Κυριακή 19 Απριλίου 2020

Επιστολή προς τους επαγγελματίες του Δήμου Σκοπέλου

Κύριοι επαγγελματίες, αγαπητοί συνάδελφοι, 

Από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της νέας Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Σκοπέλου, εργαζόμαστε μεθοδικά με την αμέριστη στήριξη του δημάρχου μας, για την ανανέωση και ενδυνάμωση της εικόνας του προορισμού, προσπαθώντας σε σύντομο χρονικό διάστημα να καλύψουμε κενά και ανάγκες πολλών ετών. 


Σε συνεννόηση με εξειδικευμένη εταιρία τουριστικού μάρκετινγκ που για πρώτη φορά ο Δήμος συνεργάζεται, μελετήσαμε το "προϊόν" και τις τάσεις του σύγχρονου περιβάλλοντος. Μέσα από μια πολυσέλιδη ανάλυση που έχουμε σκοπό να παρουσιάσουμε σε συγκέντρωση επαγγελματιών στο νησί, όταν επιστρέψουμε στην κανονικότητα και μέσα από την επεξεργασία χιλιάδων κριτικών και απόψεων επισκεπτών του νησιού, καταλήξαμε στο slogan που θα συνοδεύει το brandname "Skopelos", ενώ στη συνέχεια προχωρήσαμε στην εικαστική αποτύπωση λογοτύπου και τη δημιουργία μοντέρνου τουριστικού φυλλαδίου που περιγράφει μέσα από ένα πρωτότυπο σκεπτικό, το τουριστικό "προϊόν" της Σκοπέλου. 

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουμε έστω υπό αυτές τις δυσμενείς συνθήκες το νέο λογότυπο του προορισμού, το οποίο θα βρείτε επισυναπτόμενο στην παρούσα αλληλογραφία. "Skopelos: A piece of your heart!" Με άλλα λόγια, το νησί που θυμίζει έργο τέχνης και αποτελεί κομμάτι της καρδίας σου! Το μοντέρνο λογότυπο θυμίζει πίνακα ζωγραφικής, οι χαρακτηριστικές αποχρώσεις του πράσινου και του μπλε κυριαρχούν, η καρδιά θυμίζει παραλία και ακόμα και η λέξη Skopelos παραπέμπει σε ιδιαίτερα τοπικά στοιχεία παράδοσης του τόπου μας. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τα δεδομένα της εποχής αναδεικνύουν στην κορυφή των προτιμήσεων τη σχέση εμπιστοσύνης και τον συναισθηματικό δεσμό που έχει "χτίσει" κάθε προορισμός με τους επισκέπτες του. Κατ'επέκταση η φράση "A piece of your heart" μας καθιστά επίκαιρους σε αυτή τη δύσκολη για όλους συγκυρία. Έχετε την ευχέρεια χρήσης και εφαρμογής του λογοτύπου στο προωθητικό και διαφημιστικό υλικό της επιχείρησης σας. 

Οι λόγοι που ο κάθε επισκέπτης δημιουργεί ξεχωριστούς συναισθηματικούς δεσμούς με τη Σκόπελο, εξηγούνται μέσα από ένα πρωτότυπο σκεπτικό, στο νέο καλαίσθητο τουριστικό 16σέλιδο φυλλάδιο του Δήμου, το οποίο σας επισυνάπτουμε (σε χαμηλή ανάλυση) για την ενημέρωση σας. Σε μεγάλες διαστάσεις φύλλου και με μοντέρνο στήσιμο, ώστε να ευνοεί την ανάλυση των χαρακτηριστικών του προορισμού και ταυτόχρονα την ανάδειξη του φωτογραφικού υλικού, ο επισκέπτης καλείται σε ένα νοερό ταξίδι ώστε να πρωταγωνιστήσει στη δική του ταινία, στο νησί του Mamma Mia! Κάθε δισέλιδο του φυλλαδίου είναι μία διαφορετική ταινία και μία διαφορετική ενότητα (Παραλίες, Χωριά & Αξιοθέατα, Δραστηριότητες, Μοναστήρια, Εκκλησίες & Παράδοση, Γαστρονομία & Τοπικά Προϊόντα, Ρομαντισμός & Γάμοι). 

Επόμενος "σταθμός" μας είναι η ολοκλήρωση, στο επόμενο διάστημα, του νέου τουριστικού διαδικτυακού τόπου του Δήμου, με εκτεταμένο πληροφοριακό υλικό, που να πληροί τις σύγχρονες αισθητικές και τεχνικές προδιαγραφές, καθώς και με τη δυνατότητα προβολής των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού. Εισερχόμενοι στη νέα ψηφιακή εποχή, ο Δήμος δεν θα αγνοεί πλέον τη σύγχρονη πραγματικότητα. Ταυτόχρονα με την έναρξη λειτουργίας της ιστοσελίδας θα ενεργοποιηθούν οι λογαριασμοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του προορισμού (facebook, instagram, twitter, pinterest, youtube), που θα ενημερώνονται και θα συντηρούνται σε καθημερινή βάση με επαγγελματισμό και εξειδίκευση σε θέματα που ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα του σύγχρονου ταξιδιώτη.  

Αγαπητοί επαγγελματίες, το έργο μας όμως δεν θα ολοκληρωθεί με τα παραπάνω. 

Η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η ανθρωπότητα τους τελευταίους μήνες θα έχει αντίκτυπο και στις τοπικές μας οικονομίες. Οι νέες συνθήκες δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για επανάπαυση. Στόχος από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε ως Επιτροπή Τουρισμού ήταν, όχι μόνο η υλοποίηση δράσεων αλλά επιπροσθέτως η υιοθέτηση ενός νέου τρόπου εργασίας και σκέψης για την αποδοτικότερη προβολή του προορισμού. Στο πλαίσιο μιας πιο σύγχρονης προσέγγισης με βάση την οποία θα λειτουργεί η Επιτροπή Τουρισμού από εδώ και στο εξής, συμμετείχαμε οργανωμένα στις εκθέσεις Τουρισμού WTM  στο Λονδίνο, Philoxenia, Greek Panorama και HORECA στην Ελλάδα, Vakantiebeurs στην Ολλανδία και Romexpo στη Ρουμανία. Συνεχίζοντας την επικοινωνία με στοχευμένες επαφές που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια εκθέσεων με επαγγελματίες, δημοσιογράφους και φορείς, προέκυψαν στη συνέχεια δύο αφιερώματα για τον προορισμό χωρίς κόστος, το πρώτο σε έγκριτο τουριστικό επαγγελματικό website για το yachting, Allaboutshipping.co.uk, και το δεύτερο στο κορυφαίο Βρετανικό ταξιδιωτικό μέσο για οικογενειακές διακοπές, Familytraveller.co.uk. που προσεγγίζει εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά που ταξιδεύουν με μεγάλη συχνότητα εκτός Αγγλίας.

Σε συνεννόηση με την εταιρία συμβούλων μας, "ξετυλίγαμε" σταδιακά ένα πρόγραμμα προβολής με το ελάχιστο δυνατό κόστος, ενεργοποιώντας παράλληλα ένα δίκτυο επαφών με φορείς όπως τα Γραφεία ΕΟΤ, για να συμβάλει στην ανάδειξη της Σκοπέλου σε επιλεγμένες αγορές ενδιαφέροντος και ειδικές ομάδες -στόχους. Στο πνεύμα αυτό, δρομολογούσαμε ή διερευνούσαμε ήδη τις παρακάτω ενέργειες: 

  • Συνεργασία με δημοφιλή κοινότητα Ελλήνων Instagramers για την οργάνωση ταξιδιού γνωριμίας με 30 έως 40 συμμετέχοντες - instagramers που θα φωτογράφιζαν τον προορισμό με σκοπό τη σημαντική δημοσιότητα σε Ελληνικά και ξένα social media.

  • Επαφή με τον αντιπρόεδρο της εθνικής ένωσης bloggers της Ιταλίας για επίσκεψη στον προορισμό και προβολή σε ισχυρά social media της χώρας. 

  • Επαφή με ταξιδιωτικό συντάκτη καθιερωμένου Βρετανικού περιοδικού του διεθνούς δικτύου BBC, για οργάνωση δημοσιογραφικού ταξιδιού με έμφαση στη χλωρίδα του τόπου, τα μονοπάτια και γενικά τη φυσιολατρία.

  • Επαφή με Ολλανδό δημοσιογράφο και εκδότη για δημοσιογραφική επίσκεψη, με στόχο αφιέρωμα σε ταξιδιωτικό περιοδικό με βαρύτητα στο φυσικό κάλλος και τη γαστρονομία.

  • Προεργασία με έμπειρους Ισραηλινούς bloggers - specialists για ταξίδι εξοικείωσης στην περιοχή σε θέματα ποιοτικού τουρισμού. 

  • Συστηματική επικοινωνία με συντάκτη κορυφαίου Γερμανικού περιοδικού κατάδυσης για επίσκεψη στη Σκόπελο.

  • Διερευνητικές επαφές με αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων (όπως Ρουμανία, Τσεχία, Σερβία) για την οργάνωση αντίστοιχων ταξιδιών γνωριμίας με δημοσιογράφους, bloggers ή/και επαγγελματίες. 

  • Παρουσίαση του προορισμού σε επιλεγμένο κοινό ταξιδιωτικών πρακτόρων και δημοσιογράφων στην Ολλανδία για την ανάδειξη του θαλάσσιου τουρισμού καθώς και των μονοπατιών. 

  • Διερεύνηση για επιπλέον εξειδικευμένο προωθητικό υλικό ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες του Δήμου. 

  • Προετοιμασία για οργανωμένη εκθεσιακή συμμετοχή του Δήμου στη διεθνή έκθεση τουρισμού ITB 2020, που τελικά ακυρώθηκε από τους ίδιους τους διοργανωτές, λόγω Covid -19.

  • Διερεύνηση για πρωτότυπη συνδυαστική δράση σε δημοφιλές food mall της Μόσχας, με στόχο το «άνοιγμα» στην αγορά της Ρωσίας.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι παραπάνω δράσεις δυστυχώς αναβλήθηκαν λόγω των απρόβλεπτων διαστάσεων της πανδημίας. Ωστόσο, η πρόθεση μας ως Τουριστική επιτροπή να διαφοροποιήσουμε τη Σκόπελο μέσα από πρωτότυπες και στοχευμένες δράσεις, ούτε "αναβάλλεται", ούτε "παγώνει". Παρακολουθούμε τις εξελίξεις καθημερινά και είμαστε σε ετοιμότητα ώστε να επανέλθουμε δριμύτεροι με προτάσεις και δράσεις που θα διαμορφωθούν ανάλογα με τις τρέχουσες συνθήκες. 

Μέχρι τότε, μένουμε ασφαλείς και υγιείς, παραμένουμε αισιόδοξοι και κυρίως παραμένουμε στη διάθεση σας, για την ανταλλαγή γόνιμων απόψεων και τη στήριξη σας, σε οποιοδήποτε πεδίο θεωρείται πως μπορεί να σας φανεί χρήσιμη η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Σκοπέλου. 

Με εκτίμηση,

Η Πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής ανάπτυξης και προβολής  Δήμου Σκοπέλου

Ιωάννα Ευσταθίου

 Τα Μέλη

Ευχές για Καλό Πάσχα με υγεία και αισιοδοξία!

IOANNA EFSTATHIOU
Managing Director

Dolphin of Skopelos
Tourism & Hotels Enterprises
Skopelos Island
 37003 Skopelos, Greece
T.   +302424029191
F.   +302427029193
M. +306948485567
          
LOGOSMALL



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger