Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Έλληνας Εφοπλιστής: “Αμάρτησα για τις φοροαπαλλαγές μου”

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του τρέχοντος τεύχους του περιοδικού UNFOLLOW o εφοπλιστής Αλαφούζος δηλώνει στην εφορία περίπου 26.000€ και αντίστοιχα ποσά κάτω των 30.000€ ο Βγενόπουλος, ο Κόκκαλης, ο Μάνεσης.
α

Ελληνικός Εφοπλισμός, η πιο κρατικοδίαιτη διαχρονική μπίζνα

Από
την επίσημη ένταξη σε μηχανισμούς μνημονίων η πολιτική λιτότητας και εσωτερικής υποτίμησης αφορά το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας. Σε άλλο άρθρο για την εσωτερική υποτίμηση της εργασίας έχει αποδειχθεί με στοιχεία πώς οι πολιτικές φτωχοποίησης έχουν οδηγήσει σε μεγάλες μειώσεις εισοδήματος και πραγματικής υπαγωγής κομματιών της κοινωνίας σε καθεστώς χρεοκοπίας. Μια από τις πολιτικές που το κράτος χρησιμοποιεί για την επίθεση στα εισοδήματα της κοινωνίας αναφέρεται στην αύξηση φορολογικών συντελεστών και την απάλειψη στοιχειωδών φοροαπαλλαγών που προστάτευσαν τα κοινωνικά ασθενέστερα στρώματα από φορομπηχτικές εκστρατείες. Χαρακτηριστικά αναφέρεται η κυνική μεταβολή της φοροαπαλλαγής τέκνων σε τεκμήριο εισοδήματος, το αφορολόγητο για ένα ύψος εισοδήματος, η αφαίρεση από το φορολογητέο εισόδημα των ασφαλιστικών εισφορών και δαπανών για υπηρεσίες υγείας κτλ.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν φοροαπαλλαγές που αφορούσαν μεγάλο μέρος της κοινωνίας και πλέον η κατάσταση έκτακτης ανάγκης που έχει καθορίσει η κυριαρχία του κεφαλαίου έχει συνοδευτεί με την κατάργησή τους. Υπάρχουν όμως κάποιες φοροαπαλλαγές για μια συγκεκριμένη κατηγορία των καπιταλιστών που ανθίσταται σθεναρά, αντέχουν τις "επιθέσεις" του κράτους και μάλιστα επεκτείνονται σκανδαλωδώς την ώρα που μικρομεσαία τάξη απειλείται με βίαιη πληβειοποίηση λόγω των εξουθενωτικών διαδοχικών φορολογικών επιδρομών. Η τάξη αυτή που απολαμβάνει ανενόχλητη εδώ και δεκαετίες δεκάδες φοροαπαλλαγές είναι η ευγενής τάξη των εφοπλιστών και κεφαλαιούχων πλοιοκτητών. Άνθρωποι που συνέδεσαν τον προσωπικό πλουτισμό τους με ιστορίες υποτακτικής δουλοφροσύνης απέναντι σε κατακτητές της χώρας φανερούς και κρυφούς, επιτέλεσαν το βρώμικο έργο με το αζημίωτο και έκανα όλες τις μορφές νόμιμου και παράνομου εμπορίου μέσω θαλάσσης με τα πιο βρώμικα και αιμοσταγή καθεστώτα του πλανήτη. Έσπασαν εμπάργκο για τα συμφέροντα κρατικών και οικονομικών ελιτ, συνεργάστηκαν με φασιστικά καθεστώτα με ρατσιστικό προσανατολισμό, μετέφεραν όπλα και πολεμοφόδια για την αναζωπύρωση εμφυλίων, παρέλαβαν τα σαπιοκάραβα του Β Παγκοσμίου Πολέμου που τα βύθισαν για τις αποζημιώσεις.
Η ευγενής τάξη των Ελλήνων εφοπλιστών, σήμερα σε καιρό παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, βιώνει το δικό της θρίαμβο. Μόνο τους πρώτους επτά μήνες του 2012, οι «πατριώτες» εφοπλιστές δαπάνησαν πάνω από 7,3 δισ. δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων και νεότευκτων πλοίων (περίπου 100 και ούτε ένα δεν έγινε παραγγελία σε ναυπηγείο της Ελλάδας) , αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σπάζοντας παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους. 
Σύμφωνα  με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος «Allied Shipbroking Inc», οι Έλληνες πλοιοκτήτες προηγούνται μακράν των υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων αφήνοντας κατά πολύ πίσω τους "συναδέρφους" εφοπλιστές άλλων χωρών.
Ωστόσο, δεν τους αρκεί η άγρια εκμετάλλευση των Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτεργατών. Σε πρόσφατη εξιστόρηση που άκουσα από Έλληνα ναυτικό ισχυριζόταν, έχοντας και το τηλεγράφημα στο χέρι, ότι στο γκαζάδικο που δούλευε με ημερήσια κερδοφορία χιλιάδων ευρώ (ναυλωμένο από Άραβες για γκάζι) ο πλοιοκτήτης μέσω του κεντρικού γραφείου παραπονιόταν για την αυξημένη κατανάλωση φέτας εν πλω σε σχέση με τα άλλα πλοία του στόλου του. Σε ένα λιμάνι στη Νότια Κίνα ο Φιλιππινέζος ναυτεργάτης έσπασε το πόδι του και η εντολή της εταιρίας ήταν να τον πετάξουν εκτός πλοίου για να μην αναγκαστούν να πληρώσουν αποζημιώσεις και αεροπορικά εισιτήρια επιστροφής στη χώρα του. Τέτοια φιλανθρωπία και ελεημοσύνη οι φιλεύσπλαχνοι εφοπλιστές και πλοιοκτήτες.
Η βάση της απίστευτης κερδοφορίας των εφοπλιστών και πλοιοκτητών δεν είναι μόνο η άγρια εκμετάλλευση των πληρωμάτων τους με εξευτελιστικές αμοιβές και αντιμετώπιση όπως αυτή του άτυχου Φιλιππινέζου. Μια σημαντική παράμετρος για την κερδοφορία τους είναι ο τεράστιος αριθμός φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν σήμερα οι εφοπλιστές και πλοιοκτήτες. Με βάση το νόμο 27/1975 «Περί φορολογίας πλοίων κ.λπ.», που περιλαμβάνει 30 άρθρα ορίζονται για την ευγενή τάξη των εφοπλιστών 60 φοροαπαλλαγές. 
Με βάση αυτό το νόμο οι εφοπλιστές πληρώνουν ένα συμβολικό «παράβολο» βάσει της χωρητικότητας του πλοίου τους. Αν, για παράδειγμα, ένας εφοπλιστής διαθέτει πλοίο 20.000 κόρων, ηλικίας έως 4 χρόνων, τότε ο «φόρος» που θα πληρώσει είναι της τάξης των 5.300 δολαρίων κι αυτό ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από το πόση κερδοφορία είχαν από την εκμετάλλευση ναυτεργατών και πλοίου όλο το χρόνο. Για τους αμύητους, η κερδοφορία ενός πλοίου αυτής της χωρητικότητας ανά χρόνο είναι τουλάχιστον 3 τάξεις μεγέθους μεγαλύτερη από το φόρο !!!
Το μεγαλύτερο μέρος των φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών και πλοιοκτητών μπορεί κανείς να διαβάσει αναλυτικά σε ένα άρθρο του ΙΟΥ της Ελευθεροτυπίας αλλά από τότε τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο για το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Στο άρθρο του ΙΟΥ αναφέρονται 56 διατάξεις φοροαπαλλαγών ενώ στο άρθρο του Μπογιόπουλου με αναφορά στο νόμο  27/1975 αναφέρονται 60 φοροαπαλλαγές.
Αν δεν έχω κάνει κάποιο λάθος,τότε και τα δύο κείμενα έχουν πέσει πολύ έξω στον υπολογισμό του συνολικού αριθμού φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών,πλοιοκτητών και των ναυτιλιακών επιχειρήσεών τους. Με βάση τον κρατικό προϋπολογισμό 2013 που μόλις πρόσφατα ψηφίσθηκε στη βουλή από ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΔΗΜΑΡ ο συνολικός αριθμός φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών, πλοιοκτητών και ναυτιλιακών επιχειρήσεων ανέρχεται στις 82 (σελίδα 16, ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ κρατικού προϋπολογισμού 2013). Μάλιστα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις φοροαπαλλαγών το κράτος υπολογίζει τον αριθμό των δικαιούχων και το ύψος των εσόδων του προϋπολογισμού που χάνονται με τις φοροαπαλλαγές, στις περιπτώσεις της φορολογίας πλοίων ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ, ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΠΟΥ ΧΑΝΟΝΤΑΙ από την εφαρμογή των φοροαπαλλαγών (σελίδες 153-160).
φοροαπαλλαγές εφοπλιστών
Με βάση λοιπόν αυτό το πλαίσιο τεράστιων φοροαπαλλαγών που εξασφαλίζουν κολοσσιαία κερδοφορία στους εφοπλιστές και πλοιοκτήτες, η τρικομματική τρόικα των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ζήτησε μέσω του πρωθυπουργού Σαμαρά την ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ συμβολή των εφοπλιστών στα βάρη που προκύπτουν από την οικονομική κρίση και τη χρεοκοπία της χώρας. Το εφοπλιστικό κανάλι του Φαλήρου, ΣΚΑΙ, ιδιοκτησίας της εφοπλιστικής οικογένειας Αλαφούζου (μπαταχτσήδων του χαρατσιού μέχρι πρόσφατα που το θέμα βγήκε από το thepressproject) δεν έχασε την ευκαιρία να προπαγανδίσει τη "μεγάλη συνεισφορά των εφοπλιστών στη σωτηρία της χώρας" μέσω του ειδικών αποστολών εκπροσώπου της εργοδοσίας Άρη Πορτοσάλτε. Σε μια συγκινητική προσπάθεια ωραιοποίησης της εικόνας του αρπακτικού ο εκπρόσωπος της εργοδοσίας χύνει δάκρυα χαράς για το πατριωτικό καθήκον των ευεργετών του έθνους ξεχνώντας φυσικά να αναφέρει τις τεράστιες απώλειες εσόδων από τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνει η τάξη τους.
Τα πειστήρια του γλειψίματος των υπαλλήλων του ΣΚΑΙ εδώ

Η φορολόγηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου έχει δώσει ορισμένα τραγελαφικά στοιχεία για το πώς διαρθρώνεται η ταξικότητα του φορολογικού συστήματος,τόσο ως σύστημα συλλογής εσόδων όσο και ως μηχανισμός αναδιανομής του πλούτου από τους πάνω προς τους κάτω. Χαρακτηριστικά το 2010 τα έσοδα από τη φορολογία των εφοπλιστών ήταν μόλις 52 εκατ. ευρώ, ενώ το δημόσιο από την ανανέωση της «πράσινης κάρτας» των μεταναστών είχε έσοδα 54 εκατ. ευρώ! Το πιο εντυπωσιακό και συνάμα στοιχείο ακραίας κοινωνικής αναισθησίας είναι ότι με βάση το μνημόνιο 3 τα έσοδα από τη φορολόγηση των πλοίων, μέσα στο 2013  θα ανέλθουν στο ιλιγγιώδες ύψος των 80 εκατ. ευρώΓια να σας δώσω μια αίσθηση του μεγέθους η σχεδιαζόμενη περικοπή αναπηρικών επιδομάτων από την τρικομματική κυβερνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ήταν 82 εκατομμύρια €  δηλαδή οι ανάπηροι θα συνέβαλαν περισσότερο από ότι οι κυρίαρχοι εφοπλιστές !!!!!
Το 2012 ανακοινώθηκε ότι η ελληνική εφοπλιστική τάξη κατείχε τα περισσότερα πλοία από κάθε άλλη παγκοσμίως. Μάλιστα στο Top 100 της Lloyd's List με τους επιχειρηματίες που πρωταγωνίστησαν το 2012 στη ναυτιλία με τις κινήσεις που έκαναν και τις επενδύσεις τους βρίσκονται 14 Έλληνες πλοιοκτήτες και στελέχη της ναυτιλίας. Στην πρώτα 5άδα είναι οι Γιάννης Αγγελικούσης και Γιώργος Οικονόμου και ακολουθούν Aγγελική Φράγκου (18), Πήτερ Λιβανός (26), Γιώργος Προκοπίου (28),Βίκτωρας Ρέστης (56), Κωσταντίνος Κωνσταντακόπουλος (60), Συμεών Παληός (63),Νίκος Τσάκος (72), Θεόδωρος Βενιάμης (75) ως πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Κώστας Γραμμένος (81) καθηγητής στο Cass Business School του Λονδίνου, Δημήτρης Μελισσανίδης (82), Ευάγγελος Μαρινάκης (84) και Πήτερ Γεωργιόπουλος (90).
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης αφού συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Σαμαρά και υποσχέθηκε να πετάξει ένα ξεροκόμματο για τα μάτια του κόσμου (ΔΕΝ φτάνουν οι φιλανθρωπίες του ΣΚΑΙ?) επισκέφτηκε και τον υπουργό άμυνας Παναγιωτόπουλο όχι φυσικά για να συμβάλλει στο στράτευμα αλλά για να απαιτήσει να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η ελληνική ναυτική δύναμη που βρίσκεται γύρω από το κέρας της Αφρικής και αντιμετωπίζει την μάστιγα της πειρατείας. Είναι εκείνο το σημείο του πλανήτη όπου οι απελπισμένοι πρώην ψαράδες έχουν πάρει τα όπλα και καταλαμβάνουν τα πλοία των εφοπλιστών ζητώντας λύτρα. Για αυτό το λόγο το ελληνικό κράτος προστατεύει τα συμφέροντα των εφοπλιστών με αποστολές πολεμικών πλοίων (φρεγάτες με κόστος εκατομμύρια €) αλλά και διαθέτοντας επίσημα και ανεπίσημα εκπαιδευμένους εξοπλισμένους ΟΥΚάδες πάνω στα τάνκερ τους (τα γνωστά εξτραδάκια).
Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη πτυχή των επιχειρηματικών κινήσεων του εφοπλιστικού κεφαλαίου που δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής, καθώς πέρα από τις νόμιμες 82 φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν εις βάρος της κοινωνίας, η εφοπλιστική τάξη έχει τη δυνατότητα ίδρυσης και διαχείρισης πλήθους offshore εταιριών. Η εμπειρία σήμερα έχει δείξει ότι το πλήθος των offshore εταιριών και το πλέγμα εταιρικών σχέσεων μεταξύ τους και με ναυτιλιακές χρησιμοποιούνται από τα αφεντικά του εφοπλισμού για την απόκρυψη εισοδημάτων. Ωστόσο όπως έχει πει και γνωστός εξουσιαστής ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό.
Ειδικότερα, για το πάρτι των offshore εταιριών, πολλές από τις οποίες ανήκουν σε εφοπλιστικά συμφέροντα μπορείτε να ανατρέξετε στο άρθρο που αποκαλύπτει ότι "δηλώσεις - ως υποχρεούνται - για τον προσδιορισμό του ειδικού φόρου επί των ακινήτων που διαθέτουν, καταθέτουν στην καλύτερη περίπτωση μόλις οι 7 (!) από τις 100 «οφ σορ» που λειτουργούν στην Ελλάδα και στη χειρότερη περίπτωση... η μία (!!!) από τις 100 «οφ σορ»Από το 2010 και μετά, από την εποχή των Μνημονίων δηλαδή και μετά, παρότι ο αριθμός των κατατεθεισών δηλώσεων έχουν έως και πενταπλασιαστεί, ο φόρος που καλούνται να πληρώνουν οι «οφ σορ» έχει μειωθεί έως και... δέκα φορές! "
Με δεδομένες λοιπόν τις δεκάδες φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, το πλέγμα offshore εταιριών που έχουν συστήσει και κρύβουν εισοδήματα και την ταξικη φύση του φορολογικού συστήματος ως εργαλείο ενός καπιταλιστικού κράτους είναι αναμενόμενο ότι τα δηλωμένα εισοδήματα των φυσικών προσώπων εφοπλιστών θα είναι αντίστοιχα με αυτά ενός υπαλλήλου τους (Άρη Πορτοσάλτε θα είναι ξεφτίλα να δηλώνεις περισσότερα από το αφεντικό σου).
Ενδεικτικά, είχαν δημοσιευτεί δίχως ονόματα κάποιες δηλώσεις εισοδήματος επιχειρηματιών βιομηχάνων, τραπεζιτών, εφοπλιστών, καναλαρχώνν αυτών που θεωρούνται μεγαλοκαπιταλιστές και είχαν προκύψει τα παρακάτω
Ο πιο προκλητικός από αυτούς δήλωσε εισόδημα 1764€ ενώ αποτελεί μεγάλο κεφάλι των οικονομικών ελιτ σύμφωνα με το δημοσίευμα. Αναμένουμε φυσικά και τα αναλυτικά στοιχεία που δημοσιεύει το περιοδικό UNFOLLOW για τα εκκαθαριστικά σημειώματα των Κόκκαλη, Βγενόπουλου, Αλαφούζου και Μάνεση...Κάτι μου λέει ότι ο Άρης Πορτοσάλτε θα δηλώνει περισσότερα....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger