Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015

Φραγμός στην προσβασιμότητα ~ Για ανάπηρο στο γραφείο του


Εμπόδια στην πρόσβασή του στο γραφείο του, αντιμετωπίζει συνταξιούχος δικηγόρος του Βόλου
Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε δικηγόρος του Βόλου
Στη Δικαιοσύνη αναγκάστηκε να προσφύγει δικηγόρος του Βόλου, καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο, καθώς όπως υποστηρίζει, συνιδιοκτήτες οριζόντιων ιδιοκτησιών σε πολυκατοικία όπου στεγάζεται το γραφείο του, του στερούν τη δυνατότητα πρόσβασης στην ιδιοκτησία του μετά την ανακαίνιση του ανελκυστήρα και τη μείωση του διαθέσιμου χώρου στο θάλαμο μεταφοράς.
Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Σε μια πολυσέλιδη επιστολή του, ο συνταξιούχος δικηγόρος Δημ. Μουράβας, εξιστορεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια όταν, τον Απρίλιο του 2010 τραυματίστηκε κι έμεινε ανάπηρος, κινούμενος με αναπηρικό αμαξίδιο. Υποστηρίζει ότι αρχικά χρησιμοποιούσε τον ανελκυστήρα της πολυκατοικίας για να μεταβαίνει στο γραφείο που διατηρεί στον πρώτο όροφο του κτιρίου στο κέντρο του Βόλου αλλά κάποια στιγμή, έγινε ανακαίνιση του ανελκυστήρα και τοποθετήθηκε εσωτερική δίφυλλη πόρτα με συνέπεια να περιοριστούν οι διαστάσεις του θαλάμου και να είναι αδύνατη η είσοδος σε αυτόν του αναπηρικού αμαξιδίου.
«Στην ουσία, δεν έχω πλέον πρόσβαση στο γραφείο μου καθώς το αναπηρικό αμαξίδιο δεν χωράει στο ασανσέρ, ενώ δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τις σκάλες, ούτε υποβασταζόμενος.
Η τοποθέτηση εσωτερικής πόρτας στον ανελκυστήρα, ουσιαστικά με αποκλείει από την πρόσβασή μου στην ιδιοκτησία μου, στο γραφείο μου δηλαδή και για το λόγο αυτό το 2012 προκάλεσα Γενική Συνέλευση των συνιδιοκτητών για την αφαίρεση της πόρτας, απόφαση η οποία ελήφθη ομόφωνα.
Η απόφαση της Συνέλευσης, ουδέποτε υλοποιήθηκε», αναφέρει ο κ. Μουράβας υποστηρίζοντας πως κάποιοι συνιδιοκτήτες, για λόγους που αφορούν και παλιές δικαστικές αντιπαραθέσεις, δεν επιθυμούν τη διευκόλυνσή του.
Ο συνταξιούχος δικηγόρος προσέφυγε στη Δικαιοσύνη ζητώντας να έχει ακώλυτη προσβασιμότητα στην ιδιοκτησία του και δικαίωμα στην ελεύθερη και αυτόνομη μετακίνηση, υπόθεση η οποία θα εξεταστεί προσεχώς από το Πολυμελές Πρωτοδικείου Βόλου.
«Η προσβασιμότητα των υποδομών - στην παρούσα περίπτωση η προσβασιμότητα στον ανελκυστήρα του ακινήτου, είναι απολύτως αναγκαία προϋπόθεση προκειμένου τα άτομα με αναπηρία να συμμετέχουν στις κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες της καθημερινής ζωής αποφεύγοντας την απομόνωση και περιθωριοποίηση που κανένας δεν νομιμοποιείται να επιβάλλει σε βάρος τους.
Το μέγεθος του αδιεξόδου που αντιμετωπίζω καθημερινά είναι τραγικό καθώς μου στερούν το δικαίωμα για ισότιμη πρόσβαση εν προκειμένου στην ιδιοκτησία μου όπου βρίσκεται και το αρχείο των υποθέσεών μου μετά από δεκαετίες δικηγορίας. Η σκληρή συμπεριφορά στο πρόσωπό μου με τον αποκλεισμό μου και τον περιορισμό των δικαιωμάτων μου, νομίζω δεν είναι πρόβλημα που αφορά ένα άτομο με κινητικά προβλήματα. Δεν μπαίνει κάτω από το χαλί και δεν είναι ξεκομμένο από την κοινωνία αλλά είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής», καταλήγει ο κ. Μουράβας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger