Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου 2014

Υπόσχεση στελέχωσης του τελωνείου Σκιάθου

Υπόσχεση στελέχωσης του τελωνείου ΣκιάθουΣτο μεταξύ γίνεται αγώνας δρόμου για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των νησιών 
Τη διαβεβαίωση ότι θα στελεχωθεί με έναν επιπλέον υπάλληλο το τελωνείο της Σκιάθου έδωσε το Υπουργείο Οικονομικών, απαντώντας σε σχετική επερώτηση που κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Στην απάντηση που κοινοποίησε το ίδιο Υπουργείο, γίνεται λόγος για δρομολόγηση των απαιτούμενων διαδικασιών, προκειμένου να προστεθεί ένας επιπλέον υπάλληλος.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, καταβάλλονται υπεράνθρωπες προσπάθειες από το υπάρχον έμψυχο δυναμικό του τελωνείου Σκιάθου, που αποτελείται από δύο μόλις άτομα, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες και των τριών νησιών.

Στην παρούσα χρονική στιγμή, το βάρος των αυξημένων αρμοδιοτήτων καλείται να σηκώσει ουσιαστικά η προϊσταμένη, η οποία είναι υπεύθυνη εφ’ όλης της ύλης και μια ακόμη υπάλληλος που βρίσκεται στο νησί με απόσπαση, για διάστημα έξι μηνών, έως και το Νοέμβριο, προκειμένου να καλύψει προσωρινά τη θέση του υπαλλήλου που συνταξιοδοτήθηκε, η οποία πραγματοποιεί ελέγχους κατά βάση στο αεροδρόμιο.
Είναι φύσει αδύνατο να καλυφθούν οι πολυάριθμες ανάγκες και των τριών νησιών από ένα μόνο άτομο, την προϊσταμένη, η οποία εργάζεται κυριολεκτικά νυχθημερόν, με αυταπάρνηση και εάν προκύψει, ω μη γένοιτο, θέμα υγείας, το τελωνείο της Σκιάθου θα κλείσει αναγκαστικά, ελλείψει δεύτερου υπαλλήλου με ευρεία γνώση όλου του αντικειμένου.
Η ανάγκη επαρκούς στελέχωσης του τελωνείου της Σκιάθου έχει κατ’ επανάληψη τεθεί υπόψη των αρμόδιων φορέων, δεδομένου ότι το νησί του Παπαδιαμάντη είναι πύλη εισόδου - εξόδου, από αέρος και θάλασσας, για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Κατά συνέπεια, αν για οποιονδήποτε λόγο παραμείνει κλειστό το τελωνείο, είναι προφανές ότι ακινητοποιούνται τα πάντα, τόσο οι πτήσεις των αεροσκαφών, όσο και οι προσεγγίσεις πλοίων με ξένη σημαία, τουριστικών, αλιευτικών σκαφών, κρουαζιερόπλοιων αλλά και θαλαμηγών, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη Σκιάθο και τα τρία νησιά κατ’ επέκταση.
Μετά την κατάργηση των Τελωνείων της Σκοπέλου και της Αλοννήσου, οι αρμοδιότητες δόθηκαν στο Τελωνείο του Βόλου. Είναι, ωστόσο, πρακτικά αδύνατο να καλύπτονται οι ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των νησιών από υπαλλήλους του Τελωνείου Βόλου, διότι απαιτείται διαρκής μετακίνηση και κατά συνέπεια, το Τελωνείο της Σκιάθου καλείται, για πρακτικούς λόγους, να εξυπηρετήσει και τα τρία νησιά.
Σε τακτά χρονικά διαστήματα, εξάλλου, οι τελωνειακοί υπάλληλοι της Σκιάθου μετακινούνται και στα άλλα δύο νησιά, διότι βάση νόμου, απαιτείται η παρουσία τελωνιακού υπαλλήλου, προκειμένου να προσεγγίσει κρουαζιερόποπλοιο. Παράλληλα η σφράγιση και αποσφράγιση των αυτοκινήτων που ανήκουν σε αλλοδαπούς, εμπίπτει επίσης στην αρμοδιότητα των τελωνειακών υπαλλήλων και κατά συνέπεια καθίσταται σαφής ο όγκος της εργασίας, με την οποία είναι επιφορτισμένοι.
Σε αρκετές, επίσης, περιπτώσεις, ο υπάλληλος και στην προκειμένη περίπτωση η προϊσταμένη, διανυκτερεύει αναγκαστικά είτε στη Σκόπελο είτε στην Αλόννησο, όταν δεν υπάρχει δεύτερο δρομολόγιο πλοίου ή ταχυπλόου στη διάρκεια της μέρας.
Το πολύ σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, έχει γνωστοποιηθεί έγκαιρα στο αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να φροντίσει για την επαρκή στελέχωση του τελωνείου Σκιάθου. Αν ληφθεί, τέλος, υπόψη το γεγονός ότι η Σκιάθος είναι Ευρωπαϊκή πύλη εισόδου και εξόδου, από αέρος και θαλάσσης, είναι εύκολα αντιληπτές οι αυξημένες απαιτήσεις που υπάρχουν στη διάρκεια της σεζόν, και απαιτούν το ανάλογο προσωπικό, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
NewsAlloy button