Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Επικίνδυνο χαρακτηρίζουν οι πλοίαρχοι το λιμάνι της Σκοπέλου..

Ακατάλληλα έξι λιμάνια της Μαγνησίας

Στη λίστα των ακατάλληλων -από άποψη επαρκών λιμενικών υποδομών- «φιγουράρουν» τα λιμάνια του Βόλου και των Βορείων Σποράδων, την ίδια ώρα που η Μαγνησία, χερσαία και νησιωτική, «ποντάρει» στην τουριστική της ανάπτυξη. Έξι λιμάνια της Μαγνησίας ανάμεσα σε 77 σε όλη τη χώρα, είτε παρουσιάζουν ελλείψεις, είτε καθιστούν επικίνδυνη την πρόσδεση των επιβατικών πλοίων, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ)...
Κάθε χρόνο, οι νησιώτες δίνουν «μάχη» για την επαρκή ακτοπλοϊκή τους εξυπηρέτηση, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Ζητούν επάρκεια δρομολογίων και περισσότερα του ενός Ε/Γ-Ο/Γ πλοία στην τοπική ακτοπλοϊκή γραμμή για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση τόσο των τουριστών όσο και για τον ανεφοδιασμό των νησιών.

Τα τακτικά δρομολόγια όμως των πλοίων, πέφτουν στο... «σκόπελο» των σημαντικών ελλείψεων σε λιμενικές υποδομές. Ελλείψεις, που πολλές φορές καθιστούν επικίνδυνη -για την ασφάλεια επιβατών και πληρώματος- την προσέγγιση λιμανιών.
Για τους πλοιάρχους, η ασφάλεια είναι το υπ' αριθμόν ένα ζήτημα. Ασφαλής επιβίβαση και αποβίβαση, φορτοεκφόρτωση οχημάτων και παραμονή στο λιμάνι, είναι το «Α και το Ω» σε κάθε δρομολόγιο.
Η έκθεση της ΠΕΠΕΝ
Ελλειψη στεγάστρων επιβατών, προσκρουστήρων και μικρός αριθμός θέσεων πρυμνοδέτησης και πρυμνοπλαγιοδέτησης των πλοίων, φέρνουν το λιμάνι του Βόλου, στη λίστα των 77 ακατάλληλων λιμανιών της χώρας.
Μαζί με το λιμάνι του Βόλου και αυτό της Σκιάθου. Τα πλοία δεν μπορούν να δέσουν στο λιμάνι υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, ενώ ο χερσαίος χώρος του λιμανιού είναι ανεπαρκής για τα οχήματα που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Οι εικόνες λίγο - πολύ γνωστές: στο μικρό χερσαίο χώρο του λιμανιού της Σκιάθου, «στοιβάζονται» φορτηγά και ΙΧΕ αυτοκίνητα και ανάμεσά τους επιβάτες. Η ΠΕΠΕΝ προτείνει την επέκταση του προβλήτα προς τη νησίδα Δασκελειό με δυνατότητα πρυμνοδέτησης είτε βόρεια είτε νότια, επένδυση που θα λύσει το πρόβλημα της ασφαλούς προσέγγισης των πλοίων σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Επικίνδυνο χαρακτηρίζουν οι πλοίαρχοι το λιμάνι της Σκοπέλου, τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδο ενός πλοίου από αυτό. Και από το λιμάνι της Σκοπέλου λείπουν επίσης, προσκρουστήρες, στέγαστρα επιβατών, ενώ ακόμη και ο φωτισμός κρίνεται ανεπαρκής. Οι πλοίαρχοι στην έκθεσή τους θέτουν επίσης ζήτημα εκβάθυνσης της λιμνολεκάνης και δημιουργίας προβλήτας στον κόκκινο φανό εισόδου με πλάτος 25 μέτρα.
Επισκευή του προβλήτα στο λιμάνι του Αγνώντα και για τη Γλώσσα ανάγκη εκβάθυνσης προσκρουτήρων και φωτισμού του προβλήτα, συμπεριλαμβάνονται επίσης στον κατάλογο των ελλείψεων λιμενικών υποδομών που συνέταξαν οι πλοίαρχοι.
Για την Αλόννησο βεβαίως, οι πλοίαρχοι είναι κατηγορηματικοί. Όπως αναφέρουν, η προσέγγιση του πλοίου είναι επικίνδυνη λόγω μάλιστα και της γειτνίασης του προβλήτα με τα βράχια του λιμενοβραχίονα. Χρειάζεται δε, εκβάθυνση της εσωτερικής λιμενολεκάνης και επάρκεια φωτισμού. Πολλάκις τα πλοία φθάνουν μέχρι έξω από το λιμάνι και δεν μπορούν να προσεγγίσουν στον προβλήτα εξαιτίας του καιρού και έλλειψης υποδομών. Οι νησιώτες έχουν δει πολλές φορές το πλοίο να φαίνεται στον ορίζοντα και να αλλάζει πλεύση, ενώ ουκ ολίγοι επιβάτες που κατευθύνονταν στην Αλόννησο, αναγκάστηκαν να... κουνήσουν μαντήλι στο νησί, παραμένοντας «εγκλωβισμένοι» πίσω από τα φινιστρίνια.
Οι καπετάνιοι σε πλοία της τοπικής ακτοπλοϊκής γραμμής, βιώνουν σε κάθε δρομολόγιο τα προβλήματα που δημιουργεί η έλλειψη λιμενικών υποδομών.
Ελλείψεις και προβλήματα που είναι γνωστά εδώ και χρόνια, ιδίως για τα νησιά των Βορείων Σποράδων, όμως, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για την προώθηση των απαραίτητων λιμενικών έργων, τίποτα δεν φαίνεται να αλλάζει.
Εφημ. Ταχυδρόμος(Ελένη Χάνου)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger