Τρίτη, 25 Ιουνίου 2013

Διασώστης σε νησί, με... αυξημένες αποδοχές


Τα τελευταία χρόνια το ΕΚΑΒ καλεί τους εργαζομένους του να επανδρώσουν μονάδες που έχουν επιπλέον κίνηση και ελλείψεις
Της Πεννυς Μπουλουτζα
Aνταλλάξτε την καλοκαιρινή σας άδεια με εργασία σε νησί, δωρεάν διαμονή και αυξημένες αποδοχές λόγω των «εκτός έδρας». Οι φετινοί προορισμοί; Ανδρος, Τήνος, Μύκονος, Σύρος, Πάρος, Νάξος, Ιος, Θήρα, Χίος, Ρόδος, Ικαρία, Κέρκυρα, Λήμνος, Σάμος και Χαλκιδική. Την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος απηύθυνε περί τα τέλη Μαΐου η διοίκηση του ΕΚΑΒ προς τους διασώστες που είναι πληρώματα ασθενοφόρων. Υπάρχει ανταπόκριση, κυρίως από... εργένηδες. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Τα τελευταία τέσσερα καλοκαίρια το ΕΚΑΒ προβαίνει κάθε χρόνο σε αυτή την κίνηση, προκειμένου να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες λόγω της τουριστικής περιόδου σε νησιά και παραθαλάσσιες περιοχές, όπου ούτως ή άλλως οι ελλείψεις σε πληρώματα ασθενοφόρου είναι τεράστιες. Η άδεια δεν χάνεται. Απλώς μεταφέρεται για το φθινόπωρο-χειμώνα.
«Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τη νησιωτική Ελλάδα, αφού δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό», σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΕΚΑΒ κ. Χρήστος Αγγελίδης. «Νησιά όπως Ανδρος, Νάξος, Σαντορίνη, Μύκονος έχουν από 3-4 διασώστες του ΕΚΑΒ που
συνεργάζονται με τους οδηγούς ασθενοφόρων των Κέντρων Υγείας, προκειμένου να μπορούν να καλύψουν τις βάρδιες. Και αυτό όταν έχει υπολογιστεί ότι για τη σωστή 24ωρη λειτουργία ενός ασθενοφόρου απαιτούνται δέκα άτομα ως πλήρωμα. Οι σχεδιαζόμενες από το 2012 προσλήψεις 200 διασωστών για το ΕΚΑΒ “έχουν παγώσει”, οπότε κι εφέτος, οι ανάγκες θα καλυφθούν με την πρόσκληση ενδιαφέροντος της διοίκησης».
Εκτός από τα νησιά, προβλήματα ελλείψεων προσωπικού αλλά και ασθενοφόρων καταγράφονται σχεδόν σε όλη τη χώρα. Οπως αναφέρει ο κ. Αγγελίδης, «υπάρχουν νομοί όπως π.χ. Φλώρινα, Καστοριά, Σάμος που έχουν μόνο από ένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για να καλύψουν τα έκτακτα περιστατικά. Η Κέρκυρα έχει μόνιμο πρόβλημα χειμώνα-καλοκαίρι. Η Λευκάδα έχει δύο ασθενοφόρα. Στα Χανιά, χρειάζονται τουλάχιστον 15-16 διασώστες και δύο ασθενοφόρα επιπλέον για να καλύψουν τις ανάγκες. Στη Χαλκιδική οι αποστάσεις από το ένα Κέντρο Υγείας στο άλλο είναι μεγάλες με κακό οδικό δίκτυο που σημαίνει ότι χρειάζεται πιο “πυκνή κάλυψή” του με ασθενοφόρα». Σε όλη τη χώρα, πλην Αθήνας, το ΕΚΑΒ διαθέτει 2.000 διασώστες, ενώ 852 είναι οι εργαζόμενοι ως πληρώματα ασθενοφόρου στα Κέντρα Υγείας όλης της χώρας. «Η πρότασή μας είναι να ενταχθούν όλα τα ασθενοφόρα του ΕΣΥ και τα πληρώματά τους, υπό το ΕΚΑΒ, προκειμένου να μπορεί να υπάρξει σωστή κατανομή και συντονισμός τους», σημειώνει ο ίδιος.
Ενα άλλο σοβαρό πρόβλημα αφορά την «ηλικία» των ασθενοφόρων, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι τουλάχιστον 10ετίας. Στην Αθήνα, κάθε ασθενοφόρο έχει κάνει από 600.000-700.000 χιλιόμετρα και οι βλάβες είναι καθημερινό φαινόμενο. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΕΚΑΒ κ. Ιωάννης Χούσος, «στην Αθήνα υπάρχουν 140 οχήματα, ωστόσο σε καθημερινή βάση «βγαίνουν» 70 κατά την πρωινή και την απογευματινή βάρδια και 30 κατά τη βραδινή. Τα υπόλοιπα είναι στο συνεργείο λόγω βλάβης ή μένουν ακινητοποιημένα γιατί δεν υπάρχει προσωπικό διαθέσιμο. Ο αριθμός των διασωστών στην Αθήνα είναι περίπου 700 άτομα και θα απαιτούνταν τουλάχιστον διπλάσιοι, προκειμένου να λειτουργήσουν όλα τα ασθενοφόρα και να μπορέσουμε να πιάσουμε τα διεθνή στάνταρντ που είναι ένα ασθενοφόρο ανά 25.000 κατοίκους».
Υπό αυτές τις συνθήκες τα «τακτικά περιστατικά», όπως οι μεταφορές ασθενών που έλαβαν εξιτήριο από το νοσοκομείο στο σπίτι τους, μάλλον έρχονται σε «δεύτερη μοίρα», γεγονός που «εκμεταλλεύονται» ιδιωτικά ασθενοφόρα που, σε πολλές περιπτώσεις πραγματοποιούν παρανόμως διακομιδές ασθενών από δημόσια νοσοκομεία και μάλιστα διαφημίζονται χωρίς κανένα φόβο και εμπόδιο εντός των μονάδων του ΕΣΥ, αφήνοντας σε εμφανή σημεία επαγγελματικές κάρτες. «Γίνεται πόλεμος στα νοσοκομεία με τις κάρτες», επισημαίνει ο κ. Χούσος, «μοιράζει μια εταιρεία κάρτες, ύστερα από λίγο περνάει κάποιος άλλος, πετάει τις προηγούμενες και βάζει τις δικές του, μετά έρχεται ο τρίτος, και πάει λέγοντας... Εως και ξύλο έχει πέσει μέσα σε νοσοκομεία για τέτοια θέματα». «Το τελευταίο διάστημα έχουν “μαζευτεί” λίγο, γιατί πριν από ένα μήνα κάναμε νέα καταγγελία στο τμήμα ειδικών υποθέσεων του ΣΔΟΕ για τη δράση των ιδιωτικών ασθενοφόρων. Είμαστε κι εμείς αποδέκτες καταγγελιών από πολίτες για τη δράση των πειρατικών, και κυρίως λόγω των υπερβολικών χρεώσεών τους. Ζητάνε από 50 έως 120 ευρώ για διακομιδή εντός της Αθήνας, ενώ σε περίπτωση ακύρωσης ζητούν τουλάχιστον τα μισά χρήματα της αποζημίωσης για τον “κόπο τους”».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
NewsAlloy button