Πτώση τουλάχιστον 10% αναμένεται στον τουρισμό της χερσαίας Μαγνησίας, ενώ πρόβλημα φαίνεται ότι έχουν και τα νησιά των Β. Σποράδων, Σκόπελος και Αλόννησος. Η μόνη κερδισμένη της τουριστική σεζόν αναδεικνύεται η Σκιάθος, που θα κλείσει το 2024 με αύξηση κατά 6-7%, όπως τόνισε μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή ο προϊστάμενος Ελέγχου, Επιθεώρησης και Τουριστικής Ανάπτυξης Θεσσαλίας του υπουργείου Τουρισμού κ. Νικόλαος Σαρούκος.
«Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζω το εξής περίεργο φαινόμενο. Έχουμε έναν τουρισμό τριών ταχυτήτων στη γεωγραφική Θεσσαλία», είπε ο ίδιος και ανέλυσε ότι το πλέον αισιόδοξο σενάριο ξεκινάει από την Σκιάθο, που περιμένουμε εντελώς συντηρητικά μία αύξηση έως το τέλος της χρονιάς μεσοσταθμική που θα είναι τουλάχιστον έως 6-7% . Από εκεί και πέρα, όπως είπε, έχουμε έναν ιδιαίτερο προβληματισμό στην Σκόπελο και την Αλόννησο γιατί έχουμε μία ανασταλτικότητα για νέες κρατήσεις, υπάρχουν και ακυρώσεις γιατί τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στη Σκόπελο και την Αλόννησο φέτος πραγματικά τινάχτηκαν στον αέρα σε συνάρτηση με το απίστευτα υψηλό κόστος μετάβασης με αποτέλεσμα κάποιος ενδιαφερόμενος να σκέφτεται δύο και τρεις φορές την συγκεκριμένη επιλογή κι από εκεί και πέρα να επιλέγει κάποιον άλλο προορισμό. Κερδισμένη, σύμφωνα με τον κ. Σαρούκο από την παθογένεια την τοπική είναι η Πελοπόννησος, τουλάχιστον σε ότι αφορά στους επισκέπτες που θα κατευθύνονταν στα νησιά από την Αττική.
Πτώση 10% στη χερσαία Μαγνησία
Σε ότι αφορά στη χερσαία Μαγνησία, εδώ τα πράγματα είναι αρκετά δύσκολα και όπως είπε χαρακτηριστικά και ο κ. Σαρούκος «αυτό που λέω σε πάρα πολύ κόσμο είναι ότι εάν θα έχουμε μεστοσταθμικά μία πτώση 10% θα είμαι ιδιαίτερα ευτυχής, ελπίζω να μην ξεπεράσουμε αυτό το ποσοστό».
Σύμφωνα με τον ίδιο η παρούσα χρονιά, είναι χρονιά επαναφοράς για τη χερσαία Μαγνησία, και παρά τις εξαιρετικά καλές προθέσεις όλης της αυτοδιοίκησης να ενημερώσει τον κόσμο για το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στη Μαγνησία γίνεται ακριβώς το αντίθετο.
«Μερικές φορές προσπαθούμε να ενημερώσουμε τον κόσμο, να κάνουμε συνεντεύξεις Τύπου, αλλά πετυχαίνουμε ακριβώς το αντίθετο και τελικά συντηρούμε μία καχυποψία και δίνουμε τροφή στον κάθε συνωμοσιολόγο. Δυστυχώς σύμμαχός μας θα πρέπει να είναι η λήθη και να μην κάνουμε εμείς καταρχάς ως κάτοικοι, ως επιχειρηματίες κι εμείς ως τοπικά ΜΜΕ απολογισμό ενός χρόνου μετά την καταστροφή, γιατί αυτό ενεργοποιεί αντανακλαστικά συγκρίσεων και αντανακλαστικά θύμησης. Αφήνουμε να κυλήσει ως έχει», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σαρούκος.
Συνέχισε δε επισημαίνοντας ότι τα πράγματα δεν φαίνονται αισιόδοξα από την άποψη ότι δεν έχει πειστεί ο κόσμος και η καχυποψία είναι πολύ δυνατότερη της τεκμηρίωσης, η οποία απλώθηκε από τους πλέον ειδικούς αυτοδιοικητικούς κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Περιφέρειας.
Όπως τόνισε ο κ. Σαρούκας η καχυποψία αφορά στην ποιότητα των νερών, την αντοχή και ασφάλεια του οδικού δικτύου, ενώ καχυποψία πυροδοτήθηκε και από τα τελευταία συμβάντα στον Ριζόμυλο και το Στεφανοβίκειο, που η χιλιομετρική απόσταση μπορεί είναι πολύ μεγάλη από την Μακρινίτσα, την Άφησσο, τα Καλά Νερά, αλλά ήταν αρκετή για να προκαλέσει μία επιπλέον ζημιά.
«Ο επισκέπτης δεν γνωρίζει γεωγραφία. Ξέρει Μαγνησία. Ο τουρισμός από τη φύση του είναι ένα προϊόν εξαιρετικά επιρρεπές σε πάρα πολλούς εξωγενείς παράγοντες. Το ωστικό κύμα από διάφορους ετερόκλιτους παράγοντες είναι εξαιρετικά δυνατό στον τουρισμό. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία διαχείριση φήμης την οποία εξακολουθούμε να τη συντηρούμε και τη συντηρούμε ακόμη και μεταξύ μας, στον διάλογό μας, ως επιχειρηματίες για το πως θα επικοινωνήσουμε την εικόνα μας προς τα έξω», είπε ο κ. Σαρούκος σημειώνοντας ότι ακόμη και οι προσπάθειες του επιχειρηματικού κόσμου να αναπαράγει εικόνες από τις ζημιές που έχουν αποκατασταθεί, δεν λειτουργούν θετικά στο τελικό αποτέλεσμα.
«Έχουμε εμποτιστεί όλοι μας με ένα αίσθημα υποσυνείδητης ενοχής ότι κ εμείς προσπαθούμε να αποκρύψουμε κάτι. Όσο περισσότερο φωνάζουμε την καθαρότητα της θέσης μας τόσο περισσότερη τροφή δίνουμε στον ντόπιο και όχι μόνο υποψήφιο συνωμοσιολόγο», είπε ο κ. Σαρούκος.
Ισχυρό brand name το Πήλιο
Και μπορεί η φετινή τουριστική χρονιά να είναι δύσκολη για τη Μαγνησία, όμως ο κ. Σαρούκος τόνισε ότι το Πήλιο ως προορισμός έχει ένα τόσο ισχυρό branding, μία τέτοια εμπορικότητα στη φήμη και στην εικόνα του που πολύ πιο εύκολα μπορεί να επανέλθει στη συνείδηση των πελατών και στις αγορές σε σχέση με κάποιον άλλο, άγνωστο προορισμός εξίσου θελκτικό.
«Το Πήλιο έχει άλλη διάσταση εμπορικότητας και αυτό είναι πλεονέκτημα.Φέτος έχουμε θέμα, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, μην πυροβολούμε τα πόδια μας γιατί εμείς καταρχάς αιμοδοτούμε την όποια ανησυχία», τόνισε.
Πλήρης η μη αξιοποίηση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου
Την ώρα που η Μαγνησία «χάνει» πελάτες και επισκέπτες, έρχεται αντιμέτωπη με μεγάλη πτώση τζίρου, το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου δεν φαίνεται να μπορεί να στηρίξει το τοπικό τουριστικό προϊόν, με τις αφίξεις να είναι μετρημένες και φέτος στα δάχτυλα.
Σύμφωνα με τον κ. Σαρούκο το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου είναι μία πύλη εισόδου που έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης 1.2 εκ. επιβατών τον χρόνο. Μετα βίας εξυπηρετεί 47.000 τον χρόνο. Το αεροδρόμιο είναι περίπτωση πλήρους μη αξιοποίησηςμίας πύλης εισόδου, που εάν ήταν σε οποιοδήποτε άλλο προορισμό θα είναι μεγιστοποιηθεί.
« Εδώ και 3 χρόνια κυνηγάω μία μελέτη για να εντάξουμε τον Βόλο σε δίκτυο άγονων γραμμών στη γραμμή Ρόδος Βόλος Κέρκυρα και Σητεία Βόλος Κωκαθ’ ολη τη διάρκεια του έτους», προσέθεσε ο ίδιος, μεταφέροντας τη δραματική κατάσταση για το αεροδρόμιο και ουσιαστικά τη μη συμβολή του στην ανάπτυξη της Μαγνησίας και εν γένει της Θεσσαλίας.
Σε νέο χώρο το γραφείο του ΕΟΤ μετά από 52 χρόνια
Μετά από 52 χρόνια το γραφείο του ΕΟΤ, τοπόσημο για την πόλη, που βρίσκονταν στο γνωστό πέτρινο κτήριοαμέσως μετά το Δημαρχείο Βόλου, έχει πια μετακομίσει, μιας και καταστράφηκε δύο φορές από τις πλημμύρες του περσινού Σεπτέμβρη. Όπως είπε ο κ. Σαρούκος πλέον λειτουργεί στην οδό Βασσάνη 9 στον 4ο και 5ο όροφο, δίπλα στον ΟΣΕ.
Απόδοση ραδιοφωνικής συνέντευξης: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου