Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

Δεν θα γίνονται διακοπές ρεύματος τον Χειμώνα

ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ «ΕΥΑΛΩΤΟΥΣ» ΟΙΚΙΑΚΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

Δεν θα γίνονται διακοπές ρεύματος τον Χειμώνα
Της Μανταλένας Πίου
Από τον Νοέμβριο ως τον Μάρτιο, καθώς και στο δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου οι προμηθευτές ηλεκτρισμού δεν θα μπορούν να κόβουν το ρεύμα για μη εξόφληση λογαριασμών στους «ευάλωτους» οικιακούς πελάτες, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, που ανακοίνωσε χθες η ΡΑΕ.

Ο κώδικας προβλέπει επίσης τις υποχρεωτικές παροχές και υπηρεσίες των εταιρειών προμήθειας προς τους πελάτες τους, τις διαδικασίες αλλαγής προμηθευτή, ώστε να διευκολυνθεί ο υγιής ανταγωνισμός στην απελευθερωμένη αγορά, κατευθύνσεις και καλές πρακτικές που πρέπει να ακολουθούν οι προμηθευτές για την τιμολόγηση των παρεχόμενων υπηρεισών κ.λπ. Ο νέος Κώδικας, για τον οποίο η ΡΑΕ γνωμοδοτεί, θα τεθεί σε ισχύ μετά από σχετική απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος - Ενέργειας.
Οικιακό τιμολόγιο
Ειδικά για τους «Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες», κατηγορία που αφορά κυρίως του δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ), ο κώδικας προβλέπει ότι:
H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης για τους ευάλωτους πελάτες δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη από 40 ημέρες.
Οι προμηθευτές οφείλουν να παρέχουν τη δυνατότητα στους πελάτες αυτούς της τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του «ευάλωτου» πελάτη.
Οι προμηθευτές ηλεκτρισμού δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποβάλουν στον αρμόδιο διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης ή να καταγγείλουν τη σύμβασή τους με τους ευάλωτους πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο ως και Μάρτιο και κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου - Αυγούστου.
Για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με σοβαρά προβλήματα υγείας, ο προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση προμήθειας μόνον στην περίπτωση που ο εν λόγω πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι διαδοχικών λογαριασμών και εφόσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον πελάτη για τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών και την πρόθεση καταγγελίας της σύμβασης, με την προϋπόθεση ότι έχει ήδη δώσει επιπλέον προθεσμία 20 ημερών για την εξόφληση και η προθεσμία περέλθει άπρακτη.
Μάλιστα εφόσον ο προμηθευτής προβεί σε καταγγελία της σύμβασης, ο «ευάλωτος» πελάτης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς καθολικής υπηρεσίας, χωρίς να υπάρξει διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Ο Κώδικας περιλαμβάνει αναλυτικές διατάξεις για την παροχή υπηρεσιών Προμηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου και Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, ρόλο που στην πράξη αναλαμβάνει η ΔΕΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger