Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2015

Δίνουμε αποφασιστικά τη μάχη της απεργίας στα καράβια

Από τη συνέντευξη με το Λευτέρη Μπαρμπαρούση

Ο «Ριζοσπάστης» συζητάει με τον Λευτέρη Μπαρμπαρούση, πρόεδρο της Ενωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο Στέφενσων»

Αύριο Δευτέρα, στις 6 π.μ. ξεκινάει η απεργία των ναυτεργατών σε όλα τα λιμάνια και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 6 π.μ. της Τετάρτης. Για τη 48ωρη απεργία, τα αιτήματά της και τον τρόπο με τον οποίο οι ταξικές δυνάμεις προσπαθούν να την οργανώσουν καλύτερα, ο «Ριζοσπάστης» συζήτησε με τον Λευτέρη Μπαρμπαρούση, πρόεδρο της Ενωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο Στέφενσων».
***
-- Ανάμεσα στα βασικά ζητήματα της απεργίας είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, οι εργασιακές σχέσεις, το Aσφαλιστικό. Τι εξελίξεις έχουμε σε αυτά τα μέτωπα, που καθιστούν αναγκαία τη μαζική απεργιακή απάντηση των ναυτεργατών;
-- Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μαζί με τους εφοπλιστές και το «κουαρτέτο» ΕΕ, ΕΚΤ, ESM, ΔΝΤ, στα προαπαιτούμενα του 3ου μνημονίου θέτουν σε προτεραιότητα την αλλαγή του δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, για την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών, γενικότερα του κεφαλαίου. Οι εφοπλιστές κάνουν ό,τι θέλουν με κριτήριο τα δικά τους συμφέροντα, ενώ οι νησιώτες υποφέρουν από την έλλειψη πλοίων, δρομολογίων και τα πανάκριβα εισιτήρια για τη λαϊκή οικογένεια.
Εφοπλιστές και συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με τη στήριξη και των άλλων κομμάτων, από τη ΝΔ μέχρι και τη Χρυσή Αυγή, επιδιώκουν την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων σε όλες τις κατηγορίες των καραβιών, την ισοπέδωση της Κοινωνικής Ασφάλισης, επιφέροντας νέο πλήγμα στα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών.
Από τη συνέντευξη με το Λευτέρη Μπαρμπαρούση
Οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, η εντατικοποίηση της δουλειάς, η κατάργηση του ΝΑΤ, του ΚΕΑΝ και οι νέες δραματικές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία», αλλά απαίτηση των εφοπλιστών. Είναι αποτέλεσμα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων μεταφορών, όπως προβλέπεται από τις τέσσερις ελευθερίες του Μάαστριχτ και εξειδικεύεται με τον αντιλαϊκό κανονισμό 3577/1992 της ΕΕ για την πλήρη εφαρμογή του στην ακτοπλοΐα, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες, τους κατοίκους των νησιών και τους ναυτεργάτες, θέτοντας σε αυξημένους κινδύνους την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει την ίδια ρότα με τις προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και στις θαλάσσιες μεταφορές: Την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών. Απέναντι σ' αυτή την πρόκληση, τα ταξικά σωματεία «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΜΕΝ, ΠΕΜΑΓΕΝ, μαζί με τους ναυτεργάτες, οργανώνουμε τη μάχη της απεργίας.
-- Σχετικά με το Ασφαλιστικό, ποιά είναι τα μέτρα που χτυπούν τους ναυτεργάτες;
-- Ηδη από τον περασμένο Αύγουστο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ενσωμάτωσε στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και το Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών, με ό,τι αυτό σημαίνει για το ύψος των επικουρικών συντάξεων, που έχουν πληρώσει μέχρι τελευταίας δεκάρας οι ναυτεργάτες, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι.
Σε ό,τι αφορά την κύρια σύνταξη, που δίνεται από το ΝΑΤ, όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα υπαχθεί στο μελλοντικό Ενιαίο Ταμείο Κοινωνικής Ασφάλισης, ακολουθώντας τη γενική τάση της αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ, που οδηγεί σε χειροτέρευση των όρων Ασφάλισης και σε αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των ναυτεργατών.
Για να περάσει τα αντιασφαλιστικά μέτρα και να αποσπάσει την ανοχή των ναυτεργατών, η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, επικαλείται τα άσχημα οικονομικά του ΝΑΤ και τη «βιωσιμότητα» του Ταμείου. Μάλιστα, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ δεν απέφυγε τον πειρασμό να χρησιμοποιήσει τα ίδια χοντρά ψέματα που έλεγαν και οι προηγούμενοι, ότι για τη χρεοκοπία του ΝΑΤ φταίνε οι συντάξεις που δόθηκαν στους πολιτικούς πρόσφυγες.
Τους προειδοποιούμε να σταματήσουν να προκαλούν. Σε ερώτημα που καταθέσαμε το 2002 προς το ΝΑΤ, μας απάντησε ότι μόλις 21 συντάξεις έχουν δοθεί σε πολιτικούς πρόσφυγες από τη μεταπολίτευση και μετά! Τα λένε αυτά επειδή θέλουν να κρύψουν ότι οι εφοπλιστές, ξεζουμίζοντας πάνω από 120.000 Ελληνες και αλλοδαπούς ανασφάλιστους ναυτεργάτες, έχουν βουλιάξει το ΝΑΤ.
Οτι η χρεοκοπία των Ασφαλιστικών Ταμείων των ναυτεργατών οφείλεται στα θαλασσοδάνεια, την εισφοροαπαλλαγή και τα τεράστια ποσά που έχουν χαριστεί στους εφοπλιστές από τις οφειλές τους στο ΝΑΤ, τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων σε όλες τις κατηγορίες καραβιών, τη μετατροπή των μισθών από συνάλλαγμα σε δραχμές τη δεκαετία του 1970 και άλλα προκλητικά προνόμια.
-- Τι ευθύνες έχει η πλειοψηφία της ΠΝΟ για όλες αυτές τις εξελίξεις;
-- Αναμφισβήτητα, η πλειοψηφία της ΠΝΟ έχει μεγάλες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση. Χρόνια τώρα βάζει πλάτη με τους εργοδοτικούς - κυβερνητικούς συνδικαλιστές στην προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής, των συμφερόντων των εφοπλιστών. Καλλιεργεί τον εφησυχασμό στους ναυτεργάτες, παρουσιάζει την αντιλαϊκή επίθεση αποσπασματικά, ισχυριζόμενη ότι εκείνο ή το άλλο μέτρο δεν «ακουμπάνε» τον κλάδο, όταν ισχύει το ακριβώς αντίθετο.
Ακόμα και τώρα, που τα στελέχη της κυβέρνησης δεν μασάνε τα λόγια τους γι' αυτά που σχεδιάζουν σε βάρος των ναυτεργατών, προκειμένου να διασφαλίσουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών, υπήρξαν συνδικαλιστές της πλειοψηφίας που δεν στοιχήθηκαν με την πρόταση για απεργία, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι πρέπει πρώτα να συναντήσουμε τον υπουργό Εργασίας και να μας πει για το ΝΑΤ! Δεν συζητάμε βέβαια για τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος ορθά - κοφτά μας είχε ήδη ξεκαθαρίσει ότι θα υπάρξει μείωση των οργανικών συνθέσεων...
Αύριο, την Τρίτη και στις 12 Νοέμβρη να μη γυρίσει προπέλα
-- Πώς δουλεύουν για την απεργία οι ταξικές ναυτεργατικές δυνάμεις και τι κλίμα συναντάτε στα καράβια;
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία παλεύουμε να ανεβούν η οργάνωση και οι αγωνιστικές διαθέσεις των ναυτεργατών, να υπάρξει μαζική και αποφασιστική απάντηση στα σχέδια της κυβέρνησης, τόσο με τη 48ωρη απεργία, όσο και με τη συμμετοχή μας στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία στις 12 Νοέμβρη. Πιέσαμε την ΠΝΟ για κινητοποιήσεις και κάτω από αυτές τις συνθήκες πάρθηκε η απόφαση για την αυριανή απεργία.
Το κλίμα που συναντάμε στα καράβια είναι ενθαρρυντικό. Και ο πιο δύσπιστος καταλαβαίνει πλέον πού πάει το πράγμα. Υπάρχει ανησυχία. Δεν είναι μόνο τα προβλήματα στον κλάδο, αλλά γενικότερα τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν στη ζωή τους. Οικογένειες έχουν, παιδιά έχουν, ΕΝΦΙΑ πληρώνουν, φροντιστήρια κ.ά. Υπάρχει εργοδοτική τρομοκρατία, αλλά και σοβαρός προβληματισμός ότι δεν πάει άλλο.
Τώρα είναι ώρα μάχης και αυτή θα τη δώσουμε με τους ναυτεργάτες στους καταπέλτες των καραβιών. Γίνεται σύγκρουση και ο μόνος δρόμος που έχουμε είναι να παλέψουμε. Οι ταξικές ναυτεργατικές δυνάμεις, είτε πλειοψηφούμε σε ένα σωματείο, είτε είμαστε μειοψηφία, κάνουμε καθημερινά παρεμβάσεις, προσπαθούμε, μιλάμε, εξηγούμε, συγκρουόμαστε με απόψεις που υπονομεύουν την απεργία, το κίνημα και την κοινή δράση. Προσπαθούμε για την οργάνωση του κλάδου, χωρίς να υποτασσόμαστε στις δυσκολίες.
Μπροστά στην 48ωρη απεργία, στις 2 και 3 Νοέμβρη, καλούμε τους ναυτεργάτες να κάνουν δική τους υπόθεση την οργάνωση και την περιφρούρηση της κινητοποίησης σε κάθε λιμάνι και καράβι. Να μη γυρίσει προπέλα αύριο και μεθαύριο, αλλά και στις 12 Νοέμβρη.
Αντίπαλοί μας είναι οι εφοπλιστές, η κυβέρνηση και τα κόμματά τους, η ΕΕ. Ολοι μαζί χτυπάνε ανελέητα τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα. Εχουμε πείρα από την οργάνωση μεγάλων αγώνων και προετοιμαζόμαστε για σκληρές αναμετρήσεις, έχοντας εμπιστοσύνη στη δύναμη των ναυτεργατών, συνολικά της εργατικής τάξης.

Χ. Μ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
NewsAlloy button