Υδροπλάνο
Εκδόθηκε με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, προκάλεσε αντιδράσεις και τώρα απλώς βρίσκεται σε κάποιο συρτάρι του υπουργείου Υποδομών. Ο λόγος για το νομοσχέδιο σχετικά με την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, το οποίο ολοκληρώθηκε μετά και τη δημόσια διαβούλευση, η οποία έληξε στις 9 Σεπτεμβρίου, αλλά ακόμη δεν έχει πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή. Η απουσία θεσμικού πλαισίου (τυπικώς ισχύει ο προηγούμενος νόμος, που μεταξύ άλλων επιτρέπει την ίδρυση υδατοδρομίων και από ιδιωτικούς φορείς, κάτι που δεν ισχύει με το νέο, μη νομοθετημένο ακόμη, καθεστώς) αποτελεί ακόμη μία
τρικλοποδιά στο εγχείρημα δημιουργίας εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα. Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί ότι, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα, η οποία δεν είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να παράσχει αξιόπιστο επιχειρηματικό περιβάλλον, το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών παραμένει ζωντανό. Βέβαια, όπως επισημαίνουν όσοι δραστηριοποιούνται στον χώρο, η επιφυλακτικότητα όσων ξένων επενδυτών βλέπουν μια επιχειρηματική ευκαιρία στον χώρο επικεντρώνεται στην απουσία αδειοδοτημένου δικτύου. Οι ενδιαφερόμενοι αναμένουν με αγωνία την κατάθεση προς ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ενώ ήδη καταγράφονται επαφές με δύο ιαπωνικές εταιρείες και μία γερμανική.
Οι επαφές της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Κέρκυρας και των Παξών, περιλαμβάνουν μεγάλο ιαπωνικό όμιλο, ακόμη μία ιαπωνική εταιρεία και μία γερμανική. Στόχος παραμένει η έναρξη του πτητικού έργου την ερχόμενη άνοιξη, με τις πρώτες πτήσεις να πραγματοποιούνται τον Ιούνιο. Προϋπόθεση, βέβαια, παραμένει η αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πάτρας, ώστε να μπορέσει να δημιουργηθεί ένα πρώτο δίκτυο που θα συνδέει Πάτρα – Κέρκυρα – Παξούς. Η εταιρεία αναμένει την άφιξη ενός υδροπλάνου από την Κροατία, έτσι ώστε να προχωρήσει στις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αδειοδότηση της Πάτρας είναι θέμα ημερών και δεν αποκλείεται να έχει γίνει πραγματικότητα έως το τέλος του μήνα.
Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι η υπόθεση «υδροπλάνα» έχει πέσει θύμα καθυστερήσεων για ακόμη μία φορά. Η αναμονή για το νέο νομοσχέδιο το περασμένο καλοκαίρι «πάγωσε» οποιαδήποτε κίνηση, κυρίως από πλευράς επενδυτών, ενώ στη συνέχεια εν αναμονή του ανασχηματισμού οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων επίσης καθυστέρησαν σημαντικά. Στο μεταξύ, όσο δεν ψηφίζεται ο νέος νόμος, τόσο υπάρχει αδυναμία δεσμευτικής επενδυτικής πρωτοβουλίας.
Παρά τα προβλήματα ο ιαπωνικός όμιλος φαίνεται ότι βλέπει δυναμική δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά, η οποία θα αποτελέσει την πύλη εισόδου στην Ευρώπη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Ιάπωνες αναζητούν συνεργασία με ελληνική εταιρεία, ώστε να εξασφαλίσει Ευρωπαίο εταίρο. Σημειώνεται ότι στην εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», με την οποία συζητούν στην παρούσα φάση οι Ιάπωνες, συμμετέχει η εταιρεία ΑΚΤΩΡ Facilities Management, θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ. Η συνεργασία αυτή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για πιθανή είσοδο της Ιαπωνικής εταιρείας και στις υποδομές.
Ενδιαφέρον, πάντως, για τον χώρο των υδροπλάνων έχουν επιδείξει και εταιρείες με αμιγώς τουριστικό χαρακτήρα από τον κλάδο των μεταφορών αλλά και της κτηματομεσιτικής αγοράς, εκτιμώντας ότι η έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα θα δώσει ώθηση στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας.
Καθημερινή