Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2013

Σποράδες Κλειστός ο δίαυλος με Θεσσαλονίκη


Κλειστός ο δίαυλος με Θεσσαλονίκη        Εντονότατο προβληματισμό δημιουργεί στους φορείς, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους των Βορείων Σποράδων η απουσία δρομολογίων από τη Βόρεια Ελλάδα  και ως εκ τούτου καταβάλλονται προσπάθειες, προκειμένου να ανοίξει και πάλι ο δίαυλος της θαλάσσιας επικοινωνίας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη γραμμή παραμένει ανενεργή τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα εκατοντάδες κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, κατ’ επέκταση, να υφίστανται ταλαιπωρία, καθώς αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να ταξιδεύουν οδικώς μέχρι το Βόλο, προκειμένου να απολαύσουν τις διακοπές τους σε κάποιο νησί.

Στο μεταξύ, οι Δήμαρχοι των τριών νησιών έχουν κατ’ επανάληψη καταθέσει σχετικό αίτημα στους άνωθεν κρατούντες, είτε από κοινού είτε κατά μόνας, χωρίς ωστόσο να βρεθεί λύση στο πρόβλημα.
            Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο σημείο αυτό παράγοντες της Σκιάθου, το αίτημα της ενεργοποίησης της θαλάσσιας γραμμής με τη Θεσσαλονίκη έχει κατ’ επανάληψη διατυπωθεί τα τελευταία χρόνια, χωρίς, ωστόσο, αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι τα νησιά των Βορείων Σποράδων είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους Βορειοελλαδίτες, οι οποίοι τα επισκέπτονται κατά κύματα στη διάρκεια του καλοκαιριού.
            «Πύλη εισόδου των Βαλκανίων προς τις Βόρειες Σποράδες» χαρακτηρίζει, εξάλλου, τη συγκεκριμένη γραμμή ο Δήμαρχος Σκοπέλου Γιώργος Μιχελής, ο οποίος την επόμενη εβδομάδα θα έχει συναντήσεις με φορείς στην Αθήνα για το συγκεκριμένο θέμα. «Το ζητούμενο είναι να υπάρξει η ανάλογη προθυμία από την πλευρά των ακτοπλοϊκών εταιρειών, επισημαίνει ο κ. Μιχελής, ο οποίος θα προωθήσει εκ νέου το αίτημα της σύνδεσης Θεσσαλονίκης - νησιών στους αρμόδιους θεσμικούς φορείς, με την ελπίδα της εξεύρεσης λύσης πριν από την έναρξη της επόμενης σεζόν.
            Ανάλογο αίτημα διατυπώνουν από την πλευρά τους και οι επαγγελματίες της Σκοπέλου, απαριθμώντας τα πολλαπλά οφέλη που θα προκύψουν. «Θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμο αν υπήρχε η συγκεκριμένη γραμμή, διότι η Βόρεια Ελλάδα διατηρεί φιλικούς δεσμούς με την περιοχή μας, αγαπάει τα νησιά μας, όπως συμβαίνει αντίστοιχα με την Αθήνα και τις Κυκλάδες, αλλά απ’ ότι φαίνεται δεν υπάρχουν, δυστυχώς, εταιρείες πρόθυμες να δρομολογήσουν πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή», αναφέρει ο Γιάννης Γιολδάσης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Σκοπέλου.
            Λαμβανομένου, παράλληλα,  υπόψη του γεγονότος ότι αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των Βαλκάνιων επισκεπτών, είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξει εκ νέου ο δίαυλος της θαλάσσιας επικοινωνίας των νησιών  με την Θεσσαλονίκη. Στο ίδιο μήκος κύματος συμπλέει, εξάλλου, και η Αλόννησος, δεδομένου ότι είναι εξαιρετικά δημοφιλής στους Θεσσαλονικείς. «Το συγκεκριμένο θέμα είχε συζητηθεί διεξοδικά στη συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στη Σκύρο με τη συμμετοχή φορέων και των τεσσάρων νησιών», αναφέρει η Ζαφειρούλα Αναγνώστου, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αλοννήσου. Παράλληλα η ίδια καθιστά σαφές ότι: «φυσικά μας ενδιαφέρει η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι κομβικό σημείο για τη Βόρεια Ελλάδα» και προσθέτει: «παρά την πολύωρη διαδρομή που απαιτείται, δεκάδες τουρίστες έρχονται κατ’ επανάληψη στην Αλόννησο στη διάρκεια του καλοκαιριού».
            Αν συνυπολογιστεί, παράλληλα, το εύρος των προσπαθειών που καταβάλλονται προκειμένου να ενισχυθεί το τουριστικό ρεύμα από τα Βαλκάνια, είναι προφανείς οι λόγοι για τους οποίους τα νησιά διατυπώνουν μετ’ επιτάσεως το συγκεκριμένο αίτημα, ζητώντας να ανοίξει και πάλι ο θαλάσσιος δίαυλος επικοινωνίας με τη Βόρεια Ελλάδα.
ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου