Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

Νέοι τιμοκατάλογοι στην εστίαση

Νέοι τιμοκατάλογοι στην εστίασηΤο χέρι στην τσέπη για την έκδοση νέων τιμοκαταλόγων αναγκάζονται να βάλουν οι καταστηματάρχες εστίασης και διασκέδασης και στη Μαγνησία.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ελένη Χάνου
Από την Πρωτοχρονιά, τα καταστήματα υποχρεούνται να αλλάξουν τους τιμοκαταλόγους τους, σύμφωνα με τη νέα αγορανομική διάταξη και να εκδώσουν νέους, στους οποίους θα υπάρχει διπλή αναγραφή τιμών στα προσφερόμενα είδη, μία προ ΦΠΑ και μία με ΦΠΑ.
Τελευταία φορά που οι επιχειρήσεις είχαν αλλάξει τιμοκαταλόγους, ήταν τον περασμένο Αύγουστο, στο πλαίσιο του μέτρου μείωσης των τιμών τους λόγω πτώσης του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13%.

Η ισχύς της νέας αγορανομικής διάταξης ξεκινά από 1 Ιανουαρίου 2014. Όσοι καταστηματάρχες δεν διαθέτουν τους νέους τιμοκαταλόγους στους οποίους θα αναγράφονται διπλές τιμές για κάθε είδος, κινδυνεύουν με πρόστιμα 1.000 ευρώ, σε πιθανό έλεγχο από τη Διεύθυνση Εμπορίου ή την Αγορανομία.
Προς το παρόν λιγοστοί είναι οι καταστηματάρχες της Μαγνησίας, που είναι έτοιμοι από την Πρωτοχρονιά να έχουν τους νέους τιμοκαταλόγους στα τραπέζια τους.
Το κόστος άλλωστε δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο, αφού υπολογίζεται ότι για την έκδοση των νέων τιμοκαταλόγων και μαζί την εκπόνηση μελέτης που απαιτεί ο ΕΦΕΤ για τα τρόφιμα, κάθε καταστηματάρχης θα χρειαστεί να διαθέσει 600 έως 700 ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι καταστηματάρχες υποχρεούνται να καταθέσουν στους κατά τόπους Δήμους, διάγραμμα ροής έως τέλος του έτους, που αφορά στη διαχείριση των τροφίμων. Πρόκειται για μία μελέτη που περιγράφει την ακριβή «πορεία» που ακολουθούν τα τρόφιμα που επεξεργάζονται τα καταστήματα, από την παραλαβή, αποθήκευση, παρασκευή έως το σερβίρισμα στον πελάτη.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης και Διασκέδασης Νομού Μαγνησίας, Αποστόλη Αθανασό, εκτιμάται ότι έως τις 15 Ιανουαρίου, το σύνολο των επιχειρήσεων της περιοχής θα διαθέτει τους νέους τιμοκαταλόγους. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, «θα πρέπει να σταθεροποιηθούν οι διατάξεις που έχουν σχέση με την προστασία του καταναλωτή, προκειμένου να μην επιβαρύνονται οικονομικά, κάθε τρεις και λίγο οι επιχειρηματίες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger