Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Πως οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις πολέμησαν στην Λιβύη. Ποιο είναι το κόστος της ελληνικής

DIETHNISTIKI KINISI
Σιγά σιγά αρχίζουν και βγαίνουν στη δημοσιότητα τα στοιχεία που αποκαλύπτουν τον πολεμικό ρόλο που ανέλαβε η ελληνική κυβέρνση στο πλαίσιο της επέμβασης της Συμμαχίας των Προθύμων Ιμπεριαλιστών στη Λιβύη. Η Ελλάδα συμμετείχε με μια φρεγάτα, ένα ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης και ένα αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης της Πολεμικής Αεροπορίας με ημερήσιο πρόγραμμα πτήσης 6 ώρες. Θυμίζουμε ότι η αρχική απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης περιελάμβανε και την συμμετοχή 6 μαχητικών F16, που ματαιώθηκε μετά τις αντιδράσεις που υπήρξαν. Ας διαβάσουμε λοιπόν:
 
Aφιέρωμα στην επιχειρησιακή δράση των ελληνικών ΑΣΕΠΕ στη Λιβύη
Τα
Τα αεροσκάφη της 380 Μοίρας ΑΣΕΠΕ συμπλήρωσαν 980 ώρες πτήσης, συμμετέχοντας στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ στη Λιβύη.
Το τελευταίο τεύχος του περιοδικού Air International φιλοξενεί ένα εξόχως ενδιαφέρον αφιέρωμα στην επιχειρησιακή δράση της 380 Μοίρας Αερομεταφερόμενου Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποιήσεως και Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) «Ουρανός» κατά την Επιχείρηση «Unified Protector» του ΝΑΤΟ για την επιβολή Ζώνης Απαγόρευσης Πτήσεων πάνω από τη Λιβύη, την πρώτη εμπλοκή της ΠΑ σε πολεμική επιχείρηση μετά την Κύπρο το 1974. Τα ελληνικά αεροσκάφη EMB-145H Erieye συμπλήρωσαν 980 ώρες πτήσης, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο εκατοντάδων συμμαχικών αεροσκαφών, περιλαμβανομένων τουρκικών μαχητικών F-16 και αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού καυσίμου KC-135R. Τα αεροσκάφη της 380 Μοίρας ΑΣΕΠΕ εκτέλεσαν συνολικά 170 αποστολές, ημέρα και νύχτα, επιχειρώντας από την αεροπορική βάση της Σούδας/115 ΠΜ. Τα πληρώματα και το προσωπικό εδάφους αποκόμισαν πολύτιμες εμπειρίες από την συμμετοχή στις ΝΑΤΟικές επιχειρήσεις και απέσπασαν τα εύσημα από τον Διοικητή του Αεροπορικού Στρατηγείου Σμύρνης, Αντιπτέραρχο Ralph Jodice. Ακολουθεί ένα απόσπασμα του άρθρου που υπογράφει ο Κυριάκος Παλουλιάν:

φφ
Air International, June 2013
Operations
During the night of March 31-April 1, 2011, the HAF EMB-145H undertook its first OUP mission providing ΑWACS/AEW coverage to CAOC 5 of traffic in Libyan airspace. The aircraft flew in racetrack patterns from areas over the Mediterranean, south-west of Crete, to 120km (75 miles) north-northwest of Benghazi. During these missions the aircraft operated adjacent to and south of the Athens Flight Information Region (FIR) and within the JOA – both shared a common border to the southwest of Crete.
The EMB-145H supported efforts to suppress Libyan Arab Air Force (LARAF) fighter activity. The eastern holding areas in which it operated were in range of the LARAF SA-5 Gammon surface-to-air missile (SAM) positions, which were shown to crews on the latest information briefing cards.
There was only one instance when the EMB-145H tracked an active SA-5 site, although it also tracked the positions of mobile, smaller-range antiaircraft batteries such as SA-2 Guideline, SA-3 Goa, SA-6 Gainful and SA-8 Geckos. In this way the EMB-145H formed part of the coalition’s suppression of enemy air defences (SEAD) and electronic warfare (EW) network to neutralize any threats. From intelligence reports, reconnaissance assets and electronic support measures (ESM) it became clear that SEAD was successful and LARAF fighter activity was minimised.
Surveillance Targets
In addition to SEAD and ESM, the EMB-145H also performed air surveillance, ocean surface picture (SURPIC), defensive counter air (DCA), offensive counter air (OCA) and close air support (CAS) and reconnaissance, undertaking track relays of airborne and surface targets via its Link 11/Link 16 datalinks. It was also ordered by CAOC 5 to direct CAP fighters to visually identify LARAF fighters and helicopters.
An example of the EMB-145H’s use as an air surveillance relay came when it tracked LARAF helicopters operating in the areas of Al Jambijia, Benina, Misrata and Sirte. There happened to be a slow mover in one of these areas and the air surveillance/helicopter mode in the EMB-145H’s systems identified it as an Mi-8/Mi-17 – the system can pick up a rotor even when a helicopter is hovering. The HAF mission crew tagged the helicopter as a potential target that required visual identification by NATO fighters prior to being shot down, but CAOC 5 gave a negative on the intercept.
MiG Chase
A particularly interesting mission occurred one afternoon when an LARAF MiG-21 took off and headed east towards the border with Egypt. As there was no indication of its intentions, the EMB-145H flew alongside, keeping a 150km (80nm) lateral distance from it. The MiG-21 altitude varied between 2,000ft and 5,000ft (610m-1,524m) and gave no IFF read out. The HAF fighter allocator directed a pair of French Air Force Mirage 2000-5Fs to chase it. The MiG-21 was not intercepted by the French fighters and was assumed to have landed at a forward operating base in the southern desert. The EMB-145H provided tracking throughout this chase.
Command & Control
The EMB-145H was also used for operational control. It provided ESM for coalition air-refuelling aircraft, which included a Turkish Air Force KC-135R and four Turkish F-16Cs during day and nighttime missions. The EMB-145H crew relayed the exact position of the Turkish aircraft to other land-based and airborne C2 units. Working alongside E-3 AWACS the aircraft also relayed the recognised air and surface pictures, and any suspected air traffic. On a few occasions, in place of an E-3 AWACS, the EMB-145H was tasked to provide C2 by relaying and receiving geographical co-ordinates of suspected SAM sites and other convoys.
Additionally it worked alongside air traffic control cells in the allocation of civil air traffic flows in the vicinity, including assisting with ATC coverage for aircraft carrying humanitarian aid into Libya. The last OUP mission flown by 380 AEW Squadron took place on October 30, 2011. All four of the squadron’s aircraft had participated in the NATO air campaign.
The integration of the EMB-145H in OUP was deemed a great success. The commander of the CAOC at Izmir, USAF Lt Gen Ralph Jodice, an ex-F-15 Eagle pilot, visited 380 AEW Squadron in Souda to congratulate the HAF crews. In total the detachment took part in 170 missions. Only one was cancelled – and that was due to the weather conditions in Souda. The EMB-145Hs that participated in the missions logged 980 flight hours. The lessons learnt from this operation have proved to be most valuable as was the experience gained working in foreign airspace.
Πηγή STRATEGY REPORT
 
Λεφτά υπάρχουν για το ΝΑΤΟ. Για τους εργαζόμενους φόροι, απολύσεις, περικοπές και ελαστικές εργασιακές σχέσεις!
 
 
Παρά την προπαγανδιστική εκστρατεία ολόκληρου του αστικού κατεστημένου να μας πείσει ότι το χρέος και τα ελλείμματα είναι εθνικό πρόβλημα, για μια ακόμη φορά αποκαλύπτεται η ακραία ταξική αστική πολιτική που ιδιωτικοποιεί τα Κέρδη και Κοινωνικοποιεί τις Ζημιές. Το αστικό σύστημα εξουσίας και ο κόσμος του πλούτου όχι μόνο στέλνουν τον λογαριασμό στους εργαζόμενους φορτώνοντας τους το κόστος του προηγούμενου μοντέλου αστικής οικονομικής ανάπτυξης, αλλά μέσω της κινεζοποίησης των εργασιακών σχέσεων και την κατάργηση κάθε έννοιας κοινωνικού κράτους και δικαιώματος επιβάλλουν το νέο μοντέλο εκμετάλλευσης και ανάπτυξης των κερδών τους.


Έτσι, την ίδια περίοδο που μειώνουν ακόμη περισσότερους μισθούς-συντάξεις, εκτοξεύουν την ανεργία στο 25% (των νέων στο 50%) και επιβάλλουν φόρους δεκάδων δις ευρώ, δέχονται τα συγχαρητήρια των ΗΠΑ για την ελληνική συμμετοχή στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και το ΝΑΤΟ.

Οι Ευρωπαίοι σύμμαχοι μπορεί να δέχτηκαν την κριτική των ΗΠΑ, αλλά μέσω των δηλώσεων του Αμερικανού υπουργού Άμυνας Ρόμπερτ Γκέιτς χαρακτηρίστηκε «Θολό, αν όχι ζοφερό» το μέλλον του ΝΑΤΟ, το οποίο επισήμανε ότι δεν έχει επιτύχει σε πολλούς από τους στόχους του, κυρίως επειδή οι Ευρωπαίοι σύμμαχοι λόγω έλλειψης κονδυλίων και πολιτικής βούλησης αφήνουν την Αμερική να βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά, επιβαρύνοντάς τη και οικονομικά και στρατιωτικά, αλλά αναγνωρίστηκαν οι προσπάθειες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που αφιέρωσαν και αφιερώνουν το συμπεφωνημένο 2% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες. Ο απερχόμενος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ δήλωσε ότι από τα 28 κράτη της Συμμαχίας, μόνον ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία, Ελλάδα και Αλβανία ξοδεύουν το συμπεφωνημένο 2% του ΑΕΠ στην άμυνα.

Ποιο είναι το κόστος της ελληνικής συμμετοχής στην Νατοϊκή επέμβαση στην Λιβύη;

Η αναβάθμιση της θέσης του ελληνικού καπιταλισμού διεθνώς απαιτεί θυσίες. Αλήθεια, δεν είναι τουλάχιστον προκλητικό το κόστος συμμετοχής των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στις ιμπεριαλιστικές αποστολές των ΝΑΤΟ-ΕΥΡΩΣΤΡΑΤΟΥ που ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ το χρόνο και απαιτεί αγορές νέων οπλικών συστημάτων; Πότε επιτέλους θα πει την αλήθεια η κυβέρνηση των Γ.Παπανδρέου και Ευ.Βενιζέλου για το πραγματικό κόστος της ελληνικής συμμετοχής στην επέμβαση στην Λιβύη; Πως είναι δυνατόν από τη μια μεριά να ξεπουλιούνται τα πάντα και να εξαφανίζεται κάθε εργατικό δικαίωμα, βουλιάζοντας το λαό μας στην ανέχεια, αλλά από την άλλη μεριά η ελληνική κυβέρνηση να δαπανά 30 εκατ. ευρώ το μήνα για τους βομβαρδισμούς ενάντια στο καθεστώς Καντάφι;

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας θέλοντας να κατευνάσει τις διαμαρτυρίες για την ελληνική συμμετοχή στην επέμβαση, με το τεράστιο οικονομικό κόστος, είχε πει ψέματα ότι το κόστος για το ελληνικό κράτος υπολογίζεται σε 25 εκατ. ευρώ αν η επέμβαση διαρκέσει 3 μήνες, όμως το κόστος ήδη φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ!!!

Η επέμβαση στη Λιβύη επεκτείνεται χρονικά και εκτινάσσει το κόστος. Ας αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία:

Το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης της Πολεμικής Αεροπορίας έχει ημερήσιο πρόγραμμα πτήσης 6 ώρες, καταναλώνει 33.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης, άρα το κόστος του φτάνει τα 198.000 ευρώ τη μέρα.

Η Ελλάδα συμμετέχει επίσης με μια φρεγάτα, ένα ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης, ενώ η Σούδα, το αεροδρόμιο του Αράξου και σειρά άλλων πολεμικών βάσεων βρίσκονται σε 24ωρη επιφυλακή.

Από το αεροδρόμιο της Σούδας, το πιο κοντινό προς την Λιβύη, επιχειρούν σε μόνιμη βάση 38 αεροσκάφη και ελικόπτερα: το ελληνικό EMBRAER EMB-145H και το ελικόπτερο PUMA, 2 αμερικανικά αεροπλάνα έγκαιρης προειδοποίησης BOEING RC-135, 2 ελικόπτερα SIKORSKY MH-60S, 3 μεταφορικά LOCKHEAD C-130 HERCULES και 250πεζοναύτες, 14 γαλλικά MIRAGE και 50 άτομα προσωπικό, 6 MIRAGE 2000-5 από το Κατάρ και 1 μεταφορικό BOEING C-17A με 200 άτομα προσωπικό εδάφους, αλλά και νορβηγικά F-16 με 20 άτομα προσωπικό εδάφους.

Το κόστος της φρεγάτας Λήμνου F451 που έλαβε μέρος στην επιχείρηση UNIFIED PROTECTOR, το διάστημα από 26 Μαρτίου έως 11 Μαΐου, με συνολικό αριθμό επιβαινόντων τα 175 άτομα (επιπλέον του πληρώματος ήταν 10 μέλη της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών και 15 στελέχη της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού) υπολογίζεται στα 4 εκατ. ευρώ.

Όμως η Ελλάδα καλύπτει και το κόστος χιλιάδων γευμάτων των νατοϊκών στρατευμάτων που καταναλώνονται καθημερινά, αλλά και κόστος των καυσίμων των νατοϊκών αεροσκαφών που επιχειρούν από τα ελληνικά πολεμικά αεροδρόμια. Ένα κόστος που υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως.

Στρατιωτικοί αναλυτές αναφέρουν ότι τα τελευταία κόστη αφορούν τις χώρες που έστειλαν στην Ελλάδα τα πολεμικά τους μέσα και τους μισθοφόρους τους, αλλά προς το παρόν ούτε τα καλύπτουν , αλλά και ούτε έχουν υπογραφεί οι απαραίτητες διμερείς συμβάσεις ανάμεσα σε αυτές και την κυβέρνηση Γ.Παπανδρέου, για την καταβολή των χρημάτων. Ο μύθος των συμμαχικών υποχρεώσεων καταρρέει αν αναλογιστεί κανείς ότι στην Ελλάδα σταθμεύουν και πολεμικά μέσα του Κατάρ, που φυσικά αξιοποιεί τις ελληνικές πολεμικές εγκαταστάσεις χωρίς να είναι μέλος του ΝΑΤΟ!

Άμεση ανάγκη ανατροπής της κυβέρνησης της αντεργατικής λαίλαπας, της ακραίας κρατικής καταστολής και του πολεμικού τυχοδιωκτισμού.

ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437 diktiospartakos.blogspot.com

ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ ΕΥ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

«Κόστος επέμβασης στη Λιβύη Δευτέρα, 18 Απρ 2011 Φ.900α/8485/11767/18 Απρ. 2011

Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας με θέμα το κόστος συμμετοχής των ελληνικών Ε.Δ. στη Λιβύη, σας γνωρίζω ότι για το εν λόγω ζήτημα έχω ενημερώσει αναλυτικά την Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής και τα πρακτικά της συνεδρίασης βρίσκονται στη διάθεση του κ. Βουλευτή.

Το μηνιαίο λογιστικό κόστος είχε αρχικά υπολογιστεί στα περίπου 6 εκ. ευρώ εάν υποτεθεί ότι τα διατιθέμενα μέσα δεν θα είχαν καμία εθνική δραστηριότητα . Το λογιστικό αυτό κόστος τείνει να μειωθεί σημαντικά μετά την εμπειρία του πρώτου μήνα επιχειρήσεων.

Επιπλέον, σημειώνω ότι το συνολικό ετήσιο λογιστικό κόστος (με την έννοια που σημείωσα παραπάνω) της συμμετοχής των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων σε αποστολές στο εξωτερικό ανέρχεται σε 121.823.500,00? για το έτος 2010, ποσό μειωμένο σε σχέση με το 2009, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για περαιτέρω μείωση του κόστους συμμετοχής κατά το έτος 2011».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger