Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Πιο δύσκολο και ακριβό από τέλη Ιανουαρίου το δίπλωμα οδήγησης

Εισάγονται και νέοι τύποι αδειών για τα δίκυκλα, ενώ η ανανέωση του διπλώματος δεν θα γίνεται στα 65 έτη, αλλά κάθε 15 χρόνιαΠερισσότερες ώρες πρακτικών μαθημάτων, που συνεπάγεται αύξηση του κόστους

Εισάγονται και νέοι τύποι αδειών για τα δίκυκλα, ενώ η ανανέωση του διπλώματος δεν θα γίνεται στα 65 έτη, αλλά κάθε 15 χρόνια
Της Αλεξανδρας Κασσιμη

Ακριβότερη και δυσκολότερη καθίσταται από τα τέλη Ιανουαρίου η απόκτηση άδειας οδήγησης, σύμφωνα με προεδρικό διάταγμα το οποίο εκδόθηκε προκειμένου να εναρμονιστεί η ελληνική με την κοινοτική νομοθεσία. Από τις 19 Ιανουαρίου, οπότε και τίθεται σε ισχύ το προεδρικό διάταγμα, αυξάνεται ο αριθμός των υποχρεωτικών μαθημάτων των υποψήφιων οδηγών και ορίζεται παράβολο ύψους 10 ευρώ για κάθε επανεξέταση του υποψήφιου οδηγού σε περίπτωση αποτυχίας.

Παράλληλα, εισάγονται νέοι τύποι αδειών για τα δίκυκλα, ενώ η ανανέωση του διπλώματος δεν θα γίνεται στα 65 έτη, αλλά κάθε 15 χρόνια. Οι κάτοχοι μετά τη 15ετία οφείλουν να περνούν εκ νέου από ιατρικές εξετάσεις και εάν διαπιστωθεί πρόβλημα θα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές, χωρίς όμως να περνούν ξανά από θεωρητικές ή πρακτικές εξετάσεις. Μετά τα 65 χρόνια η ανανέωση των διπλωμάτων θα πραγματοποιείται κάθε τριετία. Αλλαγές προβλέπονται και για τους υποψήφιους οδηγούς μοτοσικλέτας οι οποίοι θα πρέπει να φορούν ειδικό ρουχισμό προστασίας κατά τη διάρκεια της πρακτικής εξέτασης, ενώ εισάγονται νέοι τύποι αδειών για τα δίκυκλα. Οι παλιές άδειες για δίκυκλα και ερασιτεχνικά διπλώματα, αλλά και όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί έως και τις 18 Ιανουαρίου θα συνεχίσουν να ισχύουν είτε μέχρι τα 65 έτη του κατόχου τους είτε μέχρι το 2033, ανάλογα με την περίσταση. Παράλληλα, καθορίζεται ως προαπαιτούμενο της συμμετοχής στην πρακτική εξέταση η ολοκλήρωση της θεωρητικής εκπαίδευσης και η επιτυχία στις αντίστοιχες εξετάσεις. Το δίπλωμα για μοτοποδήλατα δεν θα εκδίδεται πλέον από την Τροχαία, αλλά θεσπίζεται υποχρεωτική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση.

Την ίδια στιγμή, αυξάνονται τα πρακτικά μαθήματα και στους υπόλοιπους τύπους αδειών. Σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις, για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας θα απαιτούνται 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης (οι οποίες δεν θα επαναλαμβάνονται για την αναβάθμιση του διπλώματος), 14 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης (από 10 που είναι σήμερα). Παράλληλα, για τα ερασιτεχνικά διπλώματα οδήγησης αυτοκινήτου θα απαιτούνται 20 ώρες θεωρητικών μαθημάτων και 25 ώρες πρακτικών μαθημάτων (από 20 σήμερα). Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις παραμένουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση της άδειας στα 30 ευρώ, ωστόσο αυξάνεται το συνολικό κόστος λόγω της υποχρέωσης παρακολούθησης περισσότερων ωρών πρακτικών μαθημάτων.

Για τους αναλφάβητους υποψηφίους προστίθενται δύο ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης, ενώ η αύξηση των μαθημάτων θα είναι περιορισμένη για τις κατηγορίες επαγγελματικών αδειών οδήγησης.
Ειδικά για τους υποψήφιους οδηγούς μοτοσικλετών προβλέπονται δύο νέες δοκιμασίες στην πρακτική εξέταση: η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ. με αποφυγή εμποδίων και η ακινητοποίηση του οχήματος σε συγκεκριμένη απόσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου