Σε οικονομικο-πολιτικό θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της φορολόγησης των ναυτιλιακών εταιρειών.
Μετά τον αιφνιδιασμό που υπέστη ο εφοπλιστικός κόσμος, στα τέλη του 2013 με την ψήφιση του άρθρου 14, που καθιστά υποχρεωτική για όλους τους εφοπλιστές τη συμφωνία για την εθελοντική εισφορά της ελληνικής πλοιοκτησίας στα δημόσια ταμεία, που υπέγραψαν τον περασμένο Ιούλιο με την κυβέρνηση, έγιναν νέες πυρετώδεις διαπραγματεύσεις.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θόδωρος Βενιάμης σε πολυεπίπεδες συναντήσεις που είχε, φθάνοντας μέχρι τον πρωθυπουργό, προσπάθησε να επαναφέρει τα δεδομένα στην, προ της ψήφισης του άρθρου 14, εποχή. Στον φορολογικό εθελοντισμό. Στο πλαίσιο αυτό είχε συνεχείς επαφές με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Ναυτιλίας και Ανάπτυξης ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες των «Π», οι δύο πλευρές, κυβέρνηση και εφοπλισμός φέρεται να συμφώνησαν να ισχύσει η εθελοντική προσφορά. Όμως στην πράξη δεν έχει γίνει καμία κίνηση για την κατάργηση της διάταξης που μετέτρεψε τον εθελοντισμό σε υποχρέωση.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες να μην έχουν δώσει ακόμη ούτε ευρώ στα κρατικά ταμεία αφού περιμένουν να ξεκαθαρίσει το τοπίο, ενώ το κράτος χάνει και τα λεφτά που είχε προϋπολογίσει από την εθελοντική φορολόγηση.
Η συμφωνία του καλοκαιριού προέβλεπε την καταβολή από πλευράς της κάθε ναυτιλιακής εταιρείας επιπλέον ποσού όσο ο φόρος για κάθε πλοίο που ελέγχει ή διαχειρίζεται. Δηλαδή για τρία χρόνια το κάθε πλοίο θα πλήρωνε διπλό φόρο.
Η διάταξη που ψηφίσθηκε στα τέλη του 2013 και ανέτρεψε το σκηνικό, καθιστά την εθελοντική αυτή συμφωνία υποχρεωτική, ενώ προβλέπει την καταβολή «παροχής» διπλάσιας από το φόρο που καταβάλλει για τα επόμενα τρία χρόνια. Δηλαδή διπλασιάζει το ποσό της αρχικής συμφωνίας.
Ειδικότερα αναφέρει ότι «καταβάλλεται ετησίως και για τα τρία παραπάνω έτη ποσό ίσο με το διπλάσιο του τελικού ποσού φόρου που υπολογίσθηκε και βεβαιώθηκε. Όπως επισημαίνουν εφοπλιστικοί κύκλοι για πρώτη φορά από το 1975 θεσπίστηκε φόρος για τη ναυτιλία εκτός συνταγματικού πλαισίου και για αυτόν τον λόγο ο νομοθέτης χρησιμοποιεί τη λέξη «παροχή» και όχι «φόρο».
ΚΕΡΔΗ. Η κυβέρνηση μέσω της μετατροπής της οικειοθελούς προσφοράς των εφοπλιστών προς το ελληνικό δημόσιο σε υποχρεωτική, ελπίζει να συγκεντρώσει 140 εκατομμύρια ευρώ ενώ υπάρχουν και άλλα 140 εκατομμύρια που έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν μέσω της φορολόγησης τόσο των υπό ελληνική όσο και των υπό ξένη σημαία πλοίων των ναυτιλιακών εταιρειών που βρίσκονται στην Ελλάδα με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων τους. Η διαφορά των υπό ελληνική με τα υπό ξένη σημαία είναι ότι από τα δεύτερα αφαιρείται το ποσό που έχει πληρώσει η εταιρεία βάση του νηολογίου της άλλης χώρας την σημαία της οποίας φέρει το πλοίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών έχει υπολογίσει ότι βάση των έως τώρα υπαρχόντων στοιχείων του αριθμού πλοίων που ελέγχουν οι εταιρείες με βάση την Ελλάδα, θα εισπραχθούν 90 εκατομμύρια ευρώ, αφού πλοία πωλούνται και αγοράζονται και αλλάζουν οι αριθμοί και οι συσχετισμοί.
Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ότι από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα αλλάζει συνεχώς το φορολογικό πλαίσιο για τη ναυτιλία δημιουργώντας αστάθεια στο επιχειρηματικό περιβάλλον 694 εταιρειών που έχουν έδρα την Ελλάδα κάποιες εκ των οποίων άρχισαν οικονομοτεχνικές μελέτες για να δουν το κόστος μεταφοράς τους στο εξωτερικό προοπτική η οποία θα πλήξει το ελληνικό ναυτιλιακό cluster.
Από την εφημερίδα Παραπολιτικά
Μετά τον αιφνιδιασμό που υπέστη ο εφοπλιστικός κόσμος, στα τέλη του 2013 με την ψήφιση του άρθρου 14, που καθιστά υποχρεωτική για όλους τους εφοπλιστές τη συμφωνία για την εθελοντική εισφορά της ελληνικής πλοιοκτησίας στα δημόσια ταμεία, που υπέγραψαν τον περασμένο Ιούλιο με την κυβέρνηση, έγιναν νέες πυρετώδεις διαπραγματεύσεις.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θόδωρος Βενιάμης σε πολυεπίπεδες συναντήσεις που είχε, φθάνοντας μέχρι τον πρωθυπουργό, προσπάθησε να επαναφέρει τα δεδομένα στην, προ της ψήφισης του άρθρου 14, εποχή. Στον φορολογικό εθελοντισμό. Στο πλαίσιο αυτό είχε συνεχείς επαφές με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Ναυτιλίας και Ανάπτυξης ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες των «Π», οι δύο πλευρές, κυβέρνηση και εφοπλισμός φέρεται να συμφώνησαν να ισχύσει η εθελοντική προσφορά. Όμως στην πράξη δεν έχει γίνει καμία κίνηση για την κατάργηση της διάταξης που μετέτρεψε τον εθελοντισμό σε υποχρέωση.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες να μην έχουν δώσει ακόμη ούτε ευρώ στα κρατικά ταμεία αφού περιμένουν να ξεκαθαρίσει το τοπίο, ενώ το κράτος χάνει και τα λεφτά που είχε προϋπολογίσει από την εθελοντική φορολόγηση.
Η συμφωνία του καλοκαιριού προέβλεπε την καταβολή από πλευράς της κάθε ναυτιλιακής εταιρείας επιπλέον ποσού όσο ο φόρος για κάθε πλοίο που ελέγχει ή διαχειρίζεται. Δηλαδή για τρία χρόνια το κάθε πλοίο θα πλήρωνε διπλό φόρο.
Η διάταξη που ψηφίσθηκε στα τέλη του 2013 και ανέτρεψε το σκηνικό, καθιστά την εθελοντική αυτή συμφωνία υποχρεωτική, ενώ προβλέπει την καταβολή «παροχής» διπλάσιας από το φόρο που καταβάλλει για τα επόμενα τρία χρόνια. Δηλαδή διπλασιάζει το ποσό της αρχικής συμφωνίας.
Ειδικότερα αναφέρει ότι «καταβάλλεται ετησίως και για τα τρία παραπάνω έτη ποσό ίσο με το διπλάσιο του τελικού ποσού φόρου που υπολογίσθηκε και βεβαιώθηκε. Όπως επισημαίνουν εφοπλιστικοί κύκλοι για πρώτη φορά από το 1975 θεσπίστηκε φόρος για τη ναυτιλία εκτός συνταγματικού πλαισίου και για αυτόν τον λόγο ο νομοθέτης χρησιμοποιεί τη λέξη «παροχή» και όχι «φόρο».
ΚΕΡΔΗ. Η κυβέρνηση μέσω της μετατροπής της οικειοθελούς προσφοράς των εφοπλιστών προς το ελληνικό δημόσιο σε υποχρεωτική, ελπίζει να συγκεντρώσει 140 εκατομμύρια ευρώ ενώ υπάρχουν και άλλα 140 εκατομμύρια που έχει υπολογιστεί ότι θα εισπραχθούν μέσω της φορολόγησης τόσο των υπό ελληνική όσο και των υπό ξένη σημαία πλοίων των ναυτιλιακών εταιρειών που βρίσκονται στην Ελλάδα με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων τους. Η διαφορά των υπό ελληνική με τα υπό ξένη σημαία είναι ότι από τα δεύτερα αφαιρείται το ποσό που έχει πληρώσει η εταιρεία βάση του νηολογίου της άλλης χώρας την σημαία της οποίας φέρει το πλοίο.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών έχει υπολογίσει ότι βάση των έως τώρα υπαρχόντων στοιχείων του αριθμού πλοίων που ελέγχουν οι εταιρείες με βάση την Ελλάδα, θα εισπραχθούν 90 εκατομμύρια ευρώ, αφού πλοία πωλούνται και αγοράζονται και αλλάζουν οι αριθμοί και οι συσχετισμοί.
Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ότι από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα αλλάζει συνεχώς το φορολογικό πλαίσιο για τη ναυτιλία δημιουργώντας αστάθεια στο επιχειρηματικό περιβάλλον 694 εταιρειών που έχουν έδρα την Ελλάδα κάποιες εκ των οποίων άρχισαν οικονομοτεχνικές μελέτες για να δουν το κόστος μεταφοράς τους στο εξωτερικό προοπτική η οποία θα πλήξει το ελληνικό ναυτιλιακό cluster.
Από την εφημερίδα Παραπολιτικά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια είναι ελεύθερα για τον καθένα.Γράψτε την άποψη σας με κόσμιο τρόπο.Δυστυχώς κάποιοι σε ψηλά γραφεία ενοχλούνται ιδιαιτέρως που δίνουμε σε όλους την δυνατότητα σχολιασμού στα γεγονότα και τις εξελίξεις.
Τις αναρτήσεις και τα σχόλια τα διαβάζουν στα πολιτικά γραφεία.Για αυτό το λόγο χρησιμοποιήστε εύστοχα και έξυπνα,την ελευθερία λόγου που σας παρέχει το παρών μπλογκ,χωρίς ύβρεις και χωρίς χαρακτηρισμούς.
ΥΓ....Παρακαλώ μην γράφετε σχόλια με greeklish,είναι κουραστικό για όσους θέλουν να διαβάσουν το σχόλιο σας και για μένα,γιατί τα πιο πολλά πάνε αυτόματα στα ανεπιθύμητα και πρέπει να τα επαναφέρω.