Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Εορταστικές κάρτες: Η ψηφιακή μετάβαση

Αν αυτές τις γιορτές τύχει να σας στείλουν πιο λίγες ευχετήριες κάρτες από τις άλλες φορές, μην σας φανεί παράξενο. Μάλλον αυτή η τροπή δεν έχει καμία σύνδεση με το αν θεωρήστε από τους άλλους πως είστε ακόμη αποδεκτοί είτε εάν συμβαίνει το αντίθετο. Η παράδοση αποστολής γιορτινών καρτών για ονομαστικές γιορτές, Πάσχα είτε για άλλα συμβάντα είναι μια υποχρέωση που φθίνει σταθερά εδώ και περίπου 10 χρόνια, ενώ οι πωλήσεις γιορτινών καρτών έχουν ελαττωθεί κατά κύριο λόγο από το 2009 μέχρι τώρα.

Αν και μέχρι σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να πούμε πως η πτωτική τάση των αγορών αυτών των συμβατικών ευχετήριων καρτών δεν είναι τόσο μεγάλη, είναι ορατό πως οι νέες γενιές δεν είναι πρόθυμες να ακολουθήσουν την πρακτική εκείνη των γονιών τους.
Η δημιουργία των κοινωνικών ιστοσελίδων, των έξυπνων κινητών συσκευών και των ταμπλετών, αλλά και η εμφάνιση ειδικών website με ηλεκτρονικές κάρτες μετασχηματίζουν ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο οι φίλοι και τα άτομα μιας ομάδας ανταλλάσουν ευχές και βρίσκονται πάντα σε επικοινωνία, με αποτέλεσμα η κοινοποίηση οποιασδήποτε ευχετήριας κάρτας να μην είναι πλέον μια πραγματική επιλογή, ούτε κοινωνική υποχρέωση.
Είναι γεγονός ότι την προηγούμενη χρονιά στις Η.Π.Α., όπου διαθέτουν επίσημα στοιχεία, περισσότεροι από 1,8 δις άνθρωποι απέστειλαν την αγάπη του και χριστουγεννιάτικες ευχές. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός αναμένεται ότι θα υποχωρήσει σε 1,5 δισ. κάρτες τα επόμενα Χριστούγεννα. Από την άλλη μεριά τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και εξειδικευμένες ιστοσελίδες αποστολής εορταστικών e-cards βλέπουν σε καθημερινή βάση το νούμερο των γιορτινών e-cards που διατηρούν να ενισχύονται αριθμητικά.


Καινούργιες προτιμήσεις
Τα άτομα μικρότερης ηλικίας σε συντριπτικό τώρα ποσοστό εκφράζουν την προτίμησή τους σε e-cards, καθώς το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και το Facebook ή το Twitter θεωρούνται πλέον συχνές τους δραστηριότητες και επιπλέον λογίζονται ως ιδιαίτερα ευχάριστοι τρόποι επικοινωνίας.
Παρά το γεγονός ότι οι Χριστουγεννιάτικες γιορτές συνιστούν μακράν την περισσότερο αναμενόμενη περίοδο σε ολόκληρο τον κόσμο και παράλληλα την περίπτωση με τις πλουσιότερες πωλήσεις ευχετήριων καρτών, ολοένα και πιο λίγοι από τους γύρω μας ταχυδρομούν κάρτες κάθε χρονιά. Όπως καταγράφεται σε μελέτη εταιρείας μελετών από το εξωτερικό, το ποσοστό εκείνων που αγόρασαν μία τουλάχιστον έντυπη κάρτα έπεσε από 77% το 2005 σε 73% το 2007 και σε 62% το 2009, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει, μολονότι δεν διαθέτουμε πιο επικαιροποιημένα αξιόπιστα στοιχεία από κάποια πηγή.
Τα ποσοστά αυτά είναι την ίδια ώρα πιο ισχνά στην περίπτωση που αναφερόμαστε σε άτομα μικρής ηλικίας ή σε σπουδαστές, που προτιμούν να ανταλλάσουν μηνύματα και ευχές με πιο σύγχρονες μορφές επικοινωνίας, οι οποίες ταυτόχρονα είναι και πιο συμφέρουσες, αλλά και ταχύτερες.
Η εφεύρεση της πρώτης χριστουγεννιάτικης κάρτας χρεώνεται σε έναν Βρετανό επιχειρηματία το 1843. Ο Henry Cole ήταν ιδιαίτερα απορροφημένος στις δραστηριότητές του και δεν διέθετε ώρα να συγγράψει προσωπικές ευχές σε οικογένεια, γνωστούς και συνεργάτες και έτσι απασχόλησε έναν διάσημο Εγγλέζο σχεδιαστή για να σχεδιάσει μια κάρτα. Μετά την πράξη αυτή η λήψη προσωπικών καρτών τα Χριστούγεννα και σε άλλες περιπτώσεις, έγινε καθιερωμένη ενέργεια και παράδοση στην ελεύθερη Γηραιά Ήπειρο και λίγο αργότερα στην Αμερική και στον υπόλοιπο πλανήτη.


Τώρα πλέον τί;
Η πορεία από τις έντυπες εορταστικές κάρτες προς τις ecards γίνεται έως αυτή τη στιγμή με σχετικά αργό ρυθμό, παρότι οι ηλεκτρονικές κάρτες έχουν αναμφισβήτητα οδηγήσει τη ζυγαριά να γέρνει προς το μέρος τους. Υπολογίζεται ότι ακόμη οι e-cards καταλαμβάνουν μόλις το 1% του συνόλου των ευχετήριων καρτών, μιας τεράστιας αγοράς η οποία μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες εκτιμάται να ξεπερνά τα έντεκα δισεκατομμύρια δολάρια ανά έτος.
Παρατηρούμε ότι η κίνηση που αναφέρουμε έως σήμερα εξελίσσεται αργά, εφόσον οι επαγγελματίες των έντυπων καρτών τελευταία παρουσιάζονται πολύ καινοτόμοι. με τον τρόπο αυτόν εμφανίζονται πλέον τριγύρω μας εορταστικές κάρτες, οι οποίες ταιριάζουν και πάμπολλα πρωτότυπα χαρακτηριστικά, όπως οθόνες TFT κι slots USB, ώστε να αποθηκεύει κάποιος εικόνες καθώς επίσης και ηλεκτρονικά κυκλώματα ήχου ή ακόμη και δυνατότητες εγγραφής της φωνής του ατόμου που αγόρασε την κάρτα.
Πέρα από τα πονηρά αυτά «παιχνίδια», η αγορά πιστεύεται ότι φαίνεται αναμενόμενο ότι θα κινηθεί προς την επιλογή των ηλεκτρονικών γιορταστικών ecards. Στη χώρα μας καθώς επίσης και σε κάθε χώρα, υπάρχουν πλέον εξαιρετικά καλές σελίδες με γιορτινές κάρτες, όπως η www.greetingcards.gr, οι οποίες αναρτούν μεγάλο όγκο καρτών και πάμπολλες δυνατότητες αποστολής των καρτών. Το μεγαλύτερο χαρακτηριστικό τους είναι ότι κατά κύριο λόγο προσφέρουν χωρίς χρέωση, σε οποιονδήποτε χρήστη τις κάρτες, καθώς πληρώνονται τα απαιτούμενα ποσά για τη λειτουργία τους από διαδικτυακές διαφημιστικές καμπάνιες.
Όταν πάλι νιώσετε τη διάθεση να φανερώσετε την αγάπη και τις ευχές σας για γενέθλια, ή άλλες γιορτές σε ξεχωριστά άτομα και συνεργάτες ίσως να βρεθείτε κι οι ίδιοι στο δίλημμα να επιλέξετε ανάμεσα στις παραδοσιακές γιορτινές κάρτες ή στις ηλεκτρονικές. Αν επιθυμείτε κάτι γρηγορότερο και δίχως χρήματα, είναι βέβαιο ότι οι ηλεκτρονικές κάρτες συνιστούν την προτιμότερη επιλογή, ενώ αν απαιτείτε οτιδήποτε κομψότερο η καλύτερη επιλογή είναι οι έντυπες κάρτες. Ωστόσο έχετε τη δυνατότητα όταν θελήσετε να συνδυάζετε και τις δύο αυτές επιλογές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger