Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013

Ετοιμάζονται τα πρώτα υδροπλάνα ΟΙ ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ


«Τα υδροπλάνα μπορούν να αποτελέσουν ένα ευέλικτο μέσο για τη σταθερή συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών». Την άποψη αυτή εξέφρασε χθες ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Πουσσαίος μιλώντας στην ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με θέμα «Νησιωτική Ελλάδα, ιδανικός προορισμός για την ανάπτυξη των υδροπλάνων».
Η απογείωση των υδροπλάνων μετά την ψήφιση του νέου νόμου για τα υδατοδρόμια είναι πλέον γεγονός και ήδη έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για να εγκαινιαστούν οι πτήσεις τους στις αρχές του επόμενου χρόνου. Για τον λόγο αυτό ιδρύονται τα πρώτα επιχειρηματικά σχήματα και δίνεται η μάχη με τον χρόνο για την εξασφάλιση των αεροσκαφών και το στήσιμο των δικτύων υδατοδρομίων.

ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ
Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει για τα υδροπλάνα είναι και η χθεσινή παρέμβαση - μέσω Skype - στην ημερίδα του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στυλιανού Σταυρίδη ο οποίος ανέφερε ότι το Ταμείο θα βοηθήσει στο στήσιμο των υδατοδρομίων.
«Στην περίπτωση μικρών και απομονωμένων νησιών η δημιουργία υδατοδρομίων ενδεχομένως να αποτελεί και τη μοναδική αξιόπιστη διέξοδο ιδίως τους χειμερινούς μήνες, καθώς μπορούν να εκτελούν διάφορα είδη πτήσεων από επιβατικές και μεταφορές προϊόντων μέχρι αεροδιακομιδές ασθενών και πτήσεις έρευνας, διάσωσης, πυρόσβεσης ή περιηγητικές», τόνισε χαρακτηριστικά ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων.
Η ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
Για να αρχίσουν να πετούν τα υδροπλάνα οι εταιρείες πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμες. Ετσι, όπως ανέφερε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Πέτρος Στεφάνου, το κάθε υδροπλάνο προκειμένου να παραγάγει οικονομικά βιώσιμο έργο προϋποθέτει μια δραστηριότητα 1.500 ωρών σε ετήσια βάση. Τι σημαίνει αυτό; 35 ώρες πτήσεις την εβδομάδα. «Δεδομένης της σχετικά μικρής χωρητικότητας (19 επιβάτες ανά πτήση), τα δρομολόγια που πρέπει να επιλεγούν πρέπει να έχουν υψηλές μέσες πληρότητες ανά πτήση, άνω του 70%, με ναύλους που θα προσεγγίζουν περισσότερο τα αεροπορικά τιμολόγια και όχι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», εξήγησε. «Τα υδροπλάνα είναι αεροπορικά μέσα υψηλού λειτουργικού κόστους σε σχέση με τη μεταφορική τους ικανότητα».
Παραγγελίες
Οι εκπρόσωποι της Κ2 Smart Jets βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την παραγγελία των δύο πρώτων ελληνικών υδροπλάνων, αξίας 12 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, επειδή η παραλαβή – εάν τελικά προχωρήσει η συμφωνία – θα ολοκληρωθεί το 2015, η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει τις διαπραγματεύσεις για την προσωρινή διαχείριση υδροπλάνων, τα οποία θα αρχίσουν να αντικαθίστανται μετά το 2015.
Κρήτη, Κυκλάδες, Σποράδες και Νησιά του Ιονίου είναι οι πρώτοι σχεδιαζόμενοι προορισμοί των υδροπλάνων. Αυτού του είδους τα σκάφη, σύμφωνα με ειδικούς, δεν επηρεάζονται από την κατάσταση της θάλασσας, αφού μπορούν ανά πάσα στιγμή να προσθαλασσώνονται στο υπήνεμο - το προστατευόμενο μέρος - των νησιών. Στα θετικά τους είναι και το γεγονός πως οι πτήσεις τους δεν εξαρτώνται από τους δυνατούς ανέμους, αρκεί οι άνεμοι να μην τα χτυπούν από το πλάι.
Ετσι, στο υπό διαμόρφωση νέο σκηνικό πέρα από τις επαφές μεταξύ των εταιρειών έχουν αρχίσει και οι διαπραγματεύσεις για τις παραγγελίες των πρώτων ελληνικών υδροπλάνων. Για τον λόγο αυτό προχθές έγινε ενημέρωση από την καναδέζικη εταιρεία κατασκευής υδροπλάνων Viking Air για τις υπηρεσιακές δυνατότητες των υδροπλάνων τύπου Twin Otter Series 400. Αυτού του είδους τα υδροπλάνα μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες και αναπτύσσουν ταχύτητα 160 κόμβων (250 χιλιόμετρα).
ΕΞΑΓΟΡΑ
Η πρόσκληση των εκπροσώπων της Viking Air - που συμμετείχαν και στο χθεσινό συνέδριο στη Σύρο - έγινε από την ελληνική εταιρεία Κ2 Smart Jets σε συνεργασία με την καναδική πρεσβεία στην Αθήνα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία πρόσφατα προχώρησε στην εξαγορά του 50% της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Στο μεταξύ, πλώρη για τη δημιουργία του πρώτου κεντρικού υδατοδρομίου της Αττικής στο λιμάνι του Πειραιά βάζει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά. Την ίδια ώρα, τα Ελληνικά Υδατοδρόμια έχουν αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Παξούς, τους Οθωνούς και την Ερεικούσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.
Παράλληλα, αναμένεται να κινηθούν οι διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων που λειτουργούσαν έως το 2008 στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου. Βάση της εταιρείας για τη Δυτική Ελλάδα θα αποτελέσει η Πάτρα. Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για την κατασκευή και άλλων υδατοδρομίων στην Κρήτη (σε Ηράκλειο και Χανιά), στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τον Αργοσαρωνικό και τις Σποράδες.
ΤΑ ΝΕΑ (Προκόπης Γιόγιακας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου