Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, αποφάσισε να εγκρίνει την αναοριοθέτηση του ενάλιου αρχαιολογικού χώρου Βορείων Σποράδων - Αλοννήσου σε κάποιες πολύ συγκεκριμένες περιοχές, εντός των ορίων της Ζώνης Β του Θαλάσσιου Πάρκου. Ο λόγος που έγινε η αναοριοθέτηση ήταν ένας: να επιτραπούν οι καταδύσεις
Πρόκειται για ένα αίτημα που είχε απασχολήσει το Συμβούλιο και το 2009, χωρίς να εγκριθεί η τότε αναοριοθέτηση με το σκεπτικό ότι υπήρχε ασυνέχεια στα όρια της κήρυξης. Η τωρινή απόφαση αφορούσε ένα άλλο, πολύ πιο λογικό σχέδιο, που δεν αφήνει «κενά» στο εσωτερικό της κήρυξης και δεν πειράζει τα εξωτερικά όρια του αρχαιολογικού χώρου, παρά μόνο κάποια εσωτερικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα όρια του αρχαιολογικού χώρου και του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου της Αλοννήσου ταυτίζονται, παρέχοντας διπλή προστασία στην οικολογική και πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής. Μιας περιοχής που φημίζεται για τη σπάνια βιοποικιλότητά της (η μεσογειακή φώκια που καταφεύγει στα νερά της είναι το πιο απειλούμενο είδος στην Ευρώπη), τον υπέροχο βυθό της και τα ναυάγια.
Τα δύο τελευταία, ο καταδυτικός πλούτος και τα ναυάγια κλασικών, ελληνιστικών, βυζαντινών και μεσοβυζαντινών χρόνων, που προστατεύονται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, απασχόλησαν τα μέλη του Συμβούλιου με το σκεπτικό οι καταδύσεις, που μέχρι σήμερα δεν επιτρέπονταν παρά μόνο με τη συνοδεία αρχαιολόγου, να μην επηρεάσουν τα μνημεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα όρια του αρχαιολογικού χώρου και του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου της Αλοννήσου ταυτίζονται, παρέχοντας διπλή προστασία στην οικολογική και πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής. Μιας περιοχής που φημίζεται για τη σπάνια βιοποικιλότητά της (η μεσογειακή φώκια που καταφεύγει στα νερά της είναι το πιο απειλούμενο είδος στην Ευρώπη), τον υπέροχο βυθό της και τα ναυάγια.
Τα δύο τελευταία, ο καταδυτικός πλούτος και τα ναυάγια κλασικών, ελληνιστικών, βυζαντινών και μεσοβυζαντινών χρόνων, που προστατεύονται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, απασχόλησαν τα μέλη του Συμβούλιου με το σκεπτικό οι καταδύσεις, που μέχρι σήμερα δεν επιτρέπονταν παρά μόνο με τη συνοδεία αρχαιολόγου, να μην επηρεάσουν τα μνημεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα.Γράψτε την άποψη σας με κόσμιο τρόπο.Δυστυχώς κάποιοι σε ψηλά γραφεία ενοχλούνται ιδιαιτέρως που δίνουμε σε όλους την δυνατότητα σχολιασμού στα γεγονότα και τις εξελίξεις.
Τις αναρτήσεις και τα σχόλια τα διαβάζουν στα πολιτικά γραφεία.Για αυτό το λόγο χρησιμοποιήστε εύστοχα και έξυπνα,την ελευθερία λόγου που σας παρέχει το παρών μπλογκ,χωρίς ύβρεις και χωρίς χαρακτηρισμούς.
ΥΓ....Παρακαλώ μην γράφετε σχόλια με greeklish,είναι κουραστικό για όσους θέλουν να διαβάσουν το σχόλιο σας και για μένα,γιατί τα πιο πολλά πάνε αυτόματα στα ανεπιθύμητα και πρέπει να τα επαναφέρω.