Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2017

Οι Μεξικανοί απαντούν στο τείχος του Τραμπ με μποϊκοτάζ


Ο Τραμπ υπέγραψε την εντολή για την ανέγερση του τείχος στα σύνορα ΗΠΑ - Μεξικού που θα περιορίσει τις μεταναστευτικές ροές, και οι Μεξικάνοι απαντούν στον ρατσισμό και την εθνική προσβολή με το να καλούν τους συμπολίτες τους να μποϋκοτάρουν τα αμερικανικά προϊόντα.
Ήδη οι μεξικανικές διαφημιστικές έχουν επιστρατεύσει τους πιο εμπνευσμένους διαφημιστές τους προκειμένου να δώσουν τη «μάχη» κόντρα στα αμερικανικά προϊόντα αλλά και την πολιτική Τράμπ. Εδώ και εβδομάδες οι μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας χρησιμοποιούν χιουμοριστικά, εύστοχα σποτάκια σε σχέση με την νέα πολιτική γραμμή των ΗΠΑ.

Η Corona, για παράδειγμα, που είναι η εταιρεία κολοσσός του Μεξικό «πάτησε» πάνω στο σλόγκαν του Τραμπ «Κάνε και πάλι μεγάλη την Αμερική» (Make America great again) για να τον χτυπήσει. Στο καινούριο της αντί - Τραμπ σποτ λοιπόν χρησιμοποιεί μεν τη ρήση του νέου Αμερικανού προέδρου, αλλά τη συνοδεύει με πολύ όμορφες εικόνες της Αμερικής, όχι όμως από το Γκραν Κάνιον ή το Μιντουέστ, τις μεσοδυτικές ΗΠΑ, αλλά από τη διώρυγα του Παναμά και τις φυτείες καφέ στην Κολομβία, θέλοντας έτσι να δείξει πως η Αμερική είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι οι ΗΠΑ.  Corona - Let's make America great again? 🌎 [English Version]      https://www.youtube.com/watch?v=mf5UwGR92iQ      Ήδη πριν από τρεις μήνες η Corona είχε μεγάλη επιτυχία με ένα spot με τίτλο «Γκρέμισε το τείχος σου» που είδαν σχεδόν εφτά εκατομμύρια τηλεθεατές.          Comercial Corona - The Wall (Muro)   https://www.youtube.com/watch?v=f49r2cmwJvk       Η αεροπορική εταιρεία Aeromexico καταπιάστηκε με το θέμα «Περνώντας τα σύνορα». Επικρίνει τα σύνορα μεταξύ χωρών, ανθρώπων, θρησκειών, φύλων και ιδεολογιών. Αλλά δεν είναι μόνο οι επιχειρήσεις που κινητοποιούνται. Και οι χρήστες του διαδικτύου καλούν τους συμπατριώτες τους σε μποϋκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων με συνθήματα όπως #AdiosStarbucks# και #AdiosMcDonalds#.  

Και είναι αλήθεια πως ήδη πολλές αμερικανικές επιχειρήσεις καταβάλλουν προσπάθειες να αναστρέψουν αυτό το δυσάρεστο κλίμα.
Πριν από μερικές ημέρες η Starbucks ανακοίνωσε επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων στο Μεξικό. Η αμερικανική αλυσίδα ταχυφαγίας Burger King το είχε ήδη κάνει. Η Starbucks μάλιστα ανακοίνωσε ότι πρόκειται να προσλάβει 10.000 πρόσφυγες. Εάν αυτές οι προσπάθειες καταφέρουν να αναχαιτίσουν το αντιαμερικανικό κλίμα που εξαπλώνεται στο Μεξικό θα φανεί το επόμενο διάστημα.
Σε πολιτικό επίπεδο πάντως η Αριστερά κατεβάζει τον κόσμο στους δρόμους. Περίπου 10.000 άνθρωποι διαδήλωσαν την περασμένη Τρίτη κατά της αύξησης της τιμής της βενζίνης.
Σε ένα πράγμα μόνο συμφωνούν οι Μεξικανοί Σοσιαλιστές με τον Τραμπ: στην κατάργηση της ζώνης ελευθέρου εμπορίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
NewsAlloy button