Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

«Κατηγορώ» θαλαμηπόλων για τις οργανικές θέσεις

«Κατηγορώ» θαλαμηπόλων στον Μ. Βαρβιτσιώτη για τις οργανικές θέσεις

Επιστολή θαλαμηπόλων στον Υπουργό Ναυτιλίας:
Μειωμένες  - Ειδικές Οργανικές Συνθέσεις

Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του υπό Ιταλική σημαία και πλοιοκτησία επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου “Norman Atlantic”, που είχε ως αποτέλεσμα να θρηνήσουμε την απώλεια της ζωής, μέχρι στιγμής, δέκα (10) ανθρώπων και έρχεται να επιβεβαιώσει δυστυχώς, τις δυσοίωνες προβλέψεις μας για την διαφαινόμενη πιθανότητα σοβαρών ναυτικών ατυχημάτων, επανέρχεται με δραματικό κατά κυριολεξία τρόπο σε επικαιρότητα η καταγγελία, που είχαμε διατυπώσει σε έγγραφά μας, για την εκ μέρους σας υιοθέτηση των μειωμένων ειδικών συνθέσεων πληρωμάτων των Ε/Γ-Ο/Γ, τόσο των εκτελούντων δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδας – Ιταλίας όσο και της Ακτοπλοΐας.

Η αλόγιστη και εξωπραγματική αυτή πρακτική, που ακολουθήσατε κ. Υπουργέ έπληξε τον κλάδο μας δεινότερα από κάθε άλλο κλάδο και επέφερε μείωσή του κατά ποσοστό 50%, όπως σας είχαμε εγκαίρως ενημερώσει.

Τα ίδια στοιχεία – δεδομένα στην οργανική σύνθεση εφαρμόσθηκαν και για το πλοίο, που προαναφέραμε στο οποίο σημειώθηκε έκδηλη δυσλειτουργία στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς και 34ωρη παραμονή εκατοντάδων επιβατών επί του πλοίου, η οποία προφανέστατα οπωσδήποτε θα είχε περιορισθεί στο ελάχιστο, εάν ο διατιθέμενος αριθμός μελών πληρώματος ήταν εκείνος που προβλέπετο, πριν από την εισαγωγή των μειωμένων συνθέσεων, η οποία σταδιακά και σε σύντομο χρονικό διάστημα επεκτάθηκε σε όλα τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της γραμμής αυτής είτε ημεδαπών είτε αλλοδαπών συμφερόντων και στη συνέχεια επεκτάθηκε και στα ακτοπλοϊκά πλοία.
Αναφερόμενοι στον επαγγελματικό μας κλάδο η σύνθεση θα έπρεπε να περιλαμβάνει 20 Θαλαμηπόλους, 16 Επίκουρους, 1 Αρχιθαλαμηπόλο, 1 Β’ Αρχιθαλαμηπόλο, ήτοι συνολικά 38 άτομα, αντί των οποίων είχε 8 Θαλαμηπόλους, 7 Επίκουρους και 1 Αρχιθαλαμηπόλο, ήτοι συνολικά 16 άτομα.
Δεν χρειάζεται κ. Υπουργέ τίποτε περισσότερο από τον κοινό νου, για να γίνει αντιληπτό με ευχέρεια το αδιανόητο διακύβευμα των μειωμένων – ειδικών συνθέσεων.

Εξ άλλου η δήθεν αντιμετώπιση – κάλυψη της μείωσης των οργανικών συνθέσεων με αύξηση των ωραρίων εργασίας των ναυτεργατών και η αναπόφευκτη εκ του λόγου αυτού μείωση των ωρών ανάπαυσης, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην υπερκόπωση του πληρώματος, η οποία έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στα επίπεδα ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων τους και των επιβαινόντων. Όταν συντρέχουν έκτακτοι λόγοι (ατυχήματα, ναυάγια) είναι εύκολο να γίνει κατανοητό το αποτέλεσμα.

Εμφανίζεται η προτίμηση να κλίνει υπέρ των οικονομικών πλεονεκτημάτων προς όφελος τις πλοιοκτησίας των πλοίων αυτών, ο δεν απτός και επικρεμάμενος κίνδυνος σε βάρος της ζωής των επιβαινόντων να παροράται κατά τρόπο ανεύθυνο.

Λυπούμεθα ειλικρινά για την διαπίστωση αυτή, που γίνεται όχι υπό μορφή προβλέψεως αλλά υπό το τεράστιο βάρος της σκληρής και μη ανατρεπόμενης πλέον πραγματικότητας.

Θεωρούμε κύριε Υπουργέ, ότι έστω και κάτω από τις συνθήκες αυτές, είναι πλέον επιβεβλημένη η άμεση και επείγουσα αναθεώρηση της ακολουθούμενης πρακτικής των μειωμένων ειδικών συνθέσεων σε όλο το εύρος των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, με επάνοδο σε επίπεδα οργανικών συνθέσεων, που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές απαιτήσεις των πλοίων είτε υπό ομαλές συνθήκες είτε υπό έκτακτες και δραματικές, όπως  στη περίπτωση του “Norman Atlantic”..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger