Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Γιατί τελικά οδηγάμε σαν μ@λ@κες;

Στην έξοδο για το Πάσχα, δηλαδή στην ουσία σε ένα διάστημα 4-5 μόνο ημερών, 38 άτομα έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, 45 τραυματίστηκαν σοβαρά και 430 πιο ελαφρά.
Γιατί τελικά οδηγάμε σαν μ@λ@κες;
“Έχετε προσέξει ότι όποιος οδηγεί πιο αργά από εμάς είναι μαλάκας και όποιος πάει πιο γρήγορα είναι τρελός;’. Ο Τζορτζ Κάρλιν μπορεί να μην είχε στο μυαλό του τους Έλληνες οδηγούς όταν και είπε αυτή την ατάκα, αλλά σίγουρα πέτυχε διάνα στην περιγραφή της ιδιοσυγκρασίας του Έλληνα οδηγού.
Ξαναγράφω λίγο τα επίσημα στοιχεία της εξόδου του Πάσχα. Μέχρι σήμερα Πέμπτη 5 Μαίου που γράφονται αυτές οι γραμμές, 38 άτομα έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, 45 τραυματίστηκαν σοβαρά και 430 ελαφρύτερα.
Μπορείτε να αντιληφθείτε το νούμερο; 38 άτομα έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, 45 τραυματίστηκαν σοβαρά και 430 ελαφρύτερα.
Ο τότε διευθυντής τροχαίας Θεσσαλονίκης, ταξίαρχος Θεόδωρος Τυρεκίδης, είχε πει το 2014:  «τα τροχαία ατυχήματα, εκτιμάται, ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου στην χώρα μας, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο».

Ας το πάμε άλλη μια φορά μπας και το καταλάβουμε! Μπορεί να μην καπνίζουμε για να μην πάθουμε καρκίνο, να μην τρώμε λιπαρά για να μην πάθουμε έμφραγμα, αλλά αν μπει σφήνα μπροστά μας ένας, θα κάνουμε τα πάντα για να τον φτάσουμε και να τον κοιταξουμε προσπερνώντας τον.
Η Ελλάδα, παρόλο που τα τελευταία χρόνια, τα θανατηφόρα τροχαία στην χώρα μας έχουν μειωθεί κατά 37%, συνεχίζει να έχει ένα από τα πιο υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, η χώρα μας βρίσκεται στην 8η θέση ανάμεσα στις 28 χώρες της ΕΕ σε θανατηφόρα τροχαία! Είμαστε 8οι!
Μας περνάνε μόνο χώρες με πολλαπλάσιο πληθυσμό από εμάς όπως η Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία ή η Πολωνία!
Τι είναι αυτό που μας κάνει να οδηγάμε σαν μαλάκες τελικά;
Εϊναι η κρίση θα πείτε πολύ εύκολα. Τουλάχιστον αυτό θυμάμαι να λένε σε ένα ρεπορτάζ του Alpha οδηγοί που δεν είχαν περάσει από ΚΤΕΟ τα οχήματά τους. Όμως αυτό δεν ισχύει. Το 2001 που είμασταν όλοι μέσα στην φούσκα της ευημερίας, είχαμε 1880 νεκρούς στην άσφαλτο. Το 2014 που ήταν η 4η χρονιά μνημονίου είχαμε 793! Δηλαδή στην εποχή της κρίσης, έχουμε μείωση των θανατηφόρων τροχαίων σχεδόν 60%!
Και είναι λογικό αν το καλοσκεφθείτε. Εϊναι λογικό γιατί και λιγότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν πια, και πιο εξελιγμένα συστήματα οδήγησης έχουν και πιο καλούς δρόμους έχουμε σε σχέση με το 2001. Αλλά παρόλα αυτά είμαστε 8οι στους 28 στην Ευρώπη σε θανάτους στην άσφαλτο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαικής Ένωσης.
Φέτος το Πάσχα, σε σχέση με πέρυσι είχαμε, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, μια αύξηση 10% σε θανάτους και ατυχήματα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η αύξηση των “εκδρομέων” αυτό το Πάσχα σε σχέση με το περσινό ήταν λιγότερη από 10%.
Τι είναι αυτό τελικά που μας κάνει να οδηγούμε σαν τρελοί; Που δεν δεχόμαστε κανέναν να μας προσπεράσει, που δεν δίνουμε προτεραιότητα σε κανέναν; Που όταν έχει μποτιλιάρισμα πάμε από την ΛΕΑ και δεν μας πολυνοιάζει αν πρέπει να περάσει ασθενοφόρο ή αστυνομία; Που με 4-5 ποτάκια νοιώθουμε ικανοί να πιάσουμε το τιμόνι και γυρίσουμε σπίτι μας από το μπαρ.
Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω Πραγματικά δεν ξέρω. Ίσως είναι το μεσογειακό μας ταμπεραμέντο; Ποιος ξέρει; Ίσως είναι ένα υποχθόνιο σχέδιο των Ροθτσάιλντ να εξαφανίσουν το Ελληνικό έθνος. Ποιος ξέρει.
Ϊσως τελικά είναι αυτή η βλαχομαγκιά που έχουμε σαν λαός. Μπορεί να είναι αυτό. Πραγματικά δεν έχω κάποια λογική εξήγηση.
Γυρνώντας την Δευτέρα του Πάσχα Αθήνα, με προσπέρασε με 150 ένα σαραλάκι με τον πατέρα αν κρατάει τσιγάρο στο χέρι, τον πιτσιρίκο να είναι στο κάθισμα του συνοδηγού και την μάνα πίσω. Αλλά μια χαρά σωστός ήταν ο τύπος. Φόραγε ζώνη στον μικρό.

Υ.Γ. Αν με ρωτάτε πάντως, στους μισούς έλληνες θα έπαιρνα το δίπλωμα οδήγησης και στους υπόλοιπους το εκλογικό βιβλιάριο. Και τον εαυτό μου βάζω μέσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger