Κυριακή, 17 Φεβρουαρίου 2013

Κίνημα «δεν πληρώνω» στο λιμάνι του Βόλου. Πλοιοκτήτρια εταιρεία, που εκμεταλλεύεται ακτοπλοϊκά τη γραμμή Βόλου-Βορείων Σποράδων.............

Οφειλές δεκάδων χιλιάδων ευρώ από πλοιοκτήτρια εταιρεία και «σκαφάτους»

Κίνημα «δεν πληρώνω» στο λιμάνι του Βόλου. Πλοιοκτήτρια εταιρεία, που εκμεταλλεύεται ακτοπλοϊκά τη γραμμή Βόλου-Βορείων Σποράδων, οφείλει στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) δεκάδες χιλιάδες ευρώ για τέλη ελλιμενισμού των σκαφών της, ενώ στους οφειλέτες περιλαμβάνονται και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, που τα ελλιμενίζουν στο λιμάνι.
Η άσχημη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, οφείλεται, εκτός της μείωσης της μεταφορικής κίνησης και στα «φέσια» από χρήστες των λιμενικών υπηρεσιών. Συνολικά τα χρέη προς τον ΟΛΒ τόσο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, όσο και από τους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ για το 2012…
Όπως μάλιστα δηλώνουν χαρακτηριστικά στελέχη του ΟΛΒ, αναπτύσσεται ένα «κίνημα δεν πληρώνω» στο λιμάνι. Από την πλευρά του ο ΟΛΒ έχει δώσει προθεσμία μέχρι 28 Φεβρουαρίου στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, να αποπληρώσει τις οφειλές της, διαφορετικά θα αποστείλει χρηματικό κατάλογο για είσπραξή τους μέσω της Εφορίας στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) Πλοίων Πειραιά.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει ζητήσει από τον ΟΛΒ να πληρώσει τις οφειλές της σε 12 μηνιαίες δόσεις, αφαιρουμένων των αμοιβών της. Πρόκειται για χρήματα που παρακρατούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες από τα ναύλα και τα οποία πρέπει να αποδίδουν εντός δέκα ημερών από τη λήξη του μήνα αναφοράς.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΛΒ η ακτοπλοϊκή εταιρεία οφείλει για λιμενικά τέλη και τέλη επιβατών και οχημάτων ποσό 145.158 ευρώ, που αναλύονται σε οφειλές 43.610 ευρώ για τέλη του μήνα Ιουλίου, 54.742 ευρώ για το μήνα Αύγουστο, 17.972 ευρώ για τέλη του μήνα Σεπτεμβρίου, 11.629 ευρώ για το μήνα Οκτώβριο, 9.098 ευρώ για το μήνα Νοέμβριο και 8.105 ευρώ για το Δεκέμβριο.

Εφόσον η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν καταβάλλει τις οφειλές της, τότε απειλείται με επιβολή προστίμου σε 20πλάσιο ποσό του μη εισπραχθέντος. Επίσης ο ΟΛΒ μπορεί να ανακαλέσει την άδεια σκοπιμότητας και πραγματοποίησης δρομολογίων από την εταιρεία και να απαγορεύσει τον απόπλου των πλοίων της, πράγμα το οποίο απεύχονται οι κάτοικοι των νησιών, καθώς η εν λόγω εταιρεία είναι η μοναδική στις γραμμές Βόλου-Βορείων Σποράδων.
Ο ΟΛΒ βρίσκεται ήδη σε οικονομική στενότητα, παρά τις αυξήσεις τελών που είχε εφαρμόσει από πέρυσι, λόγω της ραγδαίας μείωσης της κίνησης φορτίων και επιβατών μέσω του λιμανιού.
Κατά τη διάρκεια του 2012 σημειώθηκε μείωση στη διακίνηση επιβατών και τροχοφόρων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΛΒ. Συνολικά από και προς το λιμάνι του Βόλου ταξίδεψαν πέρυσι από τα νησιά των Β. Σποράδων 331.927 επιβάτες, έναντι 388.909 που είχαν ταξιδέψει το 2011 (λιγότεροι 56.982 επιβάτες ή ποσοστό 14,65%). Σημαντική ήταν η μείωση στους διακινηθέντες με τα ταχύπλοα της γραμμής 89.531, έναντι 118.414 το 2011 (μείωση 24,39%) και με τα επιβατηγά-οχηματαγωγά 242.396 επιβάτες το 2012, έναντι 270.495 το 2011 (μείωση 10,39%). Αναφορικά με τη διακίνηση τροχοφόρων, η μείωση έφθασε το 18,43% (10.473), αφού από 56.821 που είχαν διακινηθεί το 2011, πέρυσι διακινήθηκαν 46.348.
Τα μόνα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία του ΟΛΒ για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Διακινήθηκαν συνολικά 16.168 εμπορευματοκιβώτια , 4.324 περισσότερα από το 2011. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αριθμό στην τετραετία, καθώς το 2011 διακινήθηκαν 11.844, το 2010 13.820 και το 2009 12.357.
Ωστόσο μειώθηκε το συνολικό βάρος  των φορτίων που διακινήθηκαν το 2012 μέσω του λιμανιού κατά 53.322 τόνους (μείωση 5,55%). Κατέπλευσαν λιγότερα 107 πλοία το 2012 (479 έναντι 586 το 2011), που μετέφεραν 907.156 τόνους φορτίων (960.478 το 2011). Στα αξιοσημείωτα η μεγάλη αύξηση της διακίνησης βάμβακος (197%), κάρβουνου (229%), σιταριών και καλαμποκιού (271%) και μελάσας-ζάχαρης (137%).
Μεγάλη αντίθετα μείωση σημείωσε η διακίνηση σίδερων-μπιγέτας, στρατιωτικού υλικού, σίδερων σκραπ και ποτών-κρασιών.
Σημειώνεται ότι τα λιμενικά τέλη αυξήθηκαν πέρυσι από 2,9% μέχρι 144%. Σύμφωνα με τον ισολογισμό του ΟΛΒ η καθαρή του θέση στις 31/12/2011 ήταν 9.301.610 ευρώ, έναντι 8.850.728 ευρώ στις 31/12/2010.
Χρωστούν και «σκαφάτοι»
Εκτός της ακτοπλοϊκής εταιρείας, στον ΟΛΒ χρωστούν, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία και 11 περίπου ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, που τα ελλιμένιζαν μέχρι πέρυσι σε θέσεις αγκυροβολίου στο λιμάνι. Η διοίκηση του ΟΛΒ αποφάσισε τη διακοπή της χρήσης των θέσεων ελλιμενισμού για τα 11 σκάφη, ενώ χρηματικός κατάλογος με τις οφειλές τους απεστάλη στις Εφορίες, στις οποίες υπάγονται, προκειμένου να εισπραχθούν.
Συνολικά οι οφειλές ανέρχονται σε 5.000 ευρώ, καθώς κάθε σκάφος που αγκυροβολεί, κοστολογείται για τα τέλη ελλιμενισμού του ανάλογα με το μήκος του. Για σκάφος με μήκος μέχρι 5 μέτρα καταβάλλει ο ιδιοκτήτης του 2,90 ευρώ το μέτρο για κάθε μήνα, με μήκος από 5 μέχρι 7,5 μ. το τέλος είναι 3,51 ευρώ το μέτρο κάθε μήνα, με μήκος από 7,5 μέχρι 12,5 μ. είναι 4,67 ευρώ το μέτρο κάθε μήνα και με μήκος σκάφους πάνω από 12,5 μέτρα το τέλος ελλιμενισμού είναι 5,85 ευρώ το μέτρο κάθε μήνα. Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνεται ΦΠΑ 23%, από τον οποίο απαλλάσσονται τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.
Για ένα σκάφος μήκους 10 μέτρων ο ΟΛΒ εισπράττει ετησίως 560 ευρώ περίπου.
Αναφορικά με τα πρόστιμα στάθμευσης αυτοκινήτων στον παραλιακό χώρο, τα στοιχεία του Οργανισμού δείχνουν ότι πέρυσι έφθασαν στο ποσό των 67.000 ευρώ. Οι παραβάτες ΙΧήδες πληρώνουν τα πρόστιμα, καθώς έχουν τη δυνατότητα της έκπτωσης κατά 50%, αν τα εξοφλήσουν το πρώτο δεκαήμερο μετά τη βεβαίωση της παράβασης.
Αδυναμία επενδύσεων
Με βάση την οικονομική θέση στην οποία βρίσκεται ο Οργανισμός, παράγοντές του διατυπώνουν τα εξής ερωτήματα:
-Πού θα βρεθούν χρήματα για τα περιβαλλοντικά έργα, όπως το σύστημα διαχείρισης της σκόνης, που παράγεται κατά τη φορτοεκφόρτωση στο σιλό, ώστε να βελτιωθούν οι περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας του λιμένα;
-Πού θα βρεθούν χρήματα για τη λειτουργία τουλάχιστον μιας γερανογέφυρας;
-Πού θα βρεθούν χρήματα για τη λειτουργία τουλάχιστον τεσσάρων αυτοκινούμενων μηχανημάτων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, με τα οποία θα εξυπηρετούνται οι ανάγκες φορτοεκφόρτωσης και στοιβασίας των εμπορευματοκιβωτίων;
-Πού θα βρεθούν χρήματα για την εκβάθυνση του διαύλου πρόσβασης και ελιγμών του λιμένα και της προβλήτας 2, από 33 πόδια σε τουλάχιστον 45, ούτως ώστε να είναι δυνατή η προσέγγιση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μεγαλύτερης χωρητικότητας, στοιχείο, το οποίο οδηγεί σε μείωση των ναύλων μέσω της επίτευξης οικονομιών κλίμακας;
-Πού θα βρεθούν χρήματα για τον εκσυγχρονισμό του υφισταμένου σιλό για την επιτάχυνση του χρόνου φορτοεκφόρτωσης σιτηρών, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα του λιμένα;
-Πού θα βρεθούν χρήματα για την επέκταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την προβλήτα 2, καθόσον σήμερα αυτή στερείται σιδηροδρομικής σύνδεσης;
-Πού θα βρεθούν χρήματα για τη βελτίωση των υποδομών εκφόρτωσης ειδικών φορτίων μόνιμης ροής (π.χ. σκραπ), που σχετίζονται με τη δραστηριότητα βιομηχανικών μονάδων της περιοχής, που θα επιφέρει τόσο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους, όσο και την ενίσχυση της προοπτικής της βιωσιμότητάς τους;
Σύντομο URL: http://e-thessalia.gr/?p=31943

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου