Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού:
Μετά
τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Διοίκησης του ΟΛΠ και του Υπουργού
Ναυτιλίας και Αιγαίου περί της κατάληξης των «διαπραγματεύσεων» για τον
«Φιλικό Διακανονισμό» μεταξύ ΟΛΠ-ΣΕΠ/COSCO γίνεται πλέον φανερό ότι
εξελίσσεται και ξεδιπλώνεται το σχέδιο για πλήρες ξεπούλημα του
μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Το σχέδιο αυτό του «Φιλικού
Διακανονισμού» εκκρεμεί βέβαια να εξεταστεί και να εγκριθεί από το
Ελεγκτικό Συνέδριο
και από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πριν
πάει για ψήφιση από τη Βουλή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση από την πλευρά της έχει
θέσει μια σειρά ερωτήματα σχετικά με την νόθευση του ανταγωνισμού και
εάν η συμφωνία συνιστά ή όχι κρατική χρηματοδότηση.
Μέχρι
όμως να αποφανθούν αυτά τα όργανα, η κυβέρνηση επαίρεται ότι προχωρά σε
συμφωνίες «που δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη και στη δημιουργία νέων
θέσεων εργασίας». Φυσικά και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα αυτές
οι εξαγγελίες και αξίζει να φωτίσουμε τις σκοτεινές πλευρές αυτής της
συμφωνίας για να γίνει κατανοητό ότι η συμφωνία αυτή όχι μόνο δεν είναι
επωφελής για τον ΟΛΠ και το Δημόσιο αλλά μάλιστα ζημιώνεται κιόλας.
Με τη συμφωνία αυτή, ο δημόσιος ΟΛΠ ουσιαστικά καταργεί το
εγγυημένο αντάλλαγμα (δηλ. το εγγυημένο ετήσιο ενοίκιο) που εισπράττει
μέχρι σήμερα και παράλληλα παραχωρεί χωρίς διεθνή διαγωνισμό την
κατασκευή και εκμετάλλευση του δυτικού τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ χωρίς κανένα αντίτιμο. Το «αντιστάθμισμα» όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις γενικόλογα είναι ότι θα επενδυθούν €230 εκ. για την κατασκευή και τον εξοπλισμό του Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ χωρίς να δημοσιεύεται αντίστοιχη μελέτη που να αιτιολογεί τα ποσά αυτά.
Όσο
για την κατασκευή του Προβλήτα Πετρελαιοειδών που την περιλαμβάνουν στη
συνολική επένδυση, κοστολογείται σε περίπου €20 εκατ. και θα αποπληρωθεί από τον ΟΛΠ με δανεισμό από την COSCO με
επιτόκιο 4%+Euribor, συνεπώς αυτή η επένδυση θα γίνει από τον δημόσιο
ΟΛΠ κι όχι από τηνCOSCO! Από τα €210 εκατ. που μένουν, περίπου το 60%
αφορά τον μηχανολογικό εξοπλισμό δηλ. γερανογέφυρες, RMG, E-RTG και
λοιπά μηχανήματα που από την μέχρι τώρα πρακτική της ΣΕΠ, τα
προμηθεύεται από κινέζικες εταιρείες. Άρα, εκτός από το κόστος
κατασκευής της υποδομής τα όποια πολλαπλασιαστικά οφέλη θα τα καρπωθεί η
κινεζική οικονομία κι όχι η ελληνική. Επί της ουσίας, ζητά να γίνει η
επένδυση από τον δημόσιο ΟΛΠ.
Αναφορικά
με την κυβερνητική προπαγάνδα για επικερδή επένδυση της COSCO στην χώρα
μας και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, θέλουμε να επισημάνουμε
ότι αποτελούν ασύστολα ψεύδη οι ισχυρισμοί αυτοί. Εάν πάρουμε υπόψη μας
τις θέσεις εργασίας που δημιούργησε η COSCO με την παραχώρηση της
προβλήτας ΙΙ & ΙΙΙ και κυρίως το μοντέλο των εργασιακών σχέσεων που
έχει διαμορφώσει για τους εργαζόμενους στον χώρο αυτό, χωρίς ίχνος
υπερβολής μπορούμε να μιλάμε για επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα.
Εργαζόμενοι χωρίς συμβάσεις, με ελαστικές μορφές απασχόλησης, χωρίς
συγκροτημένα συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες και με ελλιπέστατα
μέτρα ασφαλείας.
Από
το 2009 που υπογράφτηκε η αρχική σύμβαση παραχώρησης δηλ. μόλις 4
χρόνια πριν, έχει γίνει ήδη μία τροποποίηση το 2011 και τώρα μεθοδεύεται
η δεύτερη στις οποίες δυστυχώς δεν υπάρχει σημείο που να είναι προς
όφελος του Δημοσίου ή του ΟΛΠ. Βλέπουμε ότι ευθύς εξ αρχής το σχέδιο
ήταν να ιδιωτικοποιηθεί πλήρως ο ΟΛΠ και το προχωρούν βήμα-βήμα.
Παράλληλα, ο ΥΕΝ και το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώνουν τη βούληση για πώληση του
πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Έτσι αποκαλύπτεται η
μεθοδευμένη προσπάθεια απαξίωσης και πώλησης του ΟΛΠ με ελάχιστο τίμημα.
Υπάρχει
ανάγκη να δημιουργηθεί ένα ευρύ μέτωπο συντονισμένης δράσης όχι μόνο
από τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ αλλά και από άλλους φορείς, είτε είναι
σωματεία εργαζομένων είτε άλλες συλλογικότητες, αφενός απέναντι στη
διαδικασία ξεπουλήματος και αφετέρου στην υπεράσπιση του δημόσιου
χαρακτήρα ενός κερδοφόρου οργανισμού που μπορεί να συνεισφέρει
ουσιαστικά κι όχι στα λόγια, στην ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων
εργασίας με θεσμοθετημένες εργασιακές σχέσεις και δικαιώματα. Σ’ αυτή
την προσπάθεια όχι μόνο δεν περισσεύει κανείς και καμία αλλά είναι
απαραίτητο να συστρατευτούμε όλοι όσοι πιστεύουμε ότι τα λιμάνια μπορούν
και πρέπει να είναι δημόσια και να λειτουργούν προς όφελος της εθνικής
οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας.
Η
ανατροπή της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ πρέπει να γίνει κτήμα της τοπικής
κοινωνίας και να δημιουργηθεί ένα ισχυρό κίνημα αντίστασης και πάλης
κόντρα και ενάντια στο ξεπούλημα του ΟΛΠ. Πρέπει να δημιουργηθούν οι
συσχετισμοί που θα δίνουν σαφές το στίγμα κόντρα στο ξεπούλημα, στην
αμφισβήτηση των θεσμοθετημένων εργασιακών σχέσεων, στην υποβάθμιση του
περιβάλλοντος, στην αποξένωση της πόλης και των πολιτών από το δημόσιο
λιμάνι. Απέναντι δηλαδή σε όλα αυτά που φέρνει η ιδιωτικοποίηση και
προσπαθούν να κρύψουν επιμελώς αλλά ανεπιτυχώς οι κυβερνώντες και οι
«προξενήτρες» του ξεπουλήματος.
Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.)
Ένωση Τεχνικών & Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ
Ένωση Μονίμων & Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ
Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ
Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας (ΠΟΥΕΝ)
Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ)
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ)
Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υ.Ε.Ν
Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ
Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών – Μηχανοδηγών
Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου