Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Στα...μαλακά η εταιρεία από την Εισαγγελέα-- Να δούμε η απόφαση θα είναι πραγματική απονομή δικαιοσύνης...

Παλαιότερη κινητοποίηση κατοίκων της Σαντορίνης για το «SEA DIAMOND»
Οι ναυτεργάτες, με πρώτο και κύριο τον πλοίαρχο, δηλαδή οι «φτωχοδιάβολοι», είναι αυτοί που καλούνται να «πληρώσουν τη νύφη» και για το ναυάγιο του 21χρονου κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND», όπως φάνηκε σήμερα από τις κατηγορίες που απηύθυνε η εισαγγελέας του τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά.
Το πλοίο από τις 6 Απρίλη του 2007 βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης, μετά από πρόσκρουσή του σε ύφαλο, με απολογισμό δύο Γάλλους αγνοούμενους, ενώ συνεχίζει να αποτελεί οικολογική βόμβα για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Παρά το γεγονός ότι η αγόρευση της εισαγγελέως ήταν αποκαλυπτική για τις ευθύνες της διαχειρίστριας εταιρείας που ανήκει στον όμιλο ΛΟΥΗ, στο δια ταύτα χαρακτήρισε ένοχο τον πλοίαρχο στον οποίο απηύθυνε τις κατηγορίες για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, ανθρωποκτονία από ενσυνείδητη αμέλεια, πρόκληση ναυαγίου, παραμέληση διάσωσης εγγράφων, παραβίαση κανονισμών και άλλες.
Αντίστοιχες είναι οι κατηγορίες που απηύθυνε στον ανθυποπλοίαρχο. Έτσι κι αλλιώς ο εφοπλιστής Λοΐζος, στον οποίο ανήκει ο όμιλος, ουδέποτε κατηγορήθηκε για οτιδήποτε σε σχέση με το ναυάγιο, ενώ από την πλευρά της εταιρείας ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεών της Γιώργος Κουμπενάς, χαρακτηρίστηκε από την εισαγγελέα ένοχος για ναυάγιο και θαλάσσια ρύπανση χωρίς να τον συνδέει με ανθρωποκτονία.
Για αυτά είχαν φροντίσει από την πρώτη στιγμή της πρόσκρουσης του πλοίου η κυβέρνηση τότε της ΝΔ, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης και ο όμιλος ΛΟΥΗΣ που ανήκει το πλοίο. Έκαναν τα πάντα για να τα ρίξουν όλα στο πλήρωμα και σε λάθος χαρτογράφηση της περιοχής. Στο πλοίο επέβαιναν 1.155 επιβάτες και 391 ναυτεργάτες πλήρωμα.
Η εισαγγελέας έκανε αυτή την πρόταση, ενώ όπως αναδείχτηκε στη διάρκεια της δίκης, παραδέχτηκε και η ίδια ότι το πλοίο αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα στο μηχανοστάσιό του, καθώς λίγο πριν την πρόσκρουση είχε παρουσιάσει βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή. Με εντολή της εταιρείας «εξαφανίστηκαν - όπως είπε - έγγραφα του πλοίου», και συνειδητά δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες από την εταιρεία, μετά την πρόσκρουση, για την ασφαλή ρυμούλκηση και προσάραξη του πλοίου. Ενώ, χαρακτήρισε το ναυάγιο που ακολούθησε «συνειδητή επιλογή» της εταιρείας γιατί «η επισκευή του πλοίου θα είχε κόστος ενώ με το ναυάγιο εξασφάλισε 55 εκατ. δολάρια από την ασφάλεια!».
Όσον αφορά το θέμα της ρύπανσης, η εισαγγελέας επιβεβαίωσε τις καταγγελίες των κατοίκων της Σαντορίνης οι οποίοι από τότε δίνουν αγώνα για την ανέλκυση και απομάκρυνση του πλοίου από τη θαλάσσια περιοχή. Όπως είπε «στοιχειοθετείται η σοβαρή ρύπανση με την έννοια του νόμου και ότι η εστία ρύπανσης παραμένει ενεργός».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger