Παρασκευή 26 Δεκέμβρη ως «μέρα οργής». Χιλιάδες παλαιστίνιοι νεολαίοι ξεχύθηκαν στα πύρινα οδοφράγματα και συγκρούστηκαν με τον ισραηλινό στρατό στη Δυτική Οχθη και στη Γάζα.ΣΕΛΙΔΑ 9
Καταλονία
Παρατείνονται τα αδιέξοδα Οι εκλογές που επέβαλε η Μαδρίτη στην Καταλονία έγιναν ομαλά, με μεγάλη συμμετοχή (79%), χωρίς όμως να κατορθώσουν να δώσουν ούτε ένα κόκκο ελπίδας ότι θα διευθετηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα η εθνικιστική αντιπαράθεση. Τα κόμματα που υποστηρίζουν την απόσχιση κέρδισαν την πλειοψηφία των εδρών (70 από τις 135), χάνοντας δύο έδρες και σημειώνοντας μία μικρή υποχώρηση στις ψήφους που συγκέντρωσαν (47.5% αντί 48% που είχαν στις προηγούμενες εκλογές, το 2015).ΣΕΛΙΔΑ 4
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Προβολές και συζητήσεις «Σαν ένας παρτιζάνος/ Που πέθανε πριν το Μάη του ‘45/ Θ’ αρχίσω σιγά σιγά ν’ αποσυντίθεμαι/ Μέσα στο εκτυφλωτικό φως αυτής της θάλασσας,/ Ποιητής και πολίτης ξεχασμένος».(στίχοι από το ποίημα «Μια απελπισμένη ζωντάνια», Ποίηση σε σχήμα τριαντάφυλλου)
Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι (1922-1975), ηθοποιός, σεναριογράφος, ποιητής, συγγραφέας και σκηνοθέτης, υπήρξε ένα τεράστιο κεφάλαιο για την τέχνη του 20ού αιώνα, κυρίως μέσα από τη συνεισφορά του στον κινηματογράφο. Επηρεασμένος από τη μαρξιστική θεωρία και τα κινήματα της εποχής, στο έργο του στηλιτεύει και αποδομεί, «μην έχοντας ιερό και όσιο», τη σύγχρονη ιταλική -κι όχι μόνο- κοινωνική πραγματικότητα αλλά και τη θρησκεία, που είναι βουτηγμένες στην εκμετάλλευση και την αστική υποκρισία. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, το έργο του είχε προκαλέσει τόσες αντιδράσεις κι όλοι οι κατασταλτικοί μηχανισμοί ήταν εναντίον του.
Σε καμία περίπτωση, σε ένα μικρό αφιέρωμα, δεν μπορεί να καλυφθεί το εύρος της καλλιτεχνικής πορείας ενός τόσο δημιουργικού καλλιτέχνη, ωστόσο οι τέσσερις ταινίες που θα προβληθούν -ένα ντοκιμαντέρ και τρεις μυθοπλασίες- είναι μια καλή γεύση και μια πρώτη αφορμή για συζήτηση πάνω στο έργο και τα ερωτήματα που θέτει ο ιταλός κινηματογραφιστής.
~Παρασκευή 19/01/2018~
ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΑ
( Comizi D’Amore, Ιταλία, 1965, 92’)Σκηνοθεσία, Σενάριο : Πιερ Πάολο Παζολίνι
Φωτογραφία: Τονίνο ντέλι Κόλι
Μοντάζ: Νίνο Μπαράλι
Παραγωγή: Αλφρέδο Μπίνι
Παρασκευές στις 8:30 - Είσοδος ελεύθερη
Αθήνα: Αγαθουπόλεως 65 - Θεσσαλονίκη: Ιουστινιανού 24
ΚΟΝΤΡΑ
http://www.eksegersi.gr/Επικαιρότητα/29923.ΔΙΑΒΑΣΤΕ-ΣΤΗΝ-«ΚΟΝΤΡΑ»-ΤΗΝ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-5-ΓΕΝΑΡΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου