Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

Δε θα λύσει κάβος την Τρίτη σε όλα τα λιμάνια

Με παρακαταθήκη τη δουλειά για τα συλλαλητήρια στις 11 Ιούνη, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία προετοιμάζουν την επιτυχία της απεργίας
Η άμεση καταβολή των δεδουλευμένων σε όλους τους απλήρωτους ναυτεργάτες, είναι από τα βασικά αιτήματα της απεργίας
Η άμεση καταβολή των δεδουλευμένων σε όλους τους απλήρωτους ναυτεργάτες, είναι από τα βασικά αιτήματα της απεργίας
Τους καταπέλτες όλων των πλοίων σε όλα τα λιμάνια σηκώνουν οι ναυτεργάτες την Τρίτη, 30 Ιούνη, μέρα πανελλαδικής, παν-ναυτεργατικής απεργίας. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ - ΠΕΣ/ΝΑΤ δουλεύουν για την επιτυχία της απεργίας από τη μέρα που προκηρύχτηκε, έχοντας για παρακαταθήκη την οργανωτική και προπαγανδιστική δουλειά που προηγήθηκε για τα συλλαλητήρια στις 11 Ιούνη. Καλούν τους απεργούς ναυτεργάτες σε προσυγκέντρωση, στην πλατεία Καραϊσκάκη στις 5.30 το πρωί.Στόχος είναι να εκφραστεί μαζικά η αντίθεση των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων στην αντεργατική - αντιλαϊκή πολιτική, που συνεχίζεται και στη νέα συμφωνία που προωθείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με τους δανειστές.

Συνέπεια αυτής της πολιτικής, που τρώει τις σάρκες των εργαζομένων, είναι το γεγονός ότι περισσότεροι από 60.000 ναυτεργάτες εργάζονται στα ελληνόκτητα πλοία σε καθεστώς «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας και την ίδια ώρα οι εφοπλιστές δε δίνουν στο ΝΑΤ ούτε ένα ευρώ, με αποτέλεσμα το οργανικό του έλλειμμα να είναι στο 1 δισ. ευρώ.
Με δεδομένο ότι οι ναυτεργάτες ανακυκλώνονται περίπου κάθε 6 μήνες, τα θύματα της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας είναι πάνω από 120.000. Πολλαπλά κερδισμένοι είναι οι εφοπλιστές, το διεθνές και ντόπιο δουλεμπορικό κύκλωμα που απομυζούν κάθε χρόνο πάνω από 240 εκατ. δολάρια, «μαύρο» χρήμα για θέσεις εργασίας.
Τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από τη «μαύρη» εργασία, την εισφοροδιαφυγή και εισφοροκλοπή, θα κληθούν να πληρώσουν με νέες αιματηρές περικοπές οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Αυτές οι ίδιες δυνάμεις, κυβερνήσεις και ΕΕ, είναι που προωθούν τη διάλυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης και των συλλογικών δικαιωμάτων.
Κάτω απ' αυτό το πρίσμα, οι ταξικές ναυτεργατικές δυνάμεις αναδεικνύουν την ανάγκη η οργάνωση και η προετοιμασία του απεργιακού αγώνα να γίνει υπόθεση του κάθε ναυτεργάτη, εν ενεργεία και συνταξιούχου, για τα οξυμένα προβλήματα της ανεργίας, το χτύπημα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, της απλήρωτης εργασίας, τις περικοπές σε μισθούς - συντάξεις - υγεία - πρόνοια, το πετσόκομμα των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, την εντατικοποίηση της δουλειάς, τις ποινικές διώξεις στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, την υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, την φοροεπιδρομή, την κατάφωρη παραβίαση των κανόνων ασφάλειας των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής, τις επιπτώσεις στο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο σε βάρος των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων.
Καλούν τους ναυτεργάτες να στήσουν μπλόκο στα νέα μέτρα και στα μνημόνια διαρκείας. Να συντονίσουν τη δράση τους με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα, στην πάλη για ανάκτηση των απωλειών, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες, για άμεση κατάργηση όλων των μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων τους, για να εκφραστεί καθολικά η αντίθεση στη νέα συμφωνία κυβέρνησης - ΕΕ, στη διατήρηση και επέκταση των μνημονίων.
Τα αιτήματα της απεργίας
Ανάμεσα σε άλλα, τα αιτήματα που προβάλλουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία μπροστά στην απεργία είναι:
  • Υπεράσπιση και εφαρμογή της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και των Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων, ουσιαστικές αυξήσεις των μισθών και των συντάξεων. Να καταβληθούν άμεσα οι δεδουλευμένοι μισθοί σε όλους τους εργαζόμενους.
  • Πλήρη - σταθερή εργασία για όλους, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Ουσιαστική προστασία των ανέργων με επιδότηση στο 80% του βασικού μισθού, να γίνει πράξη τώρα η απαίτηση της Επιτροπής Ανέργων Ναυτεργατών και των σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, που έγινε δεκτή από το ΔΣ του ΓΕΝΕ, να συγκεντρώνονται τα Crew list για τον έλεγχο των οργανικών συνθέσεων των πλοίων του νόμου 27/1975, να ναυτολογούνται σε κάθε μεταβολή των οργανικών συνθέσεων, με βάση τις πραγματικές ανάγκες, την ασφάλεια και αξιοπλοΐα των πλοίων, με εφαρμογή των ΣΣΕ και κοινωνικοασφαλιστική προστασία για όλους.
  • Κατάργηση κάθε μέτρου που απαλλάσσει τους εφοπλιστές από την εφαρμογή της Κλαδικής Σύμβασης Εργασίας για το σύνολο των ναυτεργατών στα πλοία.
  • Κατάργηση του αφορολόγητου των εφοπλιστών.
  • Κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του Νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
  • Καταβολή όλων των εφοπλιστικών οφειλών στο ΝΑΤ και αύξηση των εισφορών τους. Κατάργηση κάθε μέτρου που απαλλάσσει τους εφοπλιστές από τις ασφαλιστικές εισφορές.
  • Αποκλειστικά δημόσια - δωρεάν ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση για όλους τους ναυτεργάτες. Κατάργηση του ΠΔ 141/2014 για την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών και κέντρων μετεκπαίδευσης (ΝΕΚΕ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger